[ad_1] ترویج سبک زندگی مهدوی راهی برای رفع معضلات فرهنگی و اجتماعی است به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام‌ حبیب‌الله فرحزاد طی سخنانی در حرم مطهر بانوی کرامت که ظهر امروز از شبکه استانی نور پخش شد، اظهار کرد: ثواب زیارت این بانوی بزرگوار معادل بهشت است و در این ایام بیماری کرونا زیارت از دور هