[ad_1] استاندار قم:حمایت از بخش تولید و صنعت نباید منجر به سوءاستفاده از قانون شود به گزارش شهرکریمه بهرام سرمست ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: همه تلاش استان به حمایت از بخش تولید و صنعت و بخش خصوصی ختم می‌شود و […]

[ad_1]

استاندار قم:حمایت از بخش تولید و صنعت نباید منجر به سوءاستفاده از قانون شود

استاندار قم:حمایت از بخش تولید و صنعت نباید منجر به سوءاستفاده از قانون شود

به گزارش شهرکریمه بهرام سرمست ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: همه تلاش استان به حمایت از بخش تولید و صنعت و بخش خصوصی ختم می‌شود و همه دستگاه‌های خدمات رسان و اجرایی هم به آن‌ها اخطار داده‌شده که همکاری کنند تا حامی سرمایه‌گذاری و بخش تولید باشند.

به گفته وی، این حمایت به این معنی نباید باشد که ما حامی تخلف و جرائم باشیم و به بخش خصوصی باید متذکر شد این حمایت و تسهیلات منجر به سوءاستفاده نشود و اگر کسی شاکی خصوصی داشته و جرمی مرتکب شده است اجازه نداریم از این تخلف حمایت کنیم.

استاندار قم افزود: برخی مواقع از ظرفیت قانون برای حمایت از تولید استفاده می‌کنیم و حتی از اختیارات ملی هم بهره می‌گیریم ولی نباید خط قرمزی را زیر پا گذاشته و تخلفی را نادیده بگیریم و سلامت کاری باید مدنظر باشد؛ بحث تخلف و جرائم باید همه به آن توجه داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ساخت داخل اضافه کرد: دستاوردهای نمایشگاه تولید داخل زمانی اثربخش خواهد بود چراکه جامعه باید از ظرفیت‌های تولیدی و صنایع خود آگاه باشد و خود صنعتگران هم از توانایی و ظرفیت تولید و نیازهای بازار اطلاع داشته باشند و هدف از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی رسیدن به این دستاوردها و اهداف مهم است.

سرمست عنوان کرد: این نمایشگاه هدف آن اجتماعی کردن صنعت است و هم‌چنین در عصر جدید باید به دنبال بین‌المللی کردن توانایی خود باشیم و به مدد انقلاب رسانه‌های ارتباط‌جمعی و فضای مجازی این امر فراهم خواهد شد.

وی از اتاق بازرگانی و دیگر تشکل‌های خصوصی خواست با شبکه ایران کالا تفاهم‌نامه منعقد کنند و در این زمینه ادامه داد: در قدم نخست با شبکه ایران کالا تفاهم‌نامه داشته باشید و از توانمندی استان به‌طور ملی اطلاع‌رسانی و کارآفرینان و صنعتگران را معرفی کنید، همان‌طور که مشخص بوده صنعتگران از توانایی و نیازهای استان خبر ندارند و باید از این فرصت استفاده کرد.

به گفته استاندار قم عصر جدید عصر ارتباطات است و صنعت باید با کمک رسانه‌ها و فضای مجازی توانمندی‌های خود را جهانی کند و در شرایط کرونایی موجود هم باید با استفاده از فضای مجازی و از طریق شبکه کالای ایرانی معرفی کرد و برای سرمایه‌گذاری ابتدا باید دنبال تبلیغ باشیم و این نمایشگاه‌ها در ابتدا باید به دنبال این هدف باشند.

گفتنی است در ادامه این جلسه گزارش عملکرد ۶ ماهه اقدامات صورت گرفته در جهش تولید که در چند راهبرد مهم صادرات، احیای واحدهای تولیدی، توسعه محصولات ساخت داخل بود ارائه شد.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]