×
×

شهرکریمه – ادامه عملیات اجرایی سیستم آبیاری تحت فشار در اراضی بوستان ولایت

  • کد نوشته: 35282
  • [ad_1] ادامه عملیات اجرایی سیستم آبیاری تحت فشار در اراضی بوستان ولایت به گزارش شهرکریمه پیام جوادیان گفت: ادامه عملیات اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در عرصه بوستان بزرگ ولایت به مساحت ۱۰ هکتار آغاز شده است و به زودی فاز یک شهری این بوستان در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت. مدیر عامل سازمان پارک‌ها […]

    شهرکریمه – ادامه عملیات اجرایی سیستم آبیاری تحت فشار در اراضی بوستان ولایت
  • [ad_1]

    ادامه عملیات اجرایی سیستم آبیاری تحت فشار در اراضی بوستان ولایت

    ادامه عملیات اجرایی سیستم آبیاری تحت فشار در اراضی بوستان ولایت

    به گزارش شهرکریمه پیام جوادیان گفت: ادامه عملیات اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در عرصه بوستان بزرگ ولایت به مساحت ۱۰ هکتار آغاز شده است و به زودی فاز یک شهری این بوستان در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

    مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با توجه به محدویت‌هایی در بخشی از بوستان برای تحت پوشش قراردادن آبیاری تحت فشار، تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ هکتار از این مجموعه تحت پوشش آبیاری تحت فشار است و موقعیت بستر و وجود آب های زیرسطحی در بخشی از این عرصه، در کاشت گونه‌های گیاهی محدودیت‌هایی را ایجاد کرده است که در این بخشها از گونه های شورپسند استفاده کرده‌ایم و در آینده به صورت دیم نگهداری خواهد شد.

    جوادیان درختکاری این مجموعه در جهت کنترل ریزگردها را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: این بوستان می‌تواند از گرد و غبار ناشی از وزش بادهای شمال شرق و شرق قم که از کویر مرکزی و دریاچه حوض سلطان نشات می‌گیرد جلوگیری نماید و نقش موثری در کنترل آلودگی‌ها و اکوسیستم شهری داشته باشد.

    وی در ادامه گفت: این پارک که در مسیر بزرگراه شمال به جنوب کشور و شاهراه مواصلاتی ۱۷ استان قرار گرفته و می‌تواند پتانسیل خوبی برای سرمایه گذاری و خدمات دهی به زائرین و مجاورین حرم کریمه اهل بیت (س)باشد.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.