×
×

سست تر از خانه عنکبوت

  • کد نوشته: 134641
  • به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری شهرکریمه، موضوع «نابودی اسرائیل» از جمله موضوعات مهمی است که پس از پیروزی انقلابی اسلامی ایران توسط امام خمینی(ره) به گفتمان اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران و حتی جهان اسلام تبدیل شد و این گفتمان پس از امام راحل توسط رهبر معظم انقلاب ادامه یافت. این موضوع تنها […]

    سست تر از خانه عنکبوت
  • به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری شهرکریمه، موضوع «نابودی اسرائیل» از جمله موضوعات مهمی است که پس از پیروزی انقلابی اسلامی ایران توسط امام خمینی(ره) به گفتمان اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران و حتی جهان اسلام تبدیل شد و این گفتمان پس از امام راحل توسط رهبر معظم انقلاب ادامه یافت. این موضوع تنها صرف یک ادعا نیست؛ بلکه در طول تاریخ و در طی جنگ های صلیبی چندین بار بیت المقدس توسط مسلمانان فتح گردیده از جمله در سال ۱۲۴۴میلادی. بدون تردید بنا بر آموزه های اسلامی و قرآنی رژیم جعلی صهیونیستی مهمترین دشمن اسلام و جمهوری اسلامی است که به یاری خدا نشانه های زوال آن رخ نموده و به زودی ان شاءالله از روی کره زمین محو خواهد شد.

    سست تر از خانه عنکبوت

    جنگ های صلیبی

    جنگ‏های صلیبی از سال ۱۰۹۵ تا ۱۲۹۱م ادامه یافت؛ از این رو، به مدت بیش از ۱۵۰ سال مبارزه و کشمکش میان جهان اسلام و مسیحیت برقرار گردید. در طی این جنگ‏ها، دوران‏های استراحت نیز به وجود می‏آمد، اما اغلب، حالت تخاصم و جنگ حاکم بود.

    علل گوناگون مذهبی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و… را می‏توان زمینه‏ساز وقوع این جنگ‏ها دانست، مانند آزادسازی کلیسای قیامت ـ که الحاکم باللّه‏، خلیفه فاطمی، آن را ویران کرد و سپس با هزینه مسلمانان تعمیر شد (ویل دورانت، تاریخ تمدن، عصر ایمان، بخش دوم، ص۷۸۳ ) و اماکن مقدس مسیحیان، نظیر بیت المقدس از تصرف مسلمانان؛ عفو گناهان به عنوان ثواب شرکت در جنگ‏های صلیبی؛ عشق رسیدن به بهشت شرق؛ خطبه پاپ اوربانوس دوم در مجمع کلرمون و اعلان جهاد مذهبی؛ پیش‏تازی ترکان سلجوقی و تضعیف امپراطوری بیزانس؛ افزایش حس جاه‏طلبی در شهرهای تجاری ایتالیا، مثل ونیز، جنوا، پیزا و آمالفی جهت گسترش قدرت تجاری؛ ازدیاد جمعیت؛ خشکسالی؛ عدم تقسیم عادلانه زمین؛ گسترش قدرت فئودال‏ها و ملاّکین در اروپا و….

    در ششمین جنگ صلیبی که در ۱۱ جولای ۱۲۴۴ میلادی رخ داد، بیت المقدس توسط ایوب، مشهور به سن لویی یا (لویی مقدس) و یا ملک صالح ایوبی به دست مسلمانان افتاد.

    اروپاییان که بارها دست‌به‌دست شدن بیت المقدس بین مسیحیان و مسلمانان را تجربه کرده بودند دیگر به فراخوان‌های پاپ برای بازپس‌گیری بیت المقدس بی‌اعتنا شده بودند. سرانجام لوئی نهم حاضر به جنگ صلیبی شد. صلیبیون در سال ۱۲۴۴ م. در غزه با قوای خوارزمشاهیان به رهبری ظاهر بیبرس روبه‌رو شدند و طی ۴۸ ساعت کاملاً منهدم شدند. بسیاری از مورخان این جنگ را ناقوس مرگ پادشاهی آتنمرز، یکی از دولت‌های صلیبی می‌دانند.

