×
×

شهرکریمه – از۵۰ درصد تسهیلات پرداختی بانک‌ها برای تولید تا ۳۹ هزار اشتغال درقم  

  • کد نوشته: 26128
  • [ad_1] از۵۰ درصد تسهیلات پرداختی بانک‌ها برای تولید تا ۳۹ هزار اشتغال درقم به گزارش شهرکریمه اختصاص حقابه راهکار کاهش فرونشست زمین در جعفریه، صادرات ۱۷۰ میلیون دلار کالا، ۲۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت کمربندی جدید، بهره‌مندی ۲۱ روستای دهستان قاهان از نعمت گاز، ارائه ۴۶ هزار نفرساعت آموزش مهارتی به روستاییان،افزایش ۶۶ درصدی […]

    شهرکریمه – از۵۰ درصد تسهیلات پرداختی بانک‌ها برای تولید تا ۳۹ هزار اشتغال درقم  
  • [ad_1]

    از۵۰ درصد تسهیلات پرداختی بانک‌ها برای تولید تا ۳۹ هزار اشتغال درقم

    از۵۰ درصد تسهیلات پرداختی بانک‌ها برای تولید تا ۳۹ هزار اشتغال درقم

    به گزارش شهرکریمه اختصاص حقابه راهکار کاهش فرونشست زمین در جعفریه، صادرات ۱۷۰ میلیون دلار کالا، ۲۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت کمربندی جدید، بهره‌مندی ۲۱ روستای دهستان قاهان از نعمت گاز، ارائه ۴۶ هزار نفرساعت آموزش مهارتی به روستاییان،افزایش ۶۶ درصدی تولید ژل رویال، لزوم پیگیری درپرداخت تسهیلات رونق تولید و تبصره ۱۸، استفاده از ظرفیت بسیج برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، ۳۹ هزار اشتغال جدید، رهاورد طرح‌های صنعتی، تحصیل ۱۴۰ هزار دانشجو و طلبه ازدیگر اخبار هفته گذشته این استان می‌باشد.

    ۵۰ درصد تسهیلات پرداختی بانک‌ها برای تولید   

    دبیر شورای هماهنگی بانک‌های قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه ۵۳ هزار میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات توسط بانک‌های استان پرداخت شده که بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال آن معادل ۵۰ درصد برای بخش تولید بوده‌است.

    محمدرضا خانی درجلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قم افزود: این مبلغ پرداختی به تفکیک تسهیلات تخصیص یافته برای استان از منابع مختلف رونق تولید، تبصره ۱۸ قانون بودجه، صندوق توسعه ملی، خطوط اعتباری، ازدواج و مشاغل می باشد.

    اختصاص حقابه راهکار کاهش فرونشست زمین در جعفریه  

    مدیرکل مدیریت بحران قم گفت:‌ اختصاص حقابه از سد الغدیر راهکاری موثر برای کاهش روند فرونشست زمین در بخش جعفریه این استان است.

    محسن اوروجی هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: احداث سد الغدیر در بالادست رودخانه قره‌ چای و به صفر رسیدن آورده این رودخانه، تاثیر نامناسبی برحجم سفره‌های زیرزمینی بخش جعفریه گذاشته‌است.

    صادرات ۱۷۰ میلیون دلار کالا  

    رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت:‌ میزان صادرات این استان از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، ۲۰۱ هزار تن به ارزش ۱۷۰میلیون دلار بوده‌است.

    محمود سیجانی هفته گذشته، با اشاره به صدور کارت‌های بازرگانی در استان از ابتدای سال تا پایان آذرماه سال جاری افزود: ۱۴۸ کارت بازرگانی دربخش تولیدی و تعداد ۱۱۴ کارت بازرگانی در بخش تجاری صادر شده که در مجموع تعداد کارت‌های بازرگانی در استان قم به ۶۴۹ فقره رسیده‌است.

    ۲۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت کمربندی جدید  

    معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه‌ و شهرسازی قم گفت: برای اجرای کمربندی جدید قم به طول ۱۱۴ کیلومتر، ۲۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

    عباس فراهانی هفته گذشته در این زمینه افزود: کمربندی جدید قم در سه فاز و با مشارکت ۳۰ درصدی دولت و آورده ۷۰ درصدی سرمایه‌گذار احداث خواهد شد.

