×
×

شهرکریمه – ترویج انگیزه و اراده از موانع مهم گرایش جوانان به مواد مخدر است

  • کد نوشته: 24086
  • [ad_1] ترویج انگیزه و اراده از موانع مهم گرایش جوانان به مواد مخدر است به گزارش شهرکریمه آیت الله جوادی آملی در دیدار اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: کشور ما و افغانستان مشترکات فرهنگی بسیاری با یکدیگر دارند، امروز چشم بسیاری از مردم افغانستان به ایران است، ما باید یک […]

    شهرکریمه – ترویج انگیزه و اراده از موانع مهم گرایش جوانان به مواد مخدر است
  • [ad_1]

    ترویج انگیزه و اراده از موانع مهم گرایش جوانان به مواد مخدر است

    ترویج انگیزه و اراده از موانع مهم گرایش جوانان به مواد مخدر است

    به گزارش شهرکریمه آیت الله جوادی آملی در دیدار اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: کشور ما و افغانستان مشترکات فرهنگی بسیاری با یکدیگر دارند، امروز چشم بسیاری از مردم افغانستان به ایران است، ما باید یک کشور نمونه داشته باشیم تا آنها ناامید نشوند.

    وی ادامه داد: افغانستان دارای یک فرهنگ غنی و قوی است ما می‌توانیم با اتکا به مشترکات فرهنگی و کمک گرفتن از فرهنگ مشترک، غده بدخیم موادر مخدر را از منطقه ریشه کن کنیم.

    این مرجع تقلید تصریح کرد: ما باید به تجارت و رونق اقتصادی افغانستان کمک کنیم، با انعقاد قراردادهای تجاری و رعایت منافع مشترک می‌توانیم به رفع بیکاری و کاهش گرایش مردم افغانستان به تولید مواد مخدر کمک قابل توجهی کنیم چرا که هدف آنها از تولید مواد مخدر در نهایت کسب درآمد، رفع معیشت و فرار از فقر است و چه بهتر که این مساله از طریق تولید محصولات کشاورزی مفید یا ایجاد صنایع و تولیدات صنعتی باشد و قطعاً آنها نیز به این راه گرایش بیشتری خواهند داشت.

    آیت‌الله جوادی آملی ابراز کرد: در این مسیر می‌توانید از ظرفیت علماء، اندیشمندان و مسئولین فرهنگی افغانستان نیز بهره ببرید و زمینه را برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی تام و همه جانبه با این کشور بیش از گذشته مهیا کنند.

    وی ترویج «امید» را از موانع مهم گرایش جوانان به مواد مخدر برشمرد و بیان کرد: اگر سرمایه‌های کشور به مسیر درست مانند حمایت از نخبگان علمی و تولید محصولات فخرآور اختصاص پیدا کند، امید در جامعه گسترش بیشتری می‌یابد، فقر فرهنگی ناامیدی به بار می‌آورد و انسان ناامید دست به خودکشی دفعی یا تدریجی می‌زند.

    این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: افراد معتاد یا دیگر افرادی که به سمت اعتیاد کشیده می‌شوند مشکل علمی ندارند، همه آنها از عاقبت و سرنوشت شوم خود آگاه هستند و به آن علم دارند لکن مشکل این افراد «انگیزه و اراده» است که باید این بخش در جامعه تقویت شود که از مهمترین عوامل، تقویت نیروی انگیزه، ترویج خداباوری و توحید و نیز اعتقاد به معاد است.

    در ابتدای این دیدار دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به ارائه گزارشی در خصوص انهدام باندهای بزرگ تهیه و توزیع مواد مخدر و ضربه به بنیان‌های اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر در کشور، خدمت این مرجع تقلید ارائه کرد.

    وی بیان کرد: استفاده از همه ظرفیت‌های پیشگیری در کشور از جمله استفاده از حوزه‌های علمیه، نهادهای فرهنگ‌ساز و آموزش‌وپرورش، در دستور کار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته است.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.