[ad_1] برنامه «حقیقت جاودان» از رادیو معارف پخش می‌شود به گزارش شهرکریمه سیداحمد محمودی امروز با اشاره برنامه‌های رادیو معارف به مناسبت ایام محرم اظهار کرد: برنامه حقیقت جاودان به این مناسبت تولید شده که به کلمات، سخنان، اتفاقات و ملاقات‌های کاروان اباعبدالله الحسین(ع) با محوریت حضرت امام سجاد(ع)، حضرت زینب(س) و اهل بیت(ع) پرداخته […]

[ad_1]

برنامه «حقیقت جاودان» از رادیو معارف پخش می‌شود

برنامه «حقیقت جاودان» از رادیو معارف پخش می‌شود

به گزارش شهرکریمه سیداحمد محمودی امروز با اشاره برنامه‌های رادیو معارف به مناسبت ایام محرم اظهار کرد: برنامه حقیقت جاودان به این مناسبت تولید شده که به کلمات، سخنان، اتفاقات و ملاقات‌های کاروان اباعبدالله الحسین(ع) با محوریت حضرت امام سجاد(ع)، حضرت زینب(س) و اهل بیت(ع) پرداخته می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: هرچند حضرت امام حسین(ع) به عنوان امام معصوم(ع) در بین کاروان نیست اما این نهضت که با حرکت امام از مدینه آغاز شد؛ با شهادت ایشان پایان نیافت و حضرت امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها پرچم دار این نهضت شدند.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف با بیان اینکه این نهضت به رهبری امام معصوم(ع) ادامه پیدا کرد، گفت: پیام‌های نهضت با موضع‌گیری‌های امام معصوم(امام سجاد(ع)) و اهل بیت امام حسین(ع) به عنوان تالی تلو معصوم برای قرن‌های بعد به ودیعه گذاشته شد.

وی از پخش برنامه حقیقت جاودن از ۱۰ تا ۲۹ شهریور ماه به مدت ۳۰ دقیقه از ساعت ۵:۳۰ تا ۶ خبر داد و افزود: این برنامه گفت‌وگو محور بوده که ارتقای معرفتی مخاطبان درخصوص نهضت عاشورا را پیگیری می‌کند که حجت الاسلام والمسلمین نجفی نژاد به عنوان کارشناس، سید محمد مهدی حسینی رکنی به عنوان مجری کارشناس و روح الله اسماعیلی به عنوان سردبیر این برنامه است.

محمودی با اشاره به محورهای موضوعی این برنامه گفت: تاراج نمودن خیمه‌ها، آتش زدن خیمه‌ها، شادی امویان، نشانه‌های بعد از شهادت، خاکسپاری شهدا، از کربلا تا کوفه، روانه شدن کاروان به سمت کوفه و وداع با شهدا از جمله موضوعات این برنامه است.

وی ورود به کوفه، سخنرانی حضرت زینب سلام الله علیها، سخنرانی فاطمه صغری سلام الله علیها، سخنرانی ام کلثوم سلام الله علیها، سخنرانی امام زین العابدین علیه السلام، رویارویی حضرت زینب سلام الله علیها با ابن زیاد و رویارویی امام سجاد علیه السلام با ابن زیاد را از دیگر محورهای این برنامه ذکر کرد.

وی عنوان کرد: اهل بیت(ع) در زندان کوفه، شهید شدن دو ‌نوجوان، نقش اصحاب در کوفه و اسیران و بازماندگان واقعه در این برنامه مطرح می‌شود.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف یادآور شد: برنامه حقیقت جاویدان در بخش اول از ۳۱ مرداد تا روز عاشورا از ساعت ۵:۳۰ تا ۶ هر روز به بررسی وقایع روز عاشورا و شهادت حضرت امام حسین علیه السلام می‌پردازد و مجموعه‌ای گرانبها از سخنان، خطبه‌ها، دیدارها و…. حضرت اباعبدلله الحسین(ع) در این نهضت توسط کارشناس برنامه حجت الاسلام والمسلمین نجفی نژاد  شرح و تبیین می‌شود.

پخش برنامه خورشید بر نی از رادیو معارف

وی خورشید بر نی را از دیگر برنامه های رادیو معارف به مناسبت ایام محرم ذکر کرد و افزود: این برنامه از ۳۱ مرداد تا ۹ شهریور ماه از ساعت ۱۹:۱۵ تا ۲۰:۳۵ به مدت ۸۰ دقیقه صورت زنده پخش می‌شود که ارتقا فرهنگی مخاطبان در خصوص قیام عاشورا در این برنامه پیگیری می‌شود

محمودی عنوان کرد: برای تبیین فرهنگ شعوری عاشورا لازم است تا در کنار شور این قیام مخاطبان با ریشه‌های قرآنی این قیام آشنا شوند.

وی با بیان اینکه موضوعات این برنامه با محوریت قیام عاشورا و آیات قرآن کریم تبیین می‌شود، گفت: زندگی من و فرهنگ قرآنی عاشورا، امر به معروف و نهی از منکر، تحکیم خانواده، حفظ حریم و حرم (حیا وحجاب)، رعایت حق الناس، کسب توفیق و استفاده از فرصت، توکل برخدا در همه احوال، حق گویی و حق مداری، نماز و راز و نیاز با محبوب و ایثار و از خود گذشتگی از دیگر محورهای موضوعی این برنامه است.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف خاطرنشان کرد: این برنامه از بخش‌های مختلف گفتار مجری، کارشناسی در دو بخش(آیه و روایت)، فضای مجازی، کلام عاشورایی و بسته ویژه اذانگاهی تشکیل شده است.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]