    بهره‌مندی ۲۱ روستای دهستان قاهان از نعمت گاز  

    مدیرعامل شرکت گاز قم گفت: ۲۱ روستای بخش قاهان این استان تا دهه فجر امسال از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

    علیرضا نصیری درگفت‌وگو با ایرنا ‌افزود: درطرح گازرسانی به دهستان قاهان بخش خلجستان که از ابتدای اردیبهشت سال ۹۸ توسط هشت پیمانکار آغاز شده‌بود،‌ اتصال سه هزار انشعاب گاز برای مشترکان صورت خواهد گرفت.

    نامگذاری طرح کمربندی جدید به نام سردار قاسم سلیمانی  

    استاندارقم گفت: طرح جدید کمربندی قم به طول ۱۱۰ کیلومتر به نام سردار سرافراز اسلام شهیدحاج قاسم سلیمانی نامگذاری می‌شود.

    بهرام سرمست هفته گذشته درگفت وگو با خبرنگاران افزود: برای این طرح ۲۱ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده و از مصوبه‌های هیات وزیران است و کلنگ آغاز عملیات اجرایی آن نیز دردهه فجر به زمین زده خواهد شد.

    جدیت در اجرای قانون هوای پاک  

    مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست قم گفت: قانون هوای پاک که درسال ۹۶ به تصویب رسیده، قانون به نسبت خوبی است که باید با جدیت بیشتری در این استان اجرا و حمایت شود.

    سید رضا موسوی مشکینی درجلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا افزود: در هنگام بروز آلودگی هوا باید مشارکت و همگرایی بیشتری در میان دستگاه‌های اجرایی برای انجام ضوابط قانونی وجود داشته باشد.

    ارائه ۴۶ هزار نفرساعت آموزش مهارتی به روستاییان  

    مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای قم گفت: از ابتدای امسال تا آذرماه، ‌۴۶ هزار و ۱۶۳ نفر ساعت معادل ۲۶۷ نفردوره آموزش مهارتی دررشته‌های گوناگون به روستاییان این استان ارائه شده‌است.

    احمد عطارنیا هفته گذشته درگفت وگو با ایرنا افزود: در این راستا ۲۹۱ نفر دوره معادل ۴۹ هزار و ۲۸۳ نفرساعت آموزش به زنان و ۲۴ نفردوره معادل سه هزار و ۱۲۰ نفر ساعت آموزش به زنان ارائه شد.

    تغییر نام بلوار زائر به سردار سلیمانی  

    اعضای شورای اسلامی شهر قم در جلسه علنی این شورا، به اتفاق آرا با لایحه ۲ فوریتی پیشنهادی شهرداری مبنی بر تغییر نام بلوار زائر به سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی موافقت کردند.

    همکاری دستگاه‌های اجرایی برای کاهش آلودگی هوا  

    استاندارقم گفت:موضوع آلودگی هوا مساله بسیار مهمی است و برای کاهش این معضل جدی درشهر قم،همه دستگاه‌های اجرایی باید همکاری و مشارکت داشته باشند.

    بهرام سرمست هفته گذشته درجلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا افزود: قانون هوای پاک باید به‌خوبی در قم اجرایی شود و به همین منظور باید جلسه‌های منظم و مستمر برگزار و گزارش‌های آن هر سه ماه به استانداری ارسال شود.

    افزایش ۶۶ درصدی تولید ژل رویال  

    معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: میزان تولید ژل رویال به‌عنوان یک ماده غذایی ارزشمند درقم نسبت به سال قبل تاکنون ۶۶ درصد افزایش‌ یافته‌است.

    علی‌اصغر همت هفته گذشته درگفت‌وگو با ایرنا افزود: با توجه به اهمیت تولید ژل رویال ازنظر غذایی و اقتصادی، این‌ سازمان با همکاری شرکت تعاونی زنبورداران استان، کارگاه‌های آموزشی روش‌های نوین استحصال ژل رویال را برای زنبورداران برگزار کرد که بر همین اساس شاهد افزایش سطح تولید این محصول درقم هستیم.

