×
×

سند ۲۰۳۰ در تعارض با هویت فرهنگی کشور است

  • کد نوشته: 5415
  • دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ در تعارض با هویت فرهنگی کشور است گفت: ما در عرصه‌های گوناگون دارای فرهنگ و تمدن غنی هستیم و اگر بگذارند ما حرف‌ها را بگوییم قطعا غرب در مقابل داشته‌های دینی ما قد خم خواهد کرد.

    سند ۲۰۳۰ در تعارض با هویت فرهنگی کشور است
  • به گزارش شهرکریمه به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله محسن اراکی در نشست علمی بررسی ابعاد تهاجم اسناد بین المللی و استحاله هویت اسلامی ایرانی با محوریت سند ۲۰۳۰ اظهار کرد: ما در جامعه اسلامی ایران از فرهنگ و اندیشه ژرفی برخوردار بوده و در عرصه‌های گوناگون دینی و فرهنگی حرف فراوانی داریم که اگر بگذارند این حرف ها را بگوییم تا به گوش دنیا برسد، قطعا کسانی که کمترین انصافی را داشته باشند در برابر آن تعظیم می‌کنند.

    عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: ما از دولتمردان این انتظار را داریم که راه را برای اندیشمندان حوزوی باز کنند تا بتوانند این اندیشه‌های ژرف دینی و معرفتی را در عرصه‌های مختلف علوم بسط و گسترش دهند و جهانیان را با معارف اسلامی آشنا کنند.

    اراکی تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در مدیریت کشور کم انگاری داشته‌های خود است، ما باید از غفلت بیرون آییم و آن میراث کهن اسلامی را به عنوان یک تمدن مترقی به گوش جهانیان معرفی کنند چرا که هیچ ملتی در قرآن کریم مورد تجلیل قرار نگرفته‌اند جزء ایران اسلامی و ما باید به این خودباوری برسیم.

    دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سند تحولی آموزش و پرورش نوشته شده در یونسکو گفت: آنچه که در سند ۲۰۳۰ قید شده است در بسیاری از موارد در تعارض با هویت فرهنگی کشور است و دولت ملزم است که تمام بندهای آن را اجرا کند.

    وی با انتقاد از دست اندرکاران این سند اظهار کرد: جامعه اسلامی ما دارای فرهنگ ژرف و پرباری است که اگر اجازه نشر آن را بدهند گوش‌های شنوایی فراوانی برآن وجود دارد و در برابر آن تعظیم خواهند کرد.

    وی با اشاره به مهم‌ترین مشکلات موجود در سند ۲۰۳۰ تصریح کرد: تبعیض جنسیتی که در این سند مطرح‌ شده و در بسیاری از موارد عین ظلم به زن است و یکی دیگر از موارد تبعیض جنسیتی اختلاط کامل دانش آموزان در تمام اماکن و آموزش‌هاست که هویت دینی جامعه را هدف گرفته است.

    اراکی ادامه داد: معنای برابری این است که هر چیزی در جای درست خود قرار بگیرد و چیزی در غیر از جای حقیقی خود قرار نگرفته و حقی از هیچ فردی ضایع نشود.

    استاد حوزه علمیه ادامه داد: امروز حوزه و دانشگاه باید با کارهای پژوهشی و تحقیقاتی در برابر نقشه شوم استکبار ایستادگی کنند و در مقابل هجمه‌های آنان نه تنها راه علاج پیداکنند بلکه نسبت به ترویج و تبلیغ داشته‌های دینی و اسلامی اصیل خود به صورت شبانه روزی تلاش کنند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.