    سست تر از خانه عنکبوت

    اشارات قرآن برای زوال اسرائیل

    قرآن کریم در آیه ۴ سوره مبارک اسراء خطاب به قوم یهود می‌فرماید: «و قضینا الی بنی‌اسرائیل فی الکتاب لتفسدن فی‌الارض مرتین و لتعلن علواً کبیرا.» و در آیه ۵ همین سوره می‌فرماید: «فذا جاءَ وعدُ اولیهما بعثنا علیکم عباداً لنا اولی بأس شدید.» یعنی ما در کتاب تورات به بنی‌اسرائیل اعلام کردیم که شما در زمین (منظور سرزمین مقدس فلسطین) دو بار فساد خواهید کرد و راه طغیان بزرگی را در پیش خواهید گرفت.

    هنگامی که نخستین وعده فرا رسید و شما دست به فساد و خونریزی و ظلم و جنایت زدید، ما گروهی از بندگان رزمنده و جنگجوی خود را به سراغ شما می‌فرستیم تا شما را به کیفر اعمالتان در هم کوبد و هنگامی که وعده دوم خدا رسد که شما باز مرتکب فساد و انحراف شده‌اید، باز هم گروهی جنگجو و پیکارگر بر شما تاخته و بر شما چیره می‌شوند و آنچنان بلایی برای سر شما می‌آورند که آثار غم و اندوه از صورت‌های شما می‌بارد. (اسراء/ ۷)

    در آیات فوق، سخن از دو فساد بزرگ و انحراف اجتماعی قوم یهود به میان آمده که به دنبال وقوع هر کدام، خداوند مردانی نیرومند و رزمنده را بر آن‌ها مسلط کرده و آن‌ها را به کیفر اعمال‌شان خواهد رساند.

    در مورد اینکه این دو فساد چیست تفاسیر گوناگونی در کتاب‌های تفسیری شده است؛ اما حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در جلد ۱۲ تفسیر نمونه این دو فساد را به عنوان احتمال تفسیری چنین بیان می‌کند که فساد اول مربوط به تشکیل دولتی جعلی به نام اسرائیل پس از جنگ جهانی دوم در قلب ممالک اسلامی و فساد دوم مربوط به یهودیان صهیونیست برای اشغال سرزمین‌های اسلامی و بیت‌المقدس و قدس شریف است.

    ایشان در ادامه منظور از انتقام فساد اول را چنین عنوان می‌کنند که وقتی این رژیم جعلی تشکیل شد، ممالک اسلامی در همان آغاز پیدایش که از این توطئه آگاه شدند دست به دست هم داده و توانستند بیت‌المقدس و قسمت‌هایی از فلسطین را آزاد کنند. در انتقام از فساد دوم نیز باز براساس وعده الهی مسلمانان باید در انتظار پیروزی باشند و بار دیگر رزمندگان و جنگجویان ضد صهیونیستی، حضور و نفوذ این غده سرطانی را در منطقه برای همیشه از بین ببرند.

    سست تر از خانه عنکبوت

    دلایل زوال رژیم صهیونسیتی

    دلایل زیادی مبنی بر روبه زوال بودن رژیم صهیونسیتی وجود دارد که به اختصار به برخی از آنها اشاراتی داریم:

    ۱- تبعیض قومی- طبقاتی

    یکی از مهم‌ترین مشکلات و چالش‌های کنونی در جامعه اسرائیل «تبعیض قومی- طبقاتی» است. جامعه‌ صهیونیستی از دو گروه عمده تشکیل می‌شود که ‌اشکنازی و سفاردی نامیده می‌شوند. ‌اشکنازی‌ها در تمدن غربی و همچنین دولت رژیم صهیونیستی موقعیت برجسته‌ای یافته‌اند. برخی از تحلیل‌گران معتقدند که شکاف میان سفاردی‌ها و ‌اشکنازی‌ها بیشتر اقتصادی است تا ایدئولوژیک.

    به همین دلیل، قابل پر کردن است. اما عده‌ای دیگر معتقدند که این نابرابری نهادینه‌شده است. از نظر اقتصادی نیز سیاست‌های کلی به‌گونه‌ای طراحی شده است که منجر به تقویت بنیان اقتصادی‌اشکنازی‌ها و فقر و بیکاری و ناامیدی سفاردی‌ها می‌شود. نتیجه‌ این سیاست‌ها، ایجاد دو طبقه‌ فرادست و فرودست در میان جامعه‌ یهودیان است.

    ۲- چالش مذهبی

    یکی دیگر از اختلافات اصلی در جامعه صهیونیستی، پیرامون مفاهیمی اساسی مانند یهودیت، صهیونیسم و دولت است. در یک طرف این تضاد، بنیادگرایان مذهبی طرفدار صهیونیسم و در طرف دیگر، سکولارهای منادی پست صهیونیسم قرار دارند. در جامعه صهیونیستی، در سه دهه گذشته، گرایش‌های مذهبی تقویت و به تبع آن، شکاف میان مذهبیون و سکولارها نهادینه شده است. در چنین شرایطی، رژیم صهیونیستی قادر نیست منازعات مذهبی را به دلخواه خود مدیریت کند.