    لزوم پیگیری در پرداخت تسهیلات رونق تولید و تبصره ۱۸  

    معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: دستگاه‌های اجرایی قم موضوع پرداخت تسهیلات رونق تولید و تبصره ۱۸ قانون بودجه را تا تحقق کامل آن پیگیری کنند.

    مهرداد غضنفری امرایی هفته گذشته درجلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قم، با اشاره به نگرانی‌های موجود برای به سرانجام نرسیدن تسهیلات رونق تولید و تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه تا پایان امسال افزود: دستگاه‌های اجرایی صرفا تعهدها خود را به معرفی متقاضیان ختم نکنند و تا پرداخت نهایی تسهیلات، فرآیندهای شکلی و همچنین پیگیری ماهوی، محتوایی و اصلی موضوع را رصد کنند.

    گزارش تخلف‌های انتخاباتی به بازرسی  

    رییس هیات بازرسی و انتخابات شهرستان قم گفت: مردم هرگونه موارد نقض و تخلف از قوانین و مقررات و شکایت درباره تخلفات انتخابی را به هیات بازرسی انتخابات قم گزارش کنند.

    احمد زارع هفته گذشته درگفت وگو با ایرنا افزود: مردم قم می‌توانند گزارش‌های تخلف انتخاباتی را به صورت مکتوب و مستدل به هیات بازرسی شهرستان قم مستقر در فرمانداری ارسال کنند.

    اضافه برداشت ۱۲۰ میلیون مترمکعب آب از سفره‌های زیرزمینی  

    مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم گفت: حجم اضافه برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی استان ۱۲۰ میلیون مترمکعب برآورد می‌شود.

    احمد حاجی حسینی مسگر هفته گذشته درگفت‌وگو با ایرنا افزود: باید این روند متوقف، تا ازکاهش حجم سفره‌های زیرزمینی آب درتمام مناطق استان جلوگیری گردد.

    استفاده از ظرفیت بسیج برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

    فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) قم گفت:‌ بسیج برای رفع محرومیت و کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی درمناطق کمتر برخوردار استان با ایجاد قرارگاه و استفاده از همه ظرفیت‌ها وارد میدان شده‌است.

    سرهنگ پاسدار ابراهیم سانی خانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تلاش برای کنترل اعتیاد، افزایش سطح آگاهی مردم در برابر ناهنجاری‌ها و حمایت از زنان بی‌سرپرست و بد سرپرست را در کانون برنامه‌های خود قرار دادیم.

    ۳۹ هزار اشتغال جدید، رهاورد طرح‌های صنعتی  

    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، دو هزار و ۹۵ جواز تاسیس طرح صنعتی در این استان صادرشده که در صورت افتتاح این طرح‌ها، برای ۳۹ هزار و ۳۱۴ تن اشتغال به وجود می‌آید. 

    محمود سیجانی افزود: ۲ هزار و ۹۵ طرح صنعتی و صنایع معدنی با سرمایه‌گذاری ۱۳۴ هزار و ۳۲۱ میلیارد ریال در قم در دست اجراست که این بیانگر میل و رغبت به سرمایه گذاری جدید می‌باشد.

    حمایت اداره امورمالیاتی از تولیدکنندگان و کارآفرینان  

    استاندار قم گفت: تکریم کارآفرینان و تولیدکنندگان دردستور کار مسئولان استان قرار دارد و باید اداره امور مالیاتی این سیاست را با جدیت دنبال کند.

    بهرام سرمست دردیدار نادر جنتی معاون سازمان امور مالیاتی کشور افزود: اعتمادآفرینی و اعمال‌قانون و جلب‌رضایتمندی ارباب‌رجوع و مودیان‌مالیاتی از سوی اداره کل امور مالیاتی ضروری است.

    تحصیل ۱۴۰ هزار دانشجو و طلبه  

    رییس بنیاد نخبگان قم از تحصیل بیش از یک ۱۴۰ هزار دانشجو و طلبه در این استان خبر داد.

    محمد محمدرضایی درسخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم افزود: ۷۰ هزار دانشجو و بیش از ۷۰ هزار طلبه در این استان مشغول تحصیل هستند که می توانند در مسیر جهاد علمی نقش موثری داشته باشند.

    انتهای پیام/۱۱۱

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.