×
×

شهرکریمه – بسیاری از دانش‌آموزان قمی به علت محدودیت توانایی ثبت‌نام در فنی و حرفه‌ای را ندارند

  • کد نوشته: 32204
  • [ad_1] بسیاری از دانش‌آموزان قمی به علت محدودیت توانایی ثبت‌نام در فنی و حرفه‌ای را ندارند به گزارش شهرکریمه مسعود حمیدی با اشاره به اهمیت آینده شغلی دانش‌آموزان اظهار داشت: هدایت تحصیلی به‌منظور توازن بین رشته‌ها و تعیین آینده شغلی دانش‌آموزان در چند سال اخیر باقوت در حال اجراست. وی با بیان اینکه امسال نیز […]

    شهرکریمه – بسیاری از دانش‌آموزان قمی به علت محدودیت توانایی ثبت‌نام در فنی و حرفه‌ای را ندارند
  • [ad_1]

    بسیاری از دانش‌آموزان قمی به علت محدودیت توانایی ثبت‌نام در فنی و حرفه‌ای را ندارند

    بسیاری از دانش‌آموزان قمی به علت محدودیت توانایی ثبت‌نام در فنی و حرفه‌ای را ندارند

    به گزارش شهرکریمه مسعود حمیدی با اشاره به اهمیت آینده شغلی دانش‌آموزان اظهار داشت: هدایت تحصیلی به‌منظور توازن بین رشته‌ها و تعیین آینده شغلی دانش‌آموزان در چند سال اخیر باقوت در حال اجراست.

    وی با بیان اینکه امسال نیز با توجه به شرایط موجود اطلاعات معرفی رشته‌ها از طریق شبکه‌های اجتماعی در اختیار  ۱۸ هزار دانش‌آموز و اولیای آن‌ها قرار می‌گیرد، از افزایش متقاضی رشته‌های هنرستانی خبر داد و افزود: ازآنجایی‌که آینده شغلی و ادامه تحصیل فارغ‌التحصیلان هنرستانی بسیار مساعدتر از رشته‌های نظری است لذا تمایل اولیا برای تحصیل فرزندانشان در هنرستان‌ها افزایش‌یافته است.

    رئیس اداره فنی و حرفه‌ای و کاردانش ‌آموزش و پرورش استان قم بابیان اقدامات آموزش و پرورش استان در راستای سیاست‌های کلان نظام جمهوری اسلامی تصریح کرد: اداره فنی و حرفه‌ای و کاردانش نسبت به ایجاد رشته‌های جدید و پر بازدهی در زمینهٔ کشاورزی که ازنظر کسب درآمد آینده شغلی بسیار خوبی دارند اقدامات قابل‌توجهی انجام داده است.

    حمیدی ظرفیت پذیرش هنرستان‌های استان قم را ۵ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: متأسفانه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش با توجه به ظرفیت موجود خود، نسبت به پذیرش هنرجو اقدام می‌کنند به همین دلیل تعدادی از متقاضیان موفق به ثبت‌نام در رشته‌های موردنظرشان نمی‌شوند.

    وی با اشاره به برنامه سال‌های گذشته در این راستا یادآور شد: در سال تحصیلی جاری به دلیل شیوع بیماری و در پی آن تعطیلی مدارس به‌منظور آشنایی دانش‌آموزان پایه نهم با رشته‌های فنی و مهارتی توسط هنرآموزان رشته‌های مختلف پوستر، بروشور و کلیپ‌های معرفی رشته‌ها تهیه و تدوین شد.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.