    ۳- مهاجرت معکوس

    اساس شکل‌گیری رژیم صهیونیستی بر تشویق یهودیان به مهاجرت از سراسر جهان به فلسطین بود. با وجود آنکه صهیونیست‌ها موفق شدند جمعیت زیادی را در رژیم جعلی خود گرد هم بیاورند، اما امروزه این رژیم با پدیده‌ای به نام «مهاجرت معکوس» مواجه شده است. در این پدیده، ساکنان سرزمین‌های ‌اشغالی به‌دلایل مختلف، به‌ویژه ناامنی مستمر و عدم تحقق رؤیای «رفاه اجتماعی»، اسرائیل را ترک می‌‌گویند و به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند. یکی از پژوهش‌های جدید صورت‌گرفته در رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که طی دو دهه‌ گذشته، یک میلیون صهیونیست سرزمین‌های ‌اشغالی را ترک کرده‌اند.

    سست تر از خانه عنکبوت

    براساس گزارش‌های رسمی این رژیم، در حال حاضر حدود ۷۵۰ الی ۸۵۰ هزار یهودی با تابعیت اسرائیلی در خارج از (فلسطین ‌اشغالی) زندگی می‌کنند. در نظرسنجی‌های انجام‌گرفته در این مورد، دو عامل «ضعف ایده‌ صهیونیست» و «کاهش امنیت و رفاه اجتماعی» به‌عنوان دو عامل مهم مهاجرت ذکر شده است. در سال ۲۰۱۴ میلادی شبکه‌ تلویزیونی «العاشره» رژیم صهیونیستی نیز نتایج یک نظرسنجی در مورد مهاجرت معکوس در اسرائیل را منتشر کرد. بنا بر این نظرسنجی، بیشتر از نیم‌میلیون نفر به‌دلیل شرایط بد معیشتی، آماده‌ ترک اسرائیل هستند و پنجاه درصد از مردم ساکن در سرزمین‌های‌اشغالی به فکر آماده کردن شرایط برای خروج از این رژیم هستند. این شبکه همچنین اعلام کرد که تاکنون ۸۰۰ هزار نفر به‌صورت دائمی و همیشگی اسرائیل را ترک کرده‌اند.

    رژیم صهیونیستی بر پایه استعمار اسکانی شکل گرفته است. جمعیت یکی از ارکان اصلی دوام و بقای این موجودیت است. پس از ۷۳ سال جمعیت رژیم صهیونیستی بر اساس آمار منتشره از سوی این رژیم در سال ۲۰۱۸ حدود۹میلیون نفر است که  درصد زیادی از آن عرب‌تبار هستند. طبق گزارش مرکز آمار رژیم صهیونیستی حدود ۲/۱ میلیون نفر از شهروندان یهودی این رژیم خارج از جغرافیای فلسطین زندگی می‌کنند. در عین حال استقبال یهودیان برای مهاجرت به فلسطین کاهش یافته است. این موضوع برای یک رژیم پادگانی که مبتنی بر جمعیت است در حقیقت یک تهدید وجودی است. این در حالی است که رشد جمعیت فلسطینیان در جغرافیای فلسطین شتاب بیشتری نسبت به جمعیت یهودی دارد.

    ۴- چالش توان بازدارندگی

    جامعه صهیونیستی یک جامعه پادگانی است به همین دلیل یهودیان اولیه به فلسطین کوچانده شدند، آموزش‌های نظامی دیده و با کمک استعمار انگلیس مخالفت‌های فلسطینیان را سرکوب و بعد با به کارگیری سیاست قتل‌عام سازمان یافته جامعه فلسطین را مرعوب و از خانه و کاشانه خود آواره ساخته و مهاجرین یهودی را جایگزین کردند. پس از تاسیس نیز این توان نظامی با کمک قدرت‌های استعماری تقویت شد و در کلیه معادلات درگیری با مبارزین فلسطینی و کشورهای عربی یکسره‌کننده بود. اما پس از انقلاب اسلامی و شکل‌گیری محور مقاومت، اسرائیل توان بازدارنگی خود را تا حد زیادی از دست داده است و این موضوع موجب فراگیری حس ناامنی در سرزمین‌های ‌اشغالی شده است.

