×
×

شهرکریمه – آیت‌الله اعرافی: موکب‌های اربعین برای درمان آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی کرونا وارد میدان شوند

  • کد نوشته: 35401
  • [ad_1] آیت‌الله اعرافی: موکب‌های اربعین برای درمان آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی کرونا وارد میدان شوند به گزارش شهرکریمه آیت‌الله علیرضا اعرافی امروز در ستاد اربعین استان که در تالار کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: عاشورا یک حادثه بزرگی بود و ابعاد مختلفی داشت که قابل وصف نیست، حوادث تاریخی در گذر زمان کمرنگ و […]

    شهرکریمه – آیت‌الله اعرافی: موکب‌های اربعین برای درمان آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی کرونا وارد میدان شوند
  • [ad_1]

    آیت‌الله اعرافی: موکب‌های اربعین برای درمان آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی کرونا وارد میدان شوند

    آیت‌الله اعرافی: موکب‌های اربعین برای درمان آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی کرونا وارد میدان شوند

    به گزارش شهرکریمه آیت‌الله علیرضا اعرافی امروز در ستاد اربعین استان که در تالار کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: عاشورا یک حادثه بزرگی بود و ابعاد مختلفی داشت که قابل وصف نیست، حوادث تاریخی در گذر زمان کمرنگ و به فراموشی سپرده می‌شود اما عاشورا در تاریخ ماندگار شد.

    مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: عاشورا یک داستان در اوج ماندگاری و نورافشانی است و در گذر زمان باقی مانده و روز به روز بر شعاع آن و نورانیت و شکوه آن افزوده می‌شود.

    عاشورا شور آفرین، حرکت ساز و الهام بخش است

    وی تصریح کرد: الگوگرفتن از عاشورا در بسیاری از رویدادهای ایران نیز ماندگار و در متن زندگی تاثیرگذار شد؛ عاشورا شور آفرین، حرکت ساز و الهام بخش است و در حوادث انقلابی در قم ماندگار شد، وقتی برگ‌های تاریخ معاصر را ورق می‌زنیم سخنرانی غرور آفرین و پایه گذار انقلاب در فیضیه و ۱۵ خرداد برگرفته از این رویداد بزرگ است.

    آیت‌الله اعرافی بیان کرد: عاشورا عظیم است و شکوه آن در تاریخ افزوده می‌شود، پیام اربعین نیز در زندگی اثرگذار است و بزرگترین پرچمدار این حرکت، ایران اسلامی می‌باشد و هیچ کجا چنین مشعلی را ندارد.

    وی خاطرنشان کرد: عاشورا کلکسیون و منظومه و جام جهانی از اسلام است که در این آئینه تجلی یافته و ابعاد مختلف اعتقادی، دینی و معنوی، اجتماعی و فرهنگی و …در آن نهفته است، در تحلیل عاشورا به بسیاری از این ابعاد پرداخته شده اما ذات عاشورا دارای ابعاد پیچیده است.

    مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ادامه داد: اربعین حسینی سالانه میلیونها انسان را جذب می‌کند و چه مغناطیسی است که در جهان نظیر ندارد.

    آیت‌الله اعرافی گفت: مواکب در ایران براساس گزارش ۴۰ میلیارد تومان برای اربعین به صورت خودجوش هزینه می‌کنند و بدون هیچ حمایتی چنین حرکتی رقم می‌خورد و نهادهای دولتی و عمومی نیز افتخار دارند در این حرکت نقش آفرینی می‌کنند.

    وی افزود: همه این ظرفیت‌ها در پدیده‌ای به نام اربعین جمع شد و پدیده نوین اربعین در سال‌های اخیر آئینه‌ای است که همه ظرفیت های انسانی و مردمی و اجتماعی را در خود بازتابانده است.

    مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: تحلیل گران و سیاست گذاران عالم در برابر چنین پدیده‌ای احساس عجز می‌کنند، اتفاقاتی در تاریخ سابقه نداشته در اربعین دیده‌ایم و این مردم ایران حرکت بزرگی را رقم زدند و پای این آمان‌ها ایستادند.

    وی عنوان کرد: اربعین پدیده نو و جدیدی است و امسال باید به شکل دیگری خود را نشان دهد، این پدیده فراملی، فرا مذهبی و فرامنطقه ای و مردمی و نمایانگر و مظهر عشق و اخلاص و عواطف انسانی است.

    خدمتگزاران اربعین به زنجیره بزرگ الهی وصل هستند

    آیت‌الله اعرافی خاطرنشان کرد: موکب‌ها و خدمتگزاران اربعین، به زنجیره بزرگ الهی وصل هستند و شبکه بزرگ حسینی و عاشورایی با حضور صدها هزار انسان شکل گرفته است و امیدواریم با رفع بلای کرونا، شکوه اربعین روزافزون شود و آن چه با حرکت جابر رقم خورد و به میعاد میلیونی تبدیل شد با از میان رفتن کرونا دوباره پای بگیرد.

    وی اظهار داشت: این موکب‌ها مظهر نظم و انظباط و کار جمعی و گروهی و نگاه کلان و راهبردی و همبستگی عمیق اسلامی است و باید فراتر از اهداف بزرگ انقلابی و اسلامی بیندیشیم و با منشور جامع اهداف بزرگی را برای آن رقم بزنیم.

    مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: امسال براساس وظیفه شرعی و ضرورت توجه به سلامت مردم و شرایط سختی که در عراق وجود دارد باید به گونه دیگری برنامه‌ریزی کرد، با عنایت به توصیه و تکالیف مراجع و رهبری باید به تصمیمات ستاد ملی کرونا به عنوان تصمیمات شرعی و قانونی توجه داشت.

    وی بیان کرد: نوآوری و ابتکار لازمه گرامیداشت مراسم اربعین در شرایط کرونایی است و هنر مواکب و عزاداران باید حفظ قوائد و نوآوری باشد، کرونا بسیار دردناک بود و ضایعات اجتماعی جبران‌ناپذیری برجای گذاشت و موکب‌های اربعین و محبان اهل بیت‌(ع) برای درمان آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی کرونا وارد میدان شوند.

    آیت‌الله اعرافی ادامه داد: از همه تلاش های ستاد مقابله با کرونا تقدیر می‌کنیم و امید است برای موج‌های جدید فائق شویم، وظایف ما در برابر اقشار آسیب دیده از کرونا سنگین است و همراهی مسئولان می‌تواند دردها را کاهش دهد.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.