[ad_1] حضور نیروهای داوطلب ازشاخصه‌های بارز مبارزه با کرونا در ایران است به گزارش شهرکریمه بهرام سرمست در آئین تجلیل از بانوان جهادگر میدان دفاع از سلامت استان قم که با حضور آیت الله اعرافی امام جمعه و مدیر حوزه‌های علمیه کشور و در سالن جلسات کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به نقش […]

[ad_1]

حضور نیروهای داوطلب ازشاخصه‌های بارز مبارزه با کرونا در ایران است

حضور نیروهای داوطلب ازشاخصه‌های بارز مبارزه با کرونا در ایران است

به گزارش شهرکریمه بهرام سرمست در آئین تجلیل از بانوان جهادگر میدان دفاع از سلامت استان قم که با حضور آیت الله اعرافی امام جمعه و مدیر حوزه‌های علمیه کشور و در سالن جلسات کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به نقش جهادگران در توفیقات کشور در مبارزه با شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: عملکرد ستاد بحران استان قم به عنوان اولین استان کشف کننده این ویروس در کشور و در اوج این بحران با تعامل و انسجام همه نیروها و ظرفیت‌ها در کشور سرآمد است.

وی با تأکید بر برگزاری منظم جلسات ستاد ملی کرونا به ریاست دکتر روحانی رئیس جمهور محترم و جلسات متناظر استانی، افزود: در این راه پیام‌های امید بخش مقام معظم رهبری و حمایت ایشان از مصوبات ستاد ملی کرونا نقشی بی بدیل در اجرای طرح‌های موفق پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و شکستن زنجیره انتقال بیماری داشت.

نماینده عالی دولت در استان قم پیام رهبر معظم انقلاب در مورد مدافعان سلامت را در انسجام بیش از پیش و همدلی همه ظرفیت‌ها در کشور در حوزه مدافعان سلامت را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: وجود مقام معظم رهبری و منویات داهیانه ایشان از شاخصه‌های مهم توفیق کشورمان در مبارزه با ویروس کرونا نسبت به سایر کشورها است.

وی به اجرای طرح نظام تحول سلامت در دولت تدبیر و امید و اثرات آن در ایام شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: با حمایت‌های صورت گرفته توسط دولت در قم زیر ساخت‌های بیمارستانی و تکمیل دو بیمارستان امیرالمومنین (ع) و مادر در چرخه تکمیل قرار خواهد گرفت و توانستیم از تهدید و شرایط بحرانی کرونا فرصت تکمیل این دو طرح مهم را ایجاد کنیم.

سرمست، همدلی و همراهی مردم و مسئولین و وفاق و انسجام ایجاد شده بین سازمان‌های مردم نهاد، گروه‌های مردمی، خیرین سلامت و داوطلبان جهادی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: این مشارکت عمومی مهم‌ترین سرمایه اجتماعی کشور است که باید شرایط تداوم این فعالیت‌ها و نهادسازی خدمات داوطلبانه و فرهنگ سازی برای نسل‌های آینده در کشور و استان ایجاد شود.

وی همچنین حمایت علما و مراجع عظام تقلید و ائمه جمعه و روحانیت استان در حمایت از مصوبات و طرح‌های ستاد ملی کرونا را مورد تأکید قرار داد و ادامه داد: از آنجا که قم به عنوان اولین استان در کشور و بدون هر گونه پیشگیری و هشدارهای مراقبتی در شرایط بحران کرونا قرار گرفت، این حمایت‌ها و حضور نیروهای جهادی و داوطلب در ایجاد انسجام و وحدت در استان بسیار اثر گذار بود.

استاندار قم تدفین اموات کرونایی با رعایت پروتکل‌های بهداشت و ملاحظات و فتاوای شرعی را از چالش‌های مهم دیگری دانست و افزود: در استان قم با هماهنگی ستاد مدیریت بحران استان با کارشناسان مختلف و حمایت و همراهی حوزه علمیه و روحانیت محترم و بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری بر رعایت مسائل شرعی در تغسیل و تدفین اموات، پروتکل مناسب برای تغسیل در قم تدوین واجرایی شد و به عنوان یک الگوی در کل کشور انتشار یافت.

وی به حضور نیروهای داوطلب که فداکارانه سلامتی خود را در راه خدمت به بیماران به خطر اشاره و بیان داشت: این خادمان سلامت با روحیه‌ای جهادی پا در عرصه میدان دفاع از سلامت و امنیت مردم گذاردند و برگزاری چنین جلسات برای بیان ارزش خدمات این افراد و ارج نهادن به جهاد بزرگ آنهاست.

سرمست به وضعیت کنونی استان در مهار و کنترل شیوع ویروس کرونا اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر و در فاز بازگشایی اماکن مقدسه و تثبیت و مهار بیماری قرار داریم و امیدواریم با تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد وضعیت رو به بهبودی کامل در قم استقرار یابد.

استاندار قم خاطر نشان کرد: ارزیابی کشوری صورت گرفته از عملکرد ستاد بحران استان قم حاکی از پیشتازی قم در عرصه مبارزه و کنترل بیماری است و بر خلاف خیالات و سیاه نمایی دشمنان در مورد قم، این استان بخوبی و با همراهی و فداکاری همه گروه‌ها در شرایط مناسبی بسر می‌برد.

گفتنی است در پایان مراسم توسط مدیر حوزه‌های علمیه کشور و استاندار قم از تعدادی از بانوان جهادگر میدان دفاع از سلامت استان با اهدا لوح سپاس قدردانی شد.

انتهای پیام / ۱۳۷

[ad_2]