×
×

شناخت و آشنایی با انواع پرینتر اپسون

  • کد نوشته: 147909
  • پرینتر ها دارای کاربردهای زیادی هستند و بیشتر در مصارف خانگی و مشاغل گوناگون از آنها استفاده خواهد شد. بیشتر کاربران از این چاپگر ها برای محیط های کاری و اداری خود استفاده می کنند. اما انتخاب و خرید این نوع پرینتر ها به دلیل تنوع مدل قیمت و برند باعث می شود که افراد دچار سردرگمی شوند. برای انتخاب کردن یک پرینتر مناسب باید کاری که قرار است با آن صورت گیرد.
    شناخت و آشنایی با انواع پرینتر اپسون
  • —————- رپرتاژ آگهی —————–

    پرینتر ها دارای کاربردهای زیادی هستند و بیشتر در مصارف خانگی و مشاغل گوناگون از آنها استفاده خواهد شد. بیشتر کاربران از این چاپگر ها برای محیط های کاری و اداری خود استفاده می کنند. اما انتخاب و خرید این نوع پرینتر ها به دلیل تنوع مدل قیمت و برند باعث می شود که افراد دچار سردرگمی شوند. برای انتخاب کردن یک پرینتر مناسب باید کاری که قرار است با آن صورت گیرد.

      در نظر گرفته شود و همچنین به سرعت رزولوشن، ابعاد ظرفیت سینی، نوع چاپ، سایزهای کاغذ مورد استفاده هم توجه شود. به عنوان مثال اگر حجم کاری بالا است و چاپ باید با کیفیت بالایی انجام شود در این هنگام باید دستگاهی انتخاب شود که دارای رزولوشن و سرعت بالایی باشد، در صورتی که از پرینتر  برای  مصارف خانگی از آن استفاده می گردد می توان از  پرینتر تک کاره با قیمت کمتری تهیه کرد.

     یکی از تولیدکننده های چاپگر هایی که در بازار وجود دارند برند بزرگ اپسون است که در سال ۱۹۴۲ در ژاپن تاسیس شده است. این کمپانی دستگاه پرینتر با کیفیت بسیار بالایی در سه مدل لیزری، جوهرافشان و سوزنی تولید کرده، که هرکدام از این پرینترها دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فردی خواهند بود. این شرکت یکی از بزرگترین تولید کنندگان دستگاه پرینتر در جهان است. البته محصولات اپسون فقط به پرینتر محدود نمی شود. جهت مشاهده بیشتر می توانید به سایت مهام پرینت مراجعه نمایید.

     

    انواع پرینتر اپسون


     

    پرینتر جوهر افشان اپسون:




    پرینترهای جوهر افشان اپسون یکی از با کیفیت محصولات موجود در بازار بوده که به دلایل مختلف و ویژگی های فنی و ساختارهای خاصی که در آنها وجود دارد، می توان در محیط های متفاوت از این نوع پرینتر استفاده کرد. این نوع پرینتر، دارای یک کارتریج است که برای چاپ متن و تصویر از آن استفاده خواهد شد.

    به طور رایج چاپ تصاویر و متن های پرینترهای جوهر افشان در وضوح و کیفیت های متفاوت با استفاده از ۹۰ نازل رنگی و ۹۰ نازل مشکی صورت می‌گیرد. وضوح چاپ در مدل های مختلف این محصولات با یکدیگر فرق دارد.

    به طور کلی پرینترهای جوهر افشان اپسون که از کارتریج های با کیفیتی در ساختار آنها به کار برده شده است، می توانند تصویر را با وضوح بالایی چاپ کنند. سرعت  چاپ برگه های رنگی یا سیاه و سفید در پرینترهای جوهر افشان حدود ۱۶ برگه است. اما در پرینترهای لیزری این تعداد از ورق بیشتر خواهد بود.

    اما قیمت پایین این پرینتر ها باعث شده است که فروش آنها هم بیشتر باشد.

     


     

    ویژگی های پرینتر جوهر افشان :




    یکی از  ویژگی‌های پرینتر جوهر افشان اپسون کیفیت بالای چاپ تصاویر رنگی است. این ویژگی سبب شده که شرکت های مهندسی به علت اینکه کیفیت تصاویر برای آنها بسیار مهم است از این پرینترها برای کار خود استفاده کنند. پرینترهای جوهر افشان دارای ابعاد کوچک و مناسبی خواهند بود که به فضای کمتری نیاز دارند و مهندسین به راحتی می توانند در تجهیزات کاری و خانگی خود از این نوع پرینتر ها استفاده کنند.

     وزن این دستگاه بسیار کم است و جابجایی و انتقال آن در محیط کاری راحت میباشد. یکی از ویژگی‌های پرینتر جوهرافشان که باعث شده است، مشتریان زیادی برای خرید آن جذب شوند پشتیبانی آنها از انواع سایزهای مختلف کاغذ خواهد بود. مدل های مختلف پرینترهای جوهر افشان اپسون از کاغذ ها و جنس های متفاوتی مثل گلاسه کاغذ و حتی پارچه برای چاپ تصاویر پشتیبانی می کنند.

     جهت خرید پرینتر جوهر افشان اپسون   می توانید به سایت مهام پرینت مراجعه نمایید.

     

    پرینتر لیزری اپسون




    عمل چاپ در این نوع پرینترها به کمک لیزر انجام خواهد شد و همانند دستگاه های کپی عمل خواهند کرد.

    پرینتر های لیزری اپسون دارای کیفیت چاپ سیاه و سفید بالایی هستند و برای اسناد و جزوات زیادی که قرار است با آنها پرینت گرفته شود بسیار مناسب خواهند بود.

    این  چاپگر ها معمولاً در  شرکت هایی که حجم کاری آنها بالاست و سرعت چاپ سریع اسناد برای آنها دارای اهمیت می باشد معمولا از این پرینتر استفاده میکنند. پرینتر لیزری اپسون برای چاپ متنی که دارای فونت ریز و درشت هستند بهترین گزینه خواهند بود.

     ولی باید گفت که پرینترهای لیزری اپسون ظرفیت قرارگیری کاغذ در آنها بالا است. و می توانند تعداد صفحات بیشتری را در یک زمان مشخص پرینت بگیرند. این نوع پرینترها هزاران صفحه را در ماه بدون هیچ مشکلی قادرند چاپ کنند ولی برای چاپ عکس مناسب نخواهد بود.

     


     

    پرینتر اپسون سوزنی




    پرینتر سوزنی شرکت اپسون دارای قدرت چاپ بالایی نسبت به پرینتر های جوهر افشان و لیزری است. سابقه  تولید این نوع پرینتر بسیار زیاد بوده  و ابعاد پرینتر سوزنی اپسون ۱۵۴ × ۲۷۵ ×۳۴۸ میلی متر خواهد بود که فضای زیادی از محیط را اشغال نکرده و همچنین جنس بدنه آن از پلاستیک و به رنگ طوسی و سفید است.

     پرینتر سوزنی اپسون برای کار مداوم طراحی شده اند و می تواند در ساعت ۱۰۰۰۰ کاغذ را به صورت پیوسته پرینت بگیرند. این نوع  پرینتر از نظر اقتصادی بسیار به صرفه است  چون ریبون  آن تا دو میلیون و نیم کاراکتر را چاپ میکند. مصرف انرژی آن پایین بوده و در حالتی که کاری انجام نمیدهد حدود  ۱.۳ وات و در هنگام استفاده ۲۳ وات برق را مصرف می‌کند، به همین خاطر دارای برچسب انرژی است.

     پرینتر سوزنی اپسون از طریق سه پورت usb و پارالل و سریال به سیستم کامپیوتر  متصل خواهد شد. این پرینتر  دارای ۲۴ پین  سوزنی و ۸۰ستون است که کیفیت چاپ  آن ۱۸۰ در ۳۶۰ اینچ است.

    وزن این دستگاه حدود ۴۱۰۰ گرم میباشد. و صدای تولید شده از  دستگاه حدود ۵۳ دسی بل می باشد این دستگاه میتواند در حالت عادی و استاندارد تا ۳ میلیون کاراکتر را چاپ کند. که نسبت به پرینتر های دیگر رقم بالایی است که همین موضوع باعث می شود هزینه ها تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

    کاغذهایی که این مدل را می توانند چاپ کنند به صورت تکی و به صورت پیوسته هستند. پرینتر سوزنی اپسون میتوانند عمل چاپ را بر روی  انواع کاغذهای تک لایه چند لایه و تک لایه را به صورت تکی و پیوسته و رول و پاکت نامه و برچسب ها انجام دهند.

    فناوری این نوع پرینتر قدیمی بوده و در حال حاضر تولید خواهند شد.برخی از فروشندگان از قطعات این نوع پرینتر پشتیبانی خواهند کرد.

    پرینتر های سوزنی اپسون با توجه به قیمت پایینی که دارند ولی بسیار کاربردی هستند.

     

    [ad_2]

    منبع

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید