سخنران حرم بانوی کرامت گفته بود: بهشت درجات مختلفی دارد و این درجات بستگی به اعمال انسان‌ها دارد و طبق فرموده امام رضا علیه‌السلام هر انسانی بخواهد در بهشت مصاحب اهل‌بیت(ع) گردد باید در زندگی خود به سه مساله بنیادی توجه داشته باشد. حجت‌الاسلام فرحزاد در تصریح شرایط مصاحبت انسان‌ها با اهل‌بیت(ع) در بهشت اظهار […]

شرایط همنشینی با اهل‌بیت(ع) در بهشت چیست؟

سخنران حرم بانوی کرامت گفته بود: بهشت درجات مختلفی دارد و این درجات بستگی به اعمال انسان‌ها دارد و طبق فرموده امام رضا علیه‌السلام هر انسانی بخواهد در بهشت مصاحب اهل‌بیت(ع) گردد باید در زندگی خود به سه مساله بنیادی توجه داشته باشد.

حجت‌الاسلام فرحزاد در تصریح شرایط مصاحبت انسان‌ها با اهل‌بیت(ع) در بهشت اظهار کرد: محزون و غمگین بودن در غم‌های اهل‌بیت(ع) و حرمت نگه‌داشتن در ایام عزای خاندان عصمت و طهارت نخستین شرطی هست که هر انسانی باید آن را انجام دهد.

وی اضافه کرد: نباید نسبت به اقامه عزای اهل‌بیت(ع) بی‌تفاوت بود و هرگونه که امکانش باشد از قلم و قدم و زبان‌گرفته تا جان و مال برای ترویج مکتب اهل‌بیت(ع) کوشش گردد و هر کس دنیا را بر اهل‌بیت(ع) مقدم بدارد خیر نخواهد دید.

استاد حوزه علمیه در ادامه اضافه کرد: شاد بودن و برگزاری مجالس جشن و سرور در ایام شادی اهل‌بیت(ع)، دومین شرط مصاحبت انسان‌ها با اهل‌بیت(ع) در بهشت هست که امام رضا علیه‌السلام به آن اشاره فرموده‌اند.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها افزود: پیوند با اهل‌بیت(ع) و ولایت مداری و معرفت نسبت به خاندان عصمت و طهارت و محبت به حضرات معصومین، سومین شرطی هست که آدم باید برای هم‌قرین شدن با اهل‌بیت(ع) در بهشت انجام دهد.

انتهای پیام