    سست تر از خانه عنکبوت

    ۵- تقویت قدرت محور مقاومت

    رژیم صهیونیستی در ۱۵ سال گذشته، در ۵ جنگ مهم با حزب‌الله لبنان و گروه‌های مقاومت فلسطین شکست خورده است. نکته مهم در این مورد این است که اسرائیل توسط هم‌پیمانان غرب این رژیم به مدرن‌ترین سلاح‌ها تجهیز شده بود. در جنگ ۳۳ روزه، ۲۲ روزه و هشت روزه، نیروهای مقاومت از لحاظ در اختیار داشتن تجهیزات نظامی در برابر اسرائیل، اوضاع چندان مناسبی نداشتند، اما با این وجود پیروز شدند. اما در جنگ ۵۱ روزه در سال ۲۰۱۴، اوضاع تغییر کرد و مبارزان فلسطینی با رونمایی از تجهیزات نظامی خود، اسرائیلی‌ها را غافلگیر کردند و شکستی دیگر را متوجه اسرائیل نمودند. نهایتا در سال ۲۰۲۱ در جنگ ۱۱ روزه رژیم صهیونیستی شکست سختی در عملیات سیف‌القدس متحمل شد.

    اکنون که گروه‌های مقاومت اعلام نموده‌اند به تسلیحات و موشک‌های پیشرفته‌تری نسبت به قبل دست پیدا کرده‌اند، تهدیدات امنیتی بیش از پیش موجودیت اسرائیل و بقای این رژیم را به چالش خواهد کشید. اخیرا روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت به نقل از یک افسر بلندپایه اسرائیلی اعلام کرد که حزب‌الله لبنان به قوی‌ترین سازمان جهان تبدیل شده است. بی‌شک تهدیدات امنیتی یکی از مهم‌ترین دلایل مهاجرت معکوس در اسرائیل است.

     

    اعتراف صهیونیست‌ها به نابودی اسرائیل

    اعتراف به فروپاشی رژیم صهیونیستی و اظهار نظرهای متعدد در این زمینه موضوعی است که به وفور از زبان کارشناسان و مورخان و رسانه‌های اسرائیلی مطرح می‌گردد.

    «رانی دانیل» تحلیلگر نظامی و افراطی صهیونیست نیز که از افراد نزدیک به فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی است گفته: «من مطمئن نیستم که فرزندانم در اسرائیل، آینده‌ای داشته باشند و گمان نمی‌کنم که آنها در اینجا بمانند».

    سست تر از خانه عنکبوت

    «بنی موریس» تاریخ‌نگار برجسته صهیونیست نیز در این زمینه اعتراف می‌کند بعد از گذشت سال‌ها در نهایت این اعراب و مسلمانان هستند که پیروز خواهند شد و یهودیان در اقلیت باقی می‌مانند و یا مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند یا کشته می‌شوند، در این بین تنها یهودیانی که خوش‌شانس باشند می‌توانند به‌ سمت اروپا و آمریکا فرار کنند.

    «جدعون لووی» تحلیلگر سیاسی رژیم صهیونیستی در سومین روز نبرد شمشیر قدس در مه سال گذشته و در حالی که موشک‌های مقاومت فلسطین از هرسو اراضی اشغالی را محاصره کرده بودند اعلام کرد:

    اسرائیلی‌ها باید به اروپا بروند و اروپایی‌ها باید به‌عنوان پناهنده آنها را بپذیرند، به‌نظر من این خیلی بهتر از آن است که اعراب ما را زنده زنده بخورند.

    «یارون لندن» روزنامه‌نگار مشهور صهیونیستی در همین زمینه اعلام کرد: من برای گفتگو با نوه خود آماده می‌شوم تا به او بگویم میزان یهودیانی که در اسرائیل باقی می‌مانند بیش از ۵۰ درصد نخواهد بود البته ۵۰ درصد خوش‌بینانه است و حقیقت بسیار تلخ‌تر از این حرف‌هاست.

    سخن پایانی

    به لطف و مدد الهی پیش‌بینی ها حاکی از تحقق همان جمله حکیمانه مقام معظم رهبری در سال ۹۴ است که فرمودند:« برخی صهیونیستها گفته اند با توجه به نتایج مذاکرات هسته ای، ۲۵ سال از دغدغه ایران آسوده شده ایم اما ما به آنها می گوییم شما ۲۵ سال آینده را، اصولاً نخواهید دید و به فضل الهی، چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»

    محمد حسین جلال الدینی

    [ad_2]

    منبع
    [email protected]

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید