×
×

شهرکریمه – انحراف جامعه، حاصل عدم حرکت به سوی حاکم صالح است

  • کد نوشته: 37976
  • [ad_1] انحراف جامعه، حاصل عدم حرکت به سوی حاکم صالح است به گزارش شهرکریمه آیت الله حسینی بوشهری پیش از ظهر یکشنبه در دیدار با رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تبریک عید سعید فطر و با اشاره به جایگاه مهم بسیج اساتید در کشور بیان کرد: فعالیت‌های دست‌اندرکاران و مسئولین بسیج اساتید در […]

    شهرکریمه – انحراف جامعه، حاصل عدم حرکت به سوی حاکم صالح است
  • [ad_1]

    انحراف جامعه، حاصل عدم حرکت به سوی حاکم صالح است

    انحراف جامعه، حاصل عدم حرکت به سوی حاکم صالح است

    به گزارش شهرکریمه آیت الله حسینی بوشهری پیش از ظهر یکشنبه در دیدار با رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تبریک عید سعید فطر و با اشاره به جایگاه مهم بسیج اساتید در کشور بیان کرد: فعالیت‌های دست‌اندرکاران و مسئولین بسیج اساتید در جهت تقویت ابعاد مختلف علمی و اعتقادی اساتید، باعث امیدواری می‌باشد.

    رئیس شورای عالی جامعه مدرسین، تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه نباید علوم انسانی غربی وارد فضای علمی کشور شود را یک سخن حکیمانه برشمرد و گفت: این برای جامعه ما که یک جامعه اسلامی با فرهنگ بسیار غنی است بسیار ناپسند است که تحت تأثیر فرهنگ بیگانگان قرار بگیرد و آن را بپذیرد.

    آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به بیاناتی از رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت نقش اساتید در شکل دهی به شخصیت اخلاقی، اعتقادی و انقلابی طلاب و دانشجویان عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیاناتی که خطاب به برخی مسئولین داشتند، فرمودند که شما بیش از آنکه روی متن تکیه کنید، تمرکزتان بر روی اساتید باشد، چرا که متن شما اگر بهترین متن هم باشد ولی استاد هماهنگ با متن نباشد، چیزی را می‌گوید که می‌خواهد و طبیعتاً خروجی کلاس درس همان خواهد شد که استاد گفته و اگر از اول ما دقت کردیم و استادی را گذاشتیم که بیش از آنچه در متن است، از خودش مایه می‌گذارد، صبغه دینی در اخلاق، در رفتار و باورهای انقلابی، اینها فضای کلاس را معنوی‌تر و انقلابی‌تر خواهد کرد.

    آیت الله حسینی بوشهری در ادامه با اشاره به بیان وقایع دوران صدر اسلام و انحراف امت، تاکید کرد: اگر در جامعه‌ای قانون مترقی باشد و مجری نیز صالح باشد اما جامعه و مردم به سمت آن حاکم صالح نرود، همان رخ خواهد داد که در زمان امیرالمومنین حضرت علی (علیه السلام) و بعد از رحلت رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) اتفاق افتاد که جامعه با وجود قرآن کریم به عنوان قانون مترقی و حاکم صالح یعنی امام معصوم (علیه السلام)، به راه دیگری رفت و دچار انحراف شد.

    رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به حدیث ثقلین و ارتباط آن با سعادت جامعه، تصریح کرد: رسول گرامی اسلام در حدیث ثقلین می‌فرماید: و در پاسخ به سوال عده‌ای که از سعادت یک جامعه پرسیدند، فرمودند: جامعه‌ای سعادتمند است که قانون مترقی داشته باشد. و عده‌ای دیگر مجریان صالح را شرط سعادتمندی جامعه می‌دانند. اما پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) می‌فرمایند: جامعه‌ای سعادتمند است که علاوه بر قانون و مجریان صالح، اقبال جامعه و مردم هم وجود داشته باشد.

    گفتنی است در ابتدای این دیدار، هاشمی رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های آن مجموعه، تصریح کرد: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد بیانیه گام دوم، ۹ جلد کتاب تألیف شده است که یکی از آنها کتاب «دولت جوان حزب اللهی» است که مورد استقبال قرار گرفته است.

    انتهای پیام / ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید