×
×

شهرکریمه – بیش از ۶۰ درصد مرغ تولیدی در قم در چرخه تنظیم بازار عرضه شد

  • کد نوشته: 35497
  • [ad_1] بیش از ۶۰ درصد مرغ تولیدی در قم در چرخه تنظیم بازار عرضه شد به گزارش شهرکریمه عباس پورمیدانی امروز در جلسه تنظیم بازار در سالن امام رضا(ع) فرمانداری با اشاره به اهمیت تعادل بخشی به عرضه مرغ و حمایت از تولیدکنندگان اظهار داشت: در بسیاری از استان‌ها، مرغداران تنها ده درصد از تولیدات […]

    شهرکریمه – بیش از ۶۰ درصد مرغ تولیدی در قم در چرخه تنظیم بازار عرضه شد
  • [ad_1]

    بیش از ۶۰ درصد مرغ تولیدی در قم در چرخه تنظیم بازار عرضه شد

    بیش از ۶۰ درصد مرغ تولیدی در قم در چرخه تنظیم بازار عرضه شد

    به گزارش شهرکریمه عباس پورمیدانی امروز در جلسه تنظیم بازار در سالن امام رضا(ع) فرمانداری با اشاره به اهمیت تعادل بخشی به عرضه مرغ و حمایت از تولیدکنندگان اظهار داشت: در بسیاری از استان‌ها، مرغداران تنها ده درصد از تولیدات خود را در اختیار تنظیم بازار قرار می‌دهند.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: باید در جهت حمایت از مرغداران قمی تلاش بیشتری کرد، تولیدکنندگان ما نسبت به دیگر استان‌ها مرغ را باقیمت کمتری می‌دهند.

    وی تصریح کرد: در سال جاری بیش از ۶۰ درصد مرغ تولیدی در قم در چرخه تنظیم بازار عرضه شد و دراین‌باره مرغداران قم الگویی در کشور هستند و روزانه بیش از ۳۳ تن مرغ را تحویل داده‌اند.

    پورمیدانی بیان کرد: تولید دارای نوسانات زیادی است و اگر نتوانیم نهاده‌های موردنیاز را تأمین کنیم در تولید با مشکلاتی مواجه شده و قادر به تنظیم بازار نیستیم.

    وی خاطرنشان کرد: هر مرغدار به میزانی که نهاده می‌گیرد می‌تواند مرغ را به بازار تحویل دهد اما درجایی که نهاده را تأمین نکرده‌ایم نمی‌توان تصمیم گرفت، در این راستا مرغدار سهم خود را تحویل می‌دهد و باید بتواند بقیه مرغ را آزاد بفروشد.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم عنوان کرد: در ابتدای سال برخی از مرغداران حاضر به همراهی باعرضه مرغ در شبکه تنظیم بازار نبودند و دراین‌باره ۴۰ مرغدار متخلف معرفی شد، اما در طول یک ماه گذشته همراهی خوبی از طرف مرغداران شاهد هستیم.

    وی گفت: هر مرغدار موظف است طبق تنظیم بازار، تولیدات خود را تحویل دهد و ما نیز بر اساس تحویل مرغ، میزان نهاده را مشخص می‌کنیم، با توجه به اهمیت تحویل به‌موقع نهاده‌ها، باید دوره معطلی مرغدار کوتاه شود و به جوجه ریزی دل‌خوش باشد.

    پورمیدانی ادامه داد: در تنظیم بازار قم، بهترین عملکرد را داشته‌ایم و به تعهدات خود تا توزیع ۴۰ تن مرغ پایبند بوده‌ایم، دراین‌باره هر مرغداری به‌اندازه نهاده مرغ را تحویل ندهد متخلف است.

    وی بیان کرد: جوجه ریزی این ماه کمتر از ۱۵۰ هزار عدد است و در آذرماه با مشکلاتی مواجه می‌شویم و در جهت جلوگیری از کاهش جوجه ریزی باید فکری برای تولیدکنندگان کرد.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم عنوان کرد: در سال جاری خروج مرغ از استان ممنوع شود و برخی از تولیدکنندگان با مشکلاتی مواجه شدند، باید در کمیته‌های فرعی تصمیماتی گرفته شود تا در آینده با مشکلاتی مواجه نشویم.

    وی خاطرنشان کرد: مبنای ما در تنظیم بازار در تنظیم مرغ، توزیع تأمین نهاده بود و قرار بود ۵۰ درصد تأمین شود که بیش از میانگین در تنظیم بازار موفق بوده‌ایم و حالا ما باید در حمایت از مرغداران قدمی برداریم.

    پورمیدانی در مورد تخم‌مرغ تصریح کرد: با توجه به کاهش قیمت تخم‌مرغ و تعیین قیمت مصوب، برخی از خرده‌فروشی‌ها هنوز قیمت جدید را عملیاتی نکرده‌اند که دراین‌باره باید نظارت کافی اتفاق بیفتد.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.