به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری شهرکریمه، زیارت حرم امام هشتم آرزوی دیرینه هر مسلمان عاشق خاندان اهل بیت علیهم السلام است به گونه ای گاهی دلت می خواهد ساعت ها در صحن انقلاب روبه روی سقاخانه اسماعیل طلا و گنبد طلایی حضرت بنشینی و ساعت ها با ضامن آهو درد و دل […]

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری شهرکریمه، زیارت حرم امام هشتم آرزوی دیرینه هر مسلمان عاشق خاندان اهل بیت علیهم السلام است به گونه ای گاهی دلت می خواهد ساعت ها در صحن انقلاب روبه روی سقاخانه اسماعیل طلا و گنبد طلایی حضرت بنشینی و ساعت ها با ضامن آهو درد و دل کنی، دوست دارم روز ها در گوشه ای از حیاط با صفای حرمت بنشینم و به زیبایی و لطف خیره کننده است چشم بدوزم؛ ببینم که چگونه مهمان نوازی می کنی و با دستان مهربانت دانه های اشک را از روی گونه های سرد زائرین درگاهت می زدایی.

من می دانم، تو خیلی مهربان هستی. کدام مهمانی را دیدی که در غربت خود مهمان نوازی کند؟ خود بنده نوازی کند؟ یا امام هشتم؛ دلم می خواهد به ملتمسانه ترین شکل ضریحت را با پنجه های دلم بگیرم و چشمانم را دخیل پنجره فولادت سازم و تمام تمناهایم را قربانی درگاهت سازم.

دل بریدن از هر آنچه در این دنیا مانعی بین و من و تو شده را با آغوش باز می پذیرم و دل می کنم از آنچه هست و نیست، تنها گوشه نگاهی از تو را می خواهم ای غریب الغربا. اینک من غریب درگاهت هستم.

اینبار در این گزارش قرار نیست از صحن و حال و هوای معنوی برایتان بازگو کنم بلکه حواشی را از سفر طلاب به شهر مشهد و سهمیه ای که مرکز خدمات حوزه های علمیه برای آنها در نظر گرفته است بازگو خواهم کرد.

چند ماه قبل خبری در فضای رسانه های حوزوی و کانال های طلبگی پیچید که مرکز خدمات با طرح هایی نو به دنبال اجرای عدالت در بهرمندی از خدمات رفاهی برای طلاب است، بلافاصله وارد سامانه سخا و پرتال شخصی خودم شدم که از صحت و سقم این خبر مطلع شوم.

بله؛ طرحی نو در مرکز خدمات استارت و آغاز شده بود، هر طلبه در شش سال متوالی دو سهمیه سفر زیارتی و سیاحتی با شرایطی خواهد داشت البته اگر طلبه ای سفر زیارتی یا سیاحتی را انتخاب می کرد باید دو سال برای انتخاب سفر بعدی خود در نوبت انتظار می ماند.

در نگاه اول بسیار خبر تلخ و نگران کننده ای بود چرا که در طرح قبل با حداقل مبلغی می توانستیم سالی یا نهایتاً دوسال یکبار از مجتمع هتل ولایت مشهد با سهمیه قشر اول استفاده کنیم اما الان باید یا هزینه بالغ بر ۳ الی ۴ میلیون برای یک سفر پرداخت می کردیم و یا اینکه شش سال منتظر بمانیم.

تا مدت ها هر روز این تصمیم مسئولان مرکز خدمات را تجزیه و تحلیل و مورد انتقاد قرار می دادم تا اینکه موقعیتی پیش آمد و برای اول ربیع الاول سفر زیارتی مشهد را در سامانه انتخاب کردیم و راهی شهر مقدس مشهد شدیم، بدو ورود همانند سال های گذشته شناسنامه ها را تحویل دادیم و پس از ساعتی اتاق را تحویل گرفتیم.

اما تفاوت را از زمانی متوجه شدیم که برگه توضیحات سرانه غذا را تحویل گرفتیم، در این طرح به ازای هر فرد بالای پنج سال می توانستیم به مبلغ ۱۷۰ هزار تومان در سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام از رستوران و غذاهای سنت سرا که خدمتی جدید از این مجموعه به طلاب بود، استفاده کنیم و در واقع در این طرح طلبه دغدغه هزینه غذای خانواده خود را نخواهد داشت و با دغدغه ای کمتر به زیارت و معنویت این سفر می پردازد.

سهمیه ای که هم جای تشکر و هم گلایه دارد

از دیگر خدمات هتل ولایت در طول سفر سه الی چهار روزه خود برگزاری تور سیاحتی و زیارتی بود که با مبلغی اندک فضایی برای زیارت امامزادگان یاسر و ناصر و بازدید از باغ وحش وکیل آباد را مهیا کرده بودند همچنین مجموعه عکاسی به هتل ولایت اضافه شده بود که شما علاوه بر اینکه می توانستید عکس یادگاری را با خانواده تهیه کنید یک عکس رایگان نیز به شما اهداء می شد.

سهمیه ای که هم جای تشکر و هم گلایه دارد

اگر چه باید بخاطر این طرح و مزایای جدید آن از مسئولان مرکز خدمات تشکر و قدردانی باید کرد اما هنوز جای گلایه باقی است که این همه طلاب و یک مجموعه هتل ولایت! آن هم هر شش سال یک بار؟! آیا بهتر نیست با تعاملات بیشتر با دستگاه ها و ادارات مختلف زمینه حضور طلاب و روحانیون به سفر زیارتی مشهد را بیشتر کنید؛ به نظر باید حداقل انتظار به سه سال می رسید و یا اینکه سرانه مسافرت زیارتی و سیاحتی را به اختیار خود طلاب واگذار می کردید تا اگر فردی تمایلی به سفر سیاحتی ندارد آن را در یک سفر زیارتی دیگر استفاده کند؛ اما به هر حال اجر شما با امام رئوف که میزبان اصلی او است و مسئولان تنها واسطه ای برای مهیا نمودن این باب فیض الهی هستند.

طلاب و روحانیون علاقمند جهت رزرو و استفاده از خدمات اردوهای خانوادگی می توانند با مراجعه به سامانه سخا مرکز خدمات و با ورود به بخش خدمات فرهنگی- اردوهای خانوادگی، زمان مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

در پایان بار دیگر از خدمات جدید مرکز خدمات به طلاب تقدیر و تشکر می کنیم و امیدواریم جهت استفاده بیشتر و سهل الوصول تر طلاب نسبت به اینگونه طرح و سهمیه ها توجه بیشتری شود.

[ad_2]

منبع
[email protected]