[ad_1] برخی ادارات و سازمان‌ها در قم کرونا را جدی نگرفته‌اند به گزارش شهرکریمه سیامک محبی امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در سالن جلسات کرامت استانداری، ساماندهی دست‌فروشان و نظارت دانشگاه علوم پزشکی قم بر این ساماندهی را مورداشاره قرار داد و اظهار داشت: پیرامون بازگشایی […]

[ad_1]

برخی ادارات و سازمان‌ها در قم کرونا را جدی نگرفته‌اند

برخی ادارات و سازمان‌ها در قم کرونا را جدی نگرفته‌اند

به گزارش شهرکریمه سیامک محبی امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در سالن جلسات کرامت استانداری، ساماندهی دست‌فروشان و نظارت دانشگاه علوم پزشکی قم بر این ساماندهی را مورداشاره قرار داد و اظهار داشت: پیرامون بازگشایی روز بازارها و فعالیت دست‌فروشان هفت‌بند اساسی پیرامون فاصله‌گذاری وجود داشت که باید این بحث جدی گرفته شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه شرایط بیماری کرونا در استان نسبتاً تضمینی بوده و نگرانی در این خصوص وجود ندارد، گفت: اگر الآن شرایط آرامش وجود دارد ماحصل هشدار و فعالیت‌هایی است که در ستاد مبارزه با کرونا در استان شکل‌گرفته است.

وی با بیان اینکه بیماری در حال حاضر شکل آرام‌تری دارد، افزود: ده درصد نمونه‌هایی که در مراکز سرپایی گرفته می‌شود مثبت هست اما آمار فوتی‌های براثر بیماری کرونا کمتر شده است البته رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی دستگاه‌های نظارتی باید جدی‌تر گرفته شود.

محبی پیرامون بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ابراز کرد: لازم است تمامی دانش آموزان پس از تست سلامت سنجی وارد مدارس شوند؛ همچنین در فضاها و مناطقی که ازنظر آلودگی بیشتر بود تب‌سنج بیشتری در اختیار مدارس قرار گرفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با تأکید بر نظارت بر تمام حوزه‌های امتحانی عنوان کرد: به‌صورت مستمر وضعیت سلامت تمامی دانش آموزان چک می‌شود تا وضعیت سلامت آن‌ها در سامانه سلامت ثبت شود، درصد بالایی از انتظارات ما محقق شده است گرچه انتظار داریم که مدارس همکاری بیشتری با مرکز بهداشت و مراقبین سلامت داشته باشند.

وی پیرامون بازگشایی دانشگاه‌ها نیز اظهار داشت: برنامه‌هایی در این ایام در خصوص آموزش مجازی داشتیم که انجام‌شده است، برای دانشجویان علوم پزشکی همه را مکلف کرده‌ایم کلیه دانشجویانی که از سایر شهرها به دانشگاه برمی‌گردند و افرادی که علامت بیماری دارند و از استان‌های قرمزرنگ آمده‌اند تست و نمونه‌گیری شوند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم برای سایر دانشگاه‌ها هم باید همین روال را پیش بگیریم اما متأسفانه ارتباط با دانشگاه‌ها ضعیف بوده که مستلزم ارتباط‌گیری با این دانشگاه‌ها هستیم.

محبی با انتقاد از اینکه برخی ادارات و سازمان‌های بیماری کرونا را جدی تلقی نکرده‌اند، تصریح کرد: باید این بیماری جدی گرفته شود، لازم است رسانه‌ها  با اطلاع‌رسانی‌هایی که انجام می‌دهند نکات لازم و ضروری را بیان کنند و دستگاه‌های اجرایی نیز با همان میزان حساسیتی که در هفته‌های قبل داشتند همچنان به کار خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه در ماه اخیر بیشترین پلمب‌ها مربوط به رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی بوده است، تصریح کرد: برگزاری مراسم و جشن‌ها در این تالارها و رستوران فعلاً ممنوع است، همچنین یک گله‌ای از اتاق اصناف داریم مبنی بر اینکه چرا باید اتاق اصناف نتواند فعالیت رستوران‌ها را مدیریت کند و بر برگزاری مراسمات نظارت داشته باشد چراکه برخی اقدام به برگزاری مراسم در رستوران‌ها می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در پایان بازگشایی مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) را مورداشاره قرار داد و اظهار داشت: جلسات متعددی با متولیان این دو مکان مقدس برگزارشده است و مشکل حادی در این دو مکان وجود ندارد و همراهی، کنترل و نظارت به‌صورت کامل در حال انجام است.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]