[ad_1] انتقاد معاون استاندار قم از برگزاری جلسات در ایام کرونا/ جلسات غیرضروری تعطیل شود به گزارش شهرکریمه بیژن سلیمان پور صبح امروز در شورای اطلاع‌رسانی دولت که در استانداری قم برگزار شد اظهار داشت: افزایش آمار مبتلایان و بستری به دلیل شیوع کرونا در قم بسیار نگران‌کننده است و دیگر نمی‌توان به هشدار و […]

[ad_1]

انتقاد معاون استاندار قم از برگزاری جلسات در ایام کرونا/ جلسات غیرضروری تعطیل شود

انتقاد معاون استاندار قم از برگزاری جلسات در ایام کرونا/ جلسات غیرضروری تعطیل شود

به گزارش شهرکریمه بیژن سلیمان پور صبح امروز در شورای اطلاع‌رسانی دولت که در استانداری قم برگزار شد اظهار داشت: افزایش آمار مبتلایان و بستری به دلیل شیوع کرونا در قم بسیار نگران‌کننده است و دیگر نمی‌توان به هشدار و اطلاع‌رسانی اکتفا کرد.

وی با بیان اینکه در این مدت افراد زیادی را از دست داده‌ایم که حتی تصور نمی‌کردیم، پس باید بدانیم که ویروس کرونا بسیار جدی است و در شرایط عادی به سر نمی‌بریم، افزود: سرعت انتقال این ویروس بسیار بالاست و با بی‌توجهی به رعایت بهداشت و دستورالعمل‌های مورد تأکید به‌راحتی موجب آلودگی افراد می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم ابراز کرد: رهبری مانند همیشه هوشمندانه به ستاد ملی کرونا اعلام کردند که توصیه کنار رود و برخورد حکومتی شود و دولت نیز به تبعیت از این منویات حکمی را صادر کرد تا با جدیت بیشتری به‌صورت حاکمیتی مسئله رعایت پروتکل‌ها موردتوجه قرار بگیرد و بتوان آمار را کنترل کرد.

وی با تأکید بر اینکه وزارت بهداشت نهادی تخصصی و درمانی است و به‌تنهایی نمی‌تواند از عهده رعایت بهداشت در سطح جامعه برآید و باید به‌صورت حاکمیتی این امر دنبال شود عنوان کرد: ممنوعیت ورود و خروج خودروهای شخصی اعلام شده و از ساعت ۱۲ امروز تا ۲۴ جمعه در ۲۵ مرکز استان اعمال می‌شود و خودروهای شخصی حق ورود و خروج به این استان‌ها را ندارند و از محورهای اصلی تمهیداتی برای بازگشت افراد به شهرشان اندیشیده شده است.

سلیمان‌پور خاطرنشان کرد: این محدودیت ‌به‌طورجدی ابلاغ شده است و باید مورد پیگیری جدی قرار بگیرد، چراکه موضوع سلامت جامعه است و نمی‌توان اغماض و چشم‌پوشی کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم افزود: در قم تعداد افزایش مبتلایان و بستری‌ها بالاست و ما در جهت کنترل ویروس تابع سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

وی تصریح کرد: در حوزه اطلاع‌رسانی و خبر باید هشدارهای لازم به مردم داده شود چراکه کسی که به سلامت دیگران اهمیتی نمی‌دهد و آگاهانه بدون رعایت پروتکل‌ها در جامعه تردد می‌کند و سبب آلودگی افراد می‌شود معنایی جز ارتکاب جرم ندارد و نشانگر فقدان مسئولیت اجتماعی است.

سلیمان پور با بیان اینکه پیگیری مصوبات نباید مختص به برگزاری جلسات باشد و باید در حیطه وظایف خود این مصوبات را در رفع مشکلات دنبال کنیم، اضافه کرد: رعایت بهداشت و پروتکل‌ها به‌هیچ‌عنوان تعارف‌بردار نیست و زدن ماسک و رعایت حداقل‌ها نشان از فهم و بلوغ اجتماعی است.

وی یادآور شد: در این باره استانداری پیشگام می‌شود و جلسات غیرضروری را کنسل می‌کنیم، با توجه به شیوع گسترده کرونا جلسات غیرضروری باید تعطیل شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم گفت: در تهران برگزاری جلسات بیش از ۱۵ نفر ممنوع شده است و باید این مسائل را جدی گرفت، گاهی جلسه‌ای ضرورتی ندارد و باید مانع از برگزاری آن شد، بسیاری از مصوبات و ابلاغیه‌ها را می‌توان از طریق تلفن با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی هماهنگ کرد.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری تعداد جلسات متعدد نشانه موفقیت و توانمندی دستگاه‌های اجرایی نیست بلکه باید با رعایت پروتکل‌ها با تعداد محدود از افراد متأثر از منویات رهبری عمل کنیم، اظهار داشت: هرگونه جلسه غیرضروری در قم باید تعطیل شود و در جلسات مهم نیز تعداد افراد محدود و همراه با فاصله‌گذاری اجتماعی باشد.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]