[ad_1] برگزاری ۶۱۰ درس تفسیر در حوزه علمیه به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام مرتضی میرکتولی عصر امروز در مراسم اعزام مفسرین قرآن کریم ماه مبارک رمضان که با حضور آیت‌الله سبحانی و همراه با رونمایی از تفسیر ۱۲ جلدی کوثر تالیف آیت‌الله یعقوب جعفری در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به آیاتی از قرآن […]

[ad_1]

برگزاری 610 درس تفسیر در حوزه علمیه

برگزاری ۶۱۰ درس تفسیر در حوزه علمیه

به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام مرتضی میرکتولی عصر امروز در مراسم اعزام مفسرین قرآن کریم ماه مبارک رمضان که با حضور آیت‌الله سبحانی و همراه با رونمایی از تفسیر ۱۲ جلدی کوثر تالیف آیت‌الله یعقوب جعفری در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار کرد: مسلمانان تا زمانی که علومشان در گرو اتکا به قرآن بود در صدر عالم قرار داشتند و از زمانی که علوم آنها از قرآن جدا شد عقب‌ماندگی آنها در جامعه بشری در حوزه علمی را شاهد هستیم.

وی یکی از ویژگی‌های قرآن را نجات دادن انسان‌ها از دنیای پر از ظلمت و جهل به سمت نور و روشنایی دانست و افزود: قرآن انسان را از ظلمت شرک، بی عدالتی و فساد اخلاقی می‌تواند نجات دهد و به دنیای هدایت و نور رهنمون کند.

دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم با تاکید بر اینکه مجمع عالی تفسیر پس از ۱۱ سال از تاسیس تبدیل به درختی تنومند در حوزه‌های علمیه شده است گفت: این مجمع به مجموعه‌ای قدرتمند در عرصه تبلیغ ملی و بین‌المللی تبدیل شده است.

وی با اشاره به رشد چشمگیر درس‌های تفسیر قرآن کریم گفت: ۶۱۰ درس تفسیر بدون شبهه توسط اساتید رسمی با سابقه پنج سال در سال ۹۷ برگزار شد که ۲۰ درصد افزایش داشته است.

میرکتولی با بیان اینکه امسال درس های نهج‌البلاغه و شرح صحیفه سجادیه که هردو تفسیر آیات قرآن هستند در حوزه افتتاح و ثبت شد خاطرنشان کرد: قریب به ۵۰ درس نهج‌البلاغه و صحیفه امسال ثبت شده است.

وی بیان کرد: در سال‌های قبل یک درس تفسیر داشتیم که در حال حاضر ۷۰ درس در حوزه گفته می‌شود و تفسیر به یکی از سه درس اصلی حوزه شده است.

میرکتولی با تاکید بر اینکه از ۱۱۴ سوره قرآن کریم قریب به ۸۰ سوره بالفعل در حوزه بحث می‌شود تصریح کرد: امسال با همکاری مجمع عالی تفسیر سفرهایی به کشورهای سوریه، عراق و لبنان داشتیم و در خصوص توسعه درس‌های تفسیر با اساتید حوزه‌‌های علمیه در این کشور جلساتی برگزار کردیم.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش در دنیای امروز گفت: آموزش‌های عمومی، تخصصی و خاص در مجمع پیگیری می‌شود و دوره‌های سه ساله ۱۰ دوره برگزار شده و آموزش‌های یکساله میان‌مدت با رویکرد مهارت و دانش‌افزایی هم داشته‌ایم.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]