[ad_1] آسان شدن دریافت تسهیلات برای طرح‌های گردشگری در قم/پرداخت تسهیلات مستقیم توسط بانک‌ها به گزارش شهرکریمه سی ویکمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع استان امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد و دراین جلسه مقرر شد واحدهایی که از نظر فیزیکی طرح و پروژه‌های آنها دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است شامل دریافت […]

[ad_1]

آسان شدن دریافت تسهیلات برای طرح‌های گردشگری در قم/پرداخت تسهیلات مستقیم توسط بانک‌ها

آسان شدن دریافت تسهیلات برای طرح‌های گردشگری در قم/پرداخت تسهیلات مستقیم توسط بانک‌ها

به گزارش شهرکریمه سی ویکمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع استان امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد و دراین جلسه مقرر شد واحدهایی که از نظر فیزیکی طرح و پروژه‌های آنها دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است شامل دریافت تسهیلات ابلاغی باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در این جلسه اظهار داشت: در بحث پرداخت مستقیم به تناسب پرداخت فرآیند تولید تسهیلات مستقیم هم داده می‌شود و برای طرحهایی که کمیته بررسی انتخاب می‌کند بانک می‌توانند تسهیلات مستقیمی به عنوان بخشی از تسهیلات راپرداخت کنند.

محمود سیجانی ابراز کرد: در حال بررسی هستیم که مانند سال گذشته در بانک‌ها تفاوتی بین پروژه‌های گردشگری و دیگر پروژه‌های  عمرانی  مد نظر باشد و برای حمایت بیشتر از بخش گردشگری باید شاخص پرداخت تسهیلات به پروژه‌های این بخش پایین‌تر از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی باشد .

به گفته وی؛ سه سالی است که فرآیند بررسی تسهیلات در کمیته‌های مختلف و کمیته کارشناسی و نظارت بررسی و بعد به بانک‌های عامل معرفی خواهند شد و با توجه به روند این فرآیند در سال ۹۸ تسهیلات دادیم و اکنون در حال دریافت پاسخ هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: در سال ۹۹ باید منتظر تسهیلات ارائه شده و معرفی سال ۹۸ باشیم و کمیته تخصصی هم داریم که بررسی کارشناسی با تأیید معاون امور اقتصادی استانداری صورت می‌گیرد که امسال به استان اختیارات بیشتری داده شده است..

لزوم کاهش فرآیند دریافت تسهیلات

رئیس اتاق بازرگانی استان قم هم در این جلسه با اشاره به پرداخت تسهیلات به بنگاههای اقتصادی و بخش‌های مختلف کشاورزی، صنایع و همچنین گردشگری عنوان کرد: برای دریافت تسهیلات مستقیم فرآیند ثبت درسامانه جنبه ثبت دارد یا اجازه گرفتن است؟

ابوالفضل خاکی بیان کرد: اگر ثبت در سامانه برای مجوز باشد که فرآیند و پروسه طولانی خواهد داشت، هم چنین شاخصی که تسهیلات برای طرح‌ها و پروژه‌های دارای ۶۰ درصد پیشرفت در نظر گرفته شامل طرح‌های پایین دستی نمی‌شود که باید بازنگری شود.

به گفته وی؛ برای طرح‌های پایین دستی اگر متقاضی زیر ۶۰ درصد باشد این استثنا شامل شود و آن این بوده که اگراین بنگاه یا واحد تولیدی خود آورده‌ای هم داشته باشد بتواند تحت حمایت این تسهیلات قرار گیرد .

رئیس اتاق بازرگانی استان قم با اشاره به بحث نظارت بر فرآیند دریافت این نوع تسهیلات تصریح کرد: نماینده بخش خصوصی یا اتاق بازرگانی و یا صنعت و معدن هم باید در این نظارت‌ها باشند.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]