[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه قم، آیت الله سید احمد خاتمی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سردار اسلام شهید قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و دیگر همراهان شهیدشان که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به اینکه سردار سلیمانی سرباز وطن و فخر مسلمانان بودند، اظهار کرد: اجتماع باشکوه مردم در روز […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه قم، آیت الله سید احمد خاتمی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سردار اسلام شهید قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و دیگر همراهان شهیدشان که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به اینکه سردار سلیمانی سرباز وطن و فخر مسلمانان بودند، اظهار کرد: اجتماع باشکوه مردم در روز گذشته به جهانیان ثابت کرد که ملت ایران، انقلابی بوده، انقلابی هست و انقلابی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید ویژه‌ای بر اخلاص شهید سلیمانی داشتند، عنوان کرد: تنها هدف سردار سلیمانی کسب رضایت خداوند بود و در جبهه‌های مقاومت بدون هیچ ترسی با قاطعیت توانستند دشمن را شکست دهد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه شهید سلیمانی در سپاه قدس مایه افتخار جهان اسلام بودند، مطرح کرد: اگر مدیریت سردار سلیمانی نبود امروز داعش در عراق حضور داشت و تکفیری‌ها تمام سوریه را به اختیار خود درآورده بودند.

وی با بیان اینکه حضور سردار سلیمانی در جبهه‌های جنگ بیش از چهار دهه به طول انجامید، خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی عاشق بی‌قرار شهادت بود و شعار این موضوع را نمی‌داد و چندین مرتبه با اشک خود از خداوند درخواست شهادت کرده‌ بود.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه شهید قاسم سلیمانی شهید بین المللی دنیای اسلام است، تصریح کرد: این موضوع را می‌توان با حضور خیل عظیم مردم در کشورهای مختلف به اثبات رساند و به امید خدا به زودی انتقام سختی از عاملان این ترور خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه آمریکا به‌دنبال حاکمیت در سوریه بوده است، یادآور کرد: از مدت‌ها قبل آمریکایی‌ها بدنبال اعمال حاکمیت در خاک سوریه بودند ولی مجاهدت‌های سردار سلیمانی نه تنها آن‌ها را در سوریه بلکه در عراق و لبنان نیز ناکام گذاشت.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه سردار سلیمانی خاورمیانه جدیدی را با محور مقاومت تشکیل داد، بیان کرد: در قرآن کریم نیز بارها به موضوع استقامت و مقاومت در جبهه‌های حق علیه باطل آمده است.

وی با بیان اینکه تمام مسئولان باید مقاومت، صبر و ایستادگی را از مقام معظم رهبری بیاموزند، ابراز کرد: شهید سردار سلیمانی نمونه بارز مقاومت بود و مسؤولان در انتقام گرفتن از جنایتکاران برای به شهادت رساندن ایشان بسیار مصمم هستند.

آیت الله خاتمی ادامه داد: شهید ابومهدی المهندس نیز یکی از چهره‌های فراموش نشدنی خواهد بود و مجاهدات ایشان برای بیرون کردن داعش از خاک عراق از ذهن‌ها بیرون نخواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه باید با یک واکنش سخت و ضربه مهلک درس بزرگی به آمریکا داد، اضافه کرد: آمریکا در پیامی از مسؤولان جمهوری اسلامی درخواست کرده است که پاسخی درحد و اندازه اقدام آن‌ها داده شود ولی سران نظام با اقتدار پاسخ دادند که شما درجایگاهی نیستید که شیوه انتقام را تعیین کنید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه تمام جنگ‌های ما با دنیا بر سر خدا، ایمان و ارزش‌های الهی است، افزود: ملت ایران ۴۰ سال است که برای این آرمان‌ها ایستادگی کرده و به مقاومت ادامه خواهد داد و خسته نشده ولی دشمن را به سردرگمی فرو برده است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، گفت: دشمن تمام توان خود را به کار خواهد گرفت تا خدا، اسلام و معنویت را خاموش کند ولی هیچ‌گاه به پیروزی نخواهد رسید و به یاری خداوند اسلام محمدی پیروز خواهد شد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه در قرآن کریم به ما سفارش شده است که با امید به خدا و اهل بیت(ع) در مقابل دشمنان اسلام ایستادگی کنیم، اظهار کرد: در حدود ۲ هزار و ۵۰۰ حدیث به ما سفارش شده است که با تکیه بر ایمان در جبهه‌های حق علیه باطل ایستادگی کنیم چراکه جناح پیروز اسلام و بقیه الله اعظم(عج) هستند.

وی با اشاره به اینکه هیچ چیز جز بیرون راندن آمریکا‌ از منطقه جبهه مقاومت را راضی نمی‌کند، مطرح کرد: از مسؤولان عراق خواستاریم با تدبیری مناسب آمریکایی‌ها را از مرزهایشان بیرون کنند چراکه تا زمانی که یک آمریکایی در عراق حضور داشته باشد این کشور رنگ امنیت را به خود نمی‌بیند.

انتهای پیام/۲۲۵۸*۴۰/خ

[ad_2]