مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم از راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات بازار کار خبر داد و گفت: این سامانه سبب دسترسی بهتر و سریع‌تر به داده‌ها و اطلاعات آماری قابل استناد و دارای مرجعیت رسمی استان می‌شود. نصرالله بازوند، از راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات بازار کار خبر داد و اظهار داشت: بررسی وضعیت […]

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم از راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات بازار کار خبر داد و گفت: این سامانه سبب دسترسی بهتر و سریع‌تر به داده‌ها و اطلاعات آماری قابل استناد و دارای مرجعیت رسمی استان می‌شود.

نصرالله بازوند، از راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات بازار کار خبر داد و اظهار داشت: بررسی وضعیت بازار نیروی کار  در هر دو طرف عرضه و تقاضا به‌طور جداگانه، دستیابی به برخی از داده‌ها و اطلاعات کار که از دو منبع سرشماری عمومی نفوس و مسکن و همچنین طرح آمارگیری نیروی کار به دلایل فنی ممکن نیست، ایجاد قابلیت تحلیل وضع موجود مبتنی بر داده‌های کمی و کیفی و طراحی و تنظیم سیاست‌های اشتغال، بر اساس داده‌ها، اطلاعات و تولید دانش مبتنی بر آنها از جمله اهداف این طرح است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: در راستای راه اندازی این سامانه، گردآوری داده‌ها و اطلاعات موردنیاز در سطح منطقه‌ای و محلی از طریق مطالعات میدانی – از سوی کارشناسان مجرب حوزه‌های اجرایی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و شهرستان و دستگاه‌های اجرایی مرتبط و بانک‌های عامل در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برای راه اندازی این سامانه جمع آوری و گرد آوری اطلاعات استان تا پایان ۶ ماهه نخست امسال انجام می‌شود ادامه داد: در صورت راه‌اندازی این سامانه امکان دسترسی بهتر و سریع‌تر به داده‌ها و اطلاعات آماری قابل استناد و دارای مرجعیت رسمی، بروز، شفاف، خدشه‌ناپذیر و برخاسته از دانش و تخصص در حیطه بازار کار استان تسهیل می‌شود.

بازوند تصریح کرد: امکان استفاده بهینه از منابع مادی و معنوی، جلوگیری از اتلاف سرمایه‌های کشور و همچنین حذف آسیب‌های ناشی از فقدان داده و آمار مناسب و بروز در حوزه سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری مسئولان مرتبط با حیطه کسب‌وکار استان از دیگر مزایای این سامانه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با اشاره موانع موجود در این طرح گفت: کمبود نیروی انسانی متخصص و کارآزموده جهت دسترسی سریع به داده‌ها و اطلاعات آماری بروز در حیطه  بازار کار استان و کمبود منابع مالی و امکانات جهت جمع آوری-طبقه بندی و انتشار داده‌های آماری در واحدهای آماری دستگاه‌ها، سازمان‌های دولتی و غیردولتی از جمله موانعی است که روند این طرح را با کندی مواجه کرده است.