تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) امروز از پدر عراقی که در مسیر خدمت به زائران ایرانی اباعبدالله الحسین(ع) چهار فرزند خود را از دست داده است با اهدای نشان فاطمی تقدیر کرد.

[ad_1]

اهدای نشان فاطمی به پدر عراقی که 4 فرزندش در مسیر خدمت به زائران شهید شدند

اهدای نشان فاطمی به پدر عراقی که ۴ فرزندش در مسیر خدمت به زائران شهید شدند

به گزارش شهرکریمه آیت الله سیدمحمد سعیدی پیش از ظهرامروز در دیدار حاج حیدر ابولیث، شیخ قبیله زیداوی بصره که چهار فرزند خود را در راه خدمت به زائران اربعین از دست داده است، اظهار کرد: در دادن اولاد در راه خدا برکاتی است که نتایج آن هم در دنیا و هم در آخرت به انسان می رسد.

وی با بیان اینکه در روایت داریم کسانی که در دوران غیبت فرزندی را از دست می دهند از کسانی که در دوران حضور امام فرزندشان را از دست می دهند اجر بیشتری می برند، گفت: از این رو است که در شهادت به مصیبت دیده هم تبریک می گویند و هم تسلیت زیرا تبریک به خاطر مقامات معنوی است و تسلیت به خاطر مصیبتی که در ظاهر به آنها رسیده است.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت با اشاره به این سخن حضرت زینب سلام الله علیها که بعد از دیدن آن همه مصیبت فرمودند من چیزی جز زیبایی ندیدم، افزود: مصیبتی که انسان در راه خدا می‌بیند اگر با صبر همراه باشد باعث کرامت انسان می شود مانند حضرت ابراهیم(ع) که به فرمان خداوند فرزند خود را می خواستند ذبح کنند و نمی‌دانستند که این ذبح صورت نخواهد گرفت و همین که از فرزند خود در راه خدا گذشتند خداوند به ایشان کرامت و بزرگی داد.

وی ادامه داد: خداوند بندگانش را به اندازه صبرشان امتحان می‌کند بنابراین از دست دادن چهار فرزند در راه خدا و ادامه دادن این مسیر و خارج نشدن از مسیر حق نشانه صبر بالای شما است که مورد رضای خداوند است.

سعیدی با اشاره به اینکه موکب فقط جای استراحت و غذا خوردن نیست، گفت: موکب باید محل عبرت‌گیری و کسب معارف باشد و شما هم می توانید با نصب عکس فرزندان شهید خود و نوشتن راهی که آنها در آن مسیر به شهادت رسیدند یاد، نام و عقیده فرزندان خود را به زائران و علاقه‌مندان به اهل بیت تسری دهید.

در ادامه این دیدار نیز حاج حیدر ابولیث به نحوه به شهادت رسیدن فرزندان خود برای پذیرای از زائران امام حسین علیه السلام اشاره کرد و گفت: ما نه تنها با زبان می گوییم پدر و مادر و فرزندانم فدای اباعبدالله(ع) بلکه در عمل هم فدای ایشان می شویم و این راه را ادامه می دهیم.

وی گفت: من بعد از این که این مصیبت را دیدم سه روز بعد موکب خود را برپا کردم و به بهترین وجه از زائران اباعبدالله علیه السلام پذیرایی کردم و در حالی که برخی افراد حتی به من طعنه هم می زدند که تا کی می خواهی همه چیز خود را در این راه بدهی من این موکب و پذیرایی را ادامه دادم.

شیخ قبیله زیداوی بصره ادامه داد: حتی در ابتدا می خواستم خانه ای که این اتفاق در آن افتاد را بفروشم ولی اکنون به خاطر نشانه هایی که از اهل بیت (ع) در زندگی خود دیدم می خواهم آن خانه را حسینیه کنم و نام آن را هم حسینیه شهدای خدمت به اباعبدالله(ع) بگذارم تا راه شهدایی که برای خدمت به زائران اربعین داده ام همیشه زنده بماند.

وی خاطرنشان کرد: ۴ فرزند من به نام های رقیه، لیث، حسین و زینب در مسیر پذیرایی از زائران ایرانی دچار سانحه برق گرفتگی شده و به شهادت رسیدند.

گفتنی است در پایان این دیدار با اهدای نشان فاطمی حرم مطهر بانوی کرامت از این پدر شهید تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]

منبع