×
×

رحیم پور ازغدی:
سکان اقتصاد خانواده را از دست مردان خارج نکنید

  • کد نوشته: 1762
  • عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که گستردگی و افزایش آسیب های اجتماعی ربطی به صنعتی شدن ندارد و منشأ آنها بی اخلاقی است، گفت: شما فعالان کانون های مساجد می توانید موج ازدواج را مدیریت کنید و نگران اشتغال و بی مسکنی زوج ها نباشید. به گزارش حسن رحیم پور ازغدی، عضو […]

    سکان اقتصاد خانواده را از دست مردان خارج نکنید
  • عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که گستردگی و افزایش آسیب های اجتماعی ربطی به صنعتی شدن ندارد و منشأ آنها بی اخلاقی است، گفت: شما فعالان کانون های مساجد می توانید موج ازدواج را مدیریت کنید و نگران اشتغال و بی مسکنی زوج ها نباشید.

    به گزارش حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ظهر امروز ۲۰ شهریور در مراسم اختتامیه نهمین دوره از همایش اندیشه های آسمانی در دانشگاه شهید بهشتی گفت: برخی می گویند که بشر نخستین در غارها بوده است و خواندن و نوشتن و زبان نمی دانسته است و با نقاشی صحبت می کردند.

    وی با بیان این که خداوند در قرآن می فرماید که نخستین انسان پیامبر اکرم(ص) است، افزود: در واقع توحید، عقل، مسؤولیت، زبان، قدرت تفکر و تببین از همان ابتدا بوده است و از طرفی نخستین انسان منطق و اخلاق را درک می کند.

    عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در واقع انقلاب اسلامی ادامه دعواهای هابیل و قابیل است و این موضوع که می گویند با پیشرفت اقتصادی خانواده باید متلاشی شود، نادرست است.

    وی با بیان این که پیشرفت صنعت، علم، قدرت و رسانه باید باشد، اظهار کرد: وقتی که پیشرفت در عرصه های مختلف صورت می گیرد و اخلاق پیشرفت نمی کند منجر به سقوط جامعه می شود.

    لزوم پیشرفت معنوی در کنار پیشرفت مادی

    رحیم پور ازغدی با بیان این که ثروت، قدرت و علم ذاتش فاسد کننده نیست، بیان کرد: افراد هستند که از اینها عذاب یا نعمت می سازند و مشکل این است که در کنار پیشرفت مادی، پیشرفت معنوی نمی کنیم.

    وی ضمن انتقاد از این موضوع که متأسفانه مدرک می گیریم، اما عقلانیت، شعور و حق شناسی ما بیشتر نمی شود، اظهار کرد: اگر افراد همزمان با پیشرفت مادی، خودشان هم به لحاظ اخلاقی پیشرفت کنند در این زمان صنعت، علم و تکنولوژی  به صورت نعمت در اختیار بشر قرار می گیرد و آسیب زا نیست.

    عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: جلوی پیشرفت را نمی شود گرفت و فقط افراد باید اصلاح شوند تا به بن بست نرسند.

    آسیب شناسی ازدواج/ امروز خلأ زوج یابی داریم

    رحیم پور ازغدی در بخش دیگری از سخنان خود به آسیب شناسی ازدواج پرداخت و گفت: شما فعالان کانون های مساجد باید به این نهضتی که مجردها باید متأهل شوند، به هر شیوه ای کمک کنید چرا که امروز خلأ زوج یابی داریم.

    وی با بیان این که در گذشته همسایه ها و اقوام و خویشان با هم ارتباط بیشتری داشتند و هر خانواده برای ازدواج دیگر خانواده ها کمک می کرد،افزود: اما در شرایط حاضر متأسفانه این رفت و آمدها کمرنگ شده است و خیلی ها هم نمی توانند با توجه به افزایش طلاق ها اعتماد کنند.

    رحیم پور ازغدی تصریح کرد: در حال حاضر باید به شیوه های جدید به همسریابی برای جوانان کمک کرد اگر چه شبکه های جدید متناسب با نیاز روز نداریم و برخی از این شبکه های همسریابی کلاهبردار و فاسد هستند نتیجه اش این می شود که میلیونها دختر و پسر در سن ازدواج و مجرد داریم.

    عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با انتقاد از مشاوره های نادرست خانواده به زوج های در حال طلاق گفت: برخی از این مشاوره های خانواده همه تلاش شان این می شود که زودتر طلاق اتفاق بیفتد.

    افزایش آسیب های اجتماعی ربطی به صنعتی شدن ندارد

    وی با بیان این که گستردگی و افزایش آسیبهای اجتماعی ربطی به صنعتی شدن ندارد و منشأ آنها بی اخلاقی است، تصریح کرد: شما فعالان کانونهای مساجد می توانید موج ازدواج را مدیریت کنید و نگران اشتغال و بی مسکنی زوجها نباشید چرا که خداوند خودش وعده به وسعت رزق داده است.

    عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: شما در محاسبات خودتان خیلی چیزها را دخیل نمی کنید و این درحالی است که خداوند از همه امور آگاه است پس در مسیر ازدواج هم به خداوند اعتماد کنید که او بن بستی برای بنده اش نخواهد گذاشت.

    وی افزود: البته اعتماد به خداوند به معنای تحقیق نکردن قبل از ازدواج نیست، تصریح کرد:بعد از ازدواج اهل گذشت، مدارا، سازگاری و سعه صدر باشید که تأخیر ازدواج در واقع رواج فرهنگی نادرست است.

    رحیم پور ازغدی تصریح کرد: خداوند به مردها سفارش می کند که ازدواج کنید چرا که زنان سبب آرامش شما می شوند و به همین دلیل اکثر جنایت های مردان به دلیل احساس تنهایی، عدم ارضا و محرومیت جنسی است که اگر مرد به شیوه درست ارضا نشود تبدیل به خشونت در خانواده و جامعه می شود.

    سکان اقتصاد خانواده را از دست مردان خارج نکنید

    عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: زن می تواند مثل یک ساحل آرامش بخش و موج شکن باشد نه اینکه خروج امواج را بیشتر کند و به نفع خانواده و جامعه است که زن صبور باشد و زنها با صبرشان می توانند مردان را رام کنند چرا که روش آرام کردن مرد، محبت به او است.

    وی در ادامه توصیه های خود به بانوان فعال کانون های مساجد کشور گفت: هیچوقت سکان اقتصاد خانواده را از دست مردان خارج نکنید چرا که مرد باید احساس کند که قوام است که این احساس او را نسبت به خانواده علاقمند می کند که اینجا نقطه گیجگاه و نقطه ضعف مردان است.

    رحیم پور ازغدی تصریح کرد: بزرگ ترین جهاد برای زن، تربیت فرزند و همسرداری و این جهاد مقدس است، تصریح کرد: اگر مرد نا آرام باشد نخستین صدمه به زن می خورد و به همین دلیل اذیت کردن شوهر، خودکشی برای زنان است.

    وی در ادامه با تأکید بر نقش موثر اجتماعی زنان گفت: در اجتماع هر زنی باید با انسانیت خودش وارد عرصه اشتغال شود نه جنسیت، چرا که زیبایی زن در خانواده نعمت، مفید و فرصت است و در بیرون از خانه تبدیل به عذاب می شود.

    عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که کارکردن زن در عرصه عمومی مشکل است، ادامه داد: اگر در عین اشتغال به مفهوم فرزندآوری، مادر و همسر بودن توهین شود در واقع خیانتی بزرگ است.

      منبع: خبرگزاری رسا در مشهد،

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.