اینترنت از لینک های وب ساخته شده است. بدون وجود این لینک ها ۵ میلیارد صفحه وب وجود دارد که هیچ چیز آنها را به هم مرتبط نمیکند و به هیچ وجه قابل شناسایی نیستند. اما در میان این لینک های مفید و سودمند، گاهی لینک های شیطانی و بد شگون هم وجود دارد! ویروس […]

اینترنت از لینک های وب ساخته شده است. بدون وجود این لینک ها ۵ میلیارد صفحه وب وجود دارد که هیچ چیز آنها را به هم مرتبط نمیکند و به هیچ وجه قابل شناسایی نیستند. اما در میان این لینک های مفید و سودمند، گاهی لینک های شیطانی و بد شگون هم وجود دارد! ویروس ها، بد افزارها و وب سایت های Phishing. لینک هایی که منتظر شما نشسته اند تا رایانه شما را به ارتش رایانه های زامبی اضافه کنند!

اینترنت از لینک های وب ساخته شده است. بدون وجود این لینک ها ۵ میلیارد صفحه وب وجود دارد که هیچ چیز آنها را به هم مرتبط نمیکند و به هیچ وجه قابل شناسایی نیستند. اما در میان این لینک های مفید و سودمند، گاهی لینک های شیطانی و بد شگون هم وجود دارد! ویروس ها، بد افزارها و وب سایت های Phishing. لینک هایی که منتظر شما نشسته اند تا رایانه شما را به ارتش رایانه های زامبی اضافه کنند!
 
به گزارش «تابناک» اما خوشبختانه برای رهایی از شر این لینک های شیطانی راه هایی هم وجود دارد. دوستان شما اغلب پیشنهاد میکنند که به هیچ وجه بر روی لینک هایی که نمیشناسید کلیک نکنید. هرچند این پیشنهاد معقولی است اما در اغلب موارد شدنی نیست! بنابراین سوال این است که با لینک های جدیدی که از ماهیت آنها اطلاعی ندارید چه باید کرد؟

بهترین راه برای این موضوع نصب یک آنتی ویروس برای بررسی و اسکن لینک ها در دل مرورگر است. این ابزار قبل از آنکه شما به لینک ها متصل شوید آنها را اسکن میکند تا از آلوده نبودن آنها اطمینان حاصل شود. در این جا چند نمونه از بهترین این آنتی ویروس ها بر روی مرورگر را برای کروم، فایرفاکس و سافاری معرفی میکنیم.

سه آنتی ویروس معتبر مخصوص مرورگر شما

Dr.Web (برای کروم، فایرفاکس و سافاری)

اولین انتخاب ما برای معرفی ابزار Dr.Web است که برای هر سه مرورگر معروف و محبوب ارئه شده. این ابزار از طریق کلیک راست در مرورگر در دسترس شما قرار دارد در نتیجه هر کجا که به قصد باز کردن یک لینک بر روی آن کلیک راست کنید، میتوانید قبل از باز کردن لینک آن را با این ابزار اسکن کنید.

سه آنتی ویروس معتبر مخصوص مرورگر شما

کافی است از منوی محتوایی گزینه Check With Dr.Web را انتخاب کنید و نتیجه کار را در یک پنجره پاپ آپ مشاهده کنید. در این صورت و در حالتی که لینک مورد نظر آلوده نباشد با یک دکمه سبز مواجه میشوید:

سه آنتی ویروس معتبر مخصوص مرورگر شما

دانلود برای فایرفاکس – دانلود برای گوگل کروم – دانلود برای سافاری

Safe Preview (برای فایرفاکس و کروم)

این ابزار هم برای فایرفاکی و هم برای کروم در دسترس است و مانند Dr.Web از طریق منوی محتوایی با کلیک راست به آن دسترسی دارید. اما یک تفاوت با نمونه قبلی دارد و آن این که از یک منوی فرعی با سه گزینه برخوردار است. تصویر زیر این منوی فرعی را نشان میدهد:

سه آنتی ویروس معتبر مخصوص مرورگر شما

گزینه Is it Safe که مربوط به کار اصلی ما است لینک مورد نظر شما را با ۷ آنتی ویروس مختلف اسکن میکند. اگر مشکلی از نظر این آنتی ویروس ها با این لینک وجود نداشته باشد شما از این امر مطلع میشوید.

سه آنتی ویروس معتبر مخصوص مرورگر شما

این ابزار همچنین بر روی جستجوی گوگل نیز عمل میکند و اگر ماوس خود را در صفه جستجوی گوگل بر روی دکمه این ابزار قرار دهید به شکل خودکار اسکن لینک آغاز میشود. گزینه های دیگر این منوی فرعی شامل پیش نمایش از لینک و باز کردن آن در حالت Incognito است.

دانلود برای فایرفاکس – دانلود برای گوگل کروم

Virus Total (برای گوگل کروم و فایرفاکس)

ابزار Virus Total نیز از طریق منوی کلیک راست در اختیار شما است اما تفاوت عمده آن با دو مورد قبلی در این است که فایل ها و IP ها را نیز اسکن میکند. از ۶۶ سرویس مختلف برای اسکن استفاده میکند و در آخر بر روی وب سایت خود یک گزارش کامل به شما ارائه میدهد. این گزارش یک لینک مخصوص به خود دارد که میتوانید آن را برای شخص دیگری نیز ارسال کنید.

سه آنتی ویروس معتبر مخصوص مرورگر شما

دانلود برای فایرفاکس – دانلود رای گوگل کروم