×
×

سهم واردات مواد غذایی در کشور بسیار کم است/اهمیت اصلاح الگوی مصرف – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 18628
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام سید رضا تقوی ظهر سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه گردهمایی مسئولان حوزه‌های نمایندگی ولی‌فقیه وزارت جهاد کشاورزی که در مجتمع یاوران مهدی (عج) جمکران برگزار شد، با بیان اینکه اقلام معیشتی مردم با تلاش خدمتگزاران در وزارت جهاد کشاورزی تأمین می‌شود، افزود: تأمین معیشت در نظام یکی از اصولی‌ترین مسائل […]

    سهم واردات مواد غذایی در کشور بسیار کم است/اهمیت اصلاح الگوی مصرف – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام سید رضا تقوی ظهر سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه گردهمایی مسئولان حوزه‌های نمایندگی ولی‌فقیه وزارت جهاد کشاورزی که در مجتمع یاوران مهدی (عج) جمکران برگزار شد، با بیان اینکه اقلام معیشتی مردم با تلاش خدمتگزاران در وزارت جهاد کشاورزی تأمین می‌شود، افزود: تأمین معیشت در نظام یکی از اصولی‌ترین مسائل است و چنانچه در تأمین معیشت مردم اختلالی ایجاد شود نمی‌توانیم از مردم انتظار مقاومت و مبارزه با توطئه دشمنان و مقابله با تهاجم فرهنگی را با تمام توان و نیرو داشته باشیم.

    وی تأمین معیشت مردم در حد معقول و منطقی و تأمین اقلام مورد نیاز سبد خانواده را در رأس برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی دانست و افزود: اصلاحات لازم در دو حوزه تولید و مصرف در کنار یکدیگر امری ضروری است.

    نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، اصلاح الگوی مصرف را امری ضروری دانست و افزود: چنانچه الگوی مصرف اصلاح نشود، تولیدات نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای مردم باشد و منابع کشور هدر می‌روند.

    وی اظهار داشت: باید نگرش جوانان به شغل تغییر کند که انجام این عمل در حوزه کشاورزی نیز ضروری است.

    حجت الاسلام تقوی با تأکید بر تلاش برای تبدیل علم به ثروت، افزود: برای تبدیل علم به ثروت اصلاح نگرش در زمینه نحوه مصرف و تولید مناسب مؤثر است.

    وی عنوان کرد: حضور روحانیت برای ارائه آموزش‌های فرهنگی و قرار گرفتن در کنار کشاورزان و متخصصان وزارت جهاد کشاورزی امری ضروری است.

    نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تأکید کرد: تأمین مواد غذایی کشور به نحو مطلوب حاصل تلاش شبانه‌روزی این وزارتخانه و اقدامات مناسب وزیر جهاد کشاورزی است که منجر به ایجاد تغییرات بسیاری در حوزه کشاورزی شده است.

    وی سهم واردات کشور در حوزه مواد غذایی را کم دانست و افزود: لازم است در سایر حوزه‌ها نیز با حرکتی جهادی کشور را به خودکفایی برسانیم تا بدین طریق مانع توطئه دشمنان شویم.

    حجت الاسلام تقوی بیان کرد: استان قم دارای قابلیت‌ها و امتیازات بسیاری از جهت کشاورزی است که از جمله اینکه تولیدات دامی استان قم قابل‌توجه است و باید به عنوان یکی از قطب‌های تولیدی گوشت موردتوجه بیشتری قرار بگیرد تا بتوانیم کمبودهای کشور را در حوزه دام تا حدود زیادی مرتفع سازیم.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.