[ad_1] تحقق ۱۰۰ درصدی الکترونیکی سازی پرونده های تامین اجتماعی قم  به گزارش شهرکریمه علی اصغر دادخواه در کنفرانس خبری که به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به بدهی ۲۵۰ میلیارد تومانی کارفرمایان به اداره کل تامین اجتماعی استان قم،اظهار کرد: کارفرمایان می توانند تا پایان تیرماه سال جاری نسبت به درخواست خود برای […]

[ad_1]

تحقق ۱۰۰ درصدی الکترونیکی سازی پرونده های تامین اجتماعی قم

تحقق ۱۰۰ درصدی الکترونیکی سازی پرونده های تامین اجتماعی قم

 به گزارش شهرکریمه علی اصغر دادخواه در کنفرانس خبری که به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به بدهی ۲۵۰ میلیارد تومانی کارفرمایان به اداره کل تامین اجتماعی استان قم،اظهار کرد: کارفرمایان می توانند تا پایان تیرماه سال جاری نسبت به درخواست خود برای بهره بردن از قانون بخشودگی ۱۰۰درصدی جرایم بیمه ای به سامانه تامین اجتماعی مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

وی با اشاره به اینکه بیمه خبرنگاران مشمول کمک دولت می شود، تصریح کرد: در صورتی که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این افراد را به سازمان تامین اجتماعی معرفی کند، خبرنگاران نیز می توانند از تسهیلات بیمه ای برخوردار شوند.

دادخواه در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا بر آمار افرادی که از مشاغل مختلف بیکار شدند گفت: پیش از شیوع ویروس کرونا ۲ هزار و ۵۰۰ دریافت کننده بیمه بیکاری در قم به ثبت رسیده بود که این رقم پس از شیوع ویروس کرونا به ۸ هزار نفر افزایش یافت و هم اکنون این رقم به ۲ هزار و ۱۰۰ نفر کاهش یافته است.

وی با اشاره به خدمات تامین اجتماعی در اجرای طرح ۳۰۷۰، بیان کرد: ۳۰ خدمت تامین اجتماعی در قالب دولت الکترونیک یا طرح ۳۰۷۰ غیرحضوری شد که موجب شد ۷۰ میلیون بار مراجعه در طول یکسال کاهش یابد در حالی که پیش از اجرای طرح ۳۰۷۰ ماهانه ۱۲۰ هزار نفر برای تمدید دفترچه های درمانی خود به دفاتر تامین اجتماعی مراجعه می کردند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم اضافه کرد: ۱۸ خدمت دیگر در گام دوم اجرای طرح ۳۰۷۰ به صورت غیرحضوری به اجرا می رسد که موجب کاهش ۹۰ میلیون بار حضور مردم به دفاتر تامین اجتماعی می شود.

وی در ادامه با اشاره به مبتلایان به ویروس کرونا که از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره می برند، گفت: این بیماران با مراجعه به مراکز درمانی این اداره کل می توانند از خدمات درمانی بصورت رایگان بهره مند شوند.

دادخواه در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به شمار پرونده های الکترونیک در تامین اجتماعی قم، گفت: ۳۰۰ هزار پرونده الکترونیک در تامین اجتماعی استان قم اسکن شد و پرونده های کاغذی که در بایگانی وجود داشت حذف شدند که در این راستا پرونده های الکترونیکی به صورت ۱۰۰ درصدی در استان قم عملیاتی شد.

وی در ادامه سخنانش وضعیت بیمه کارگران ساختمانی در قم را مورد اشاره قرار داد و گفت: وضعیت بیمه کارگران استان قم در بهترین وضعیت نسبت به سایر استان های کشور قرار دارد و شمار افرادی که فاقد بیمه هستند اندک شمار است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم همچنین به کمبود اعتبارات ریالی به عنوان مهمترین چالش بیمه شدگان ساختمانی اشاره و بیان کرد: کارگران ۷درصد از حق بیمه را پرداخت می کنند اما سهم ۲۰ درصدی دیگر را اتحادیه کارگران ساختمانی به درستی جوابگو نیست. همچنین در حال حاضر ۱۱ هزار میلیارد تومان تراز منفی در خصوص بیمه شدگان کارگران ساختمانی در قم ثبت شده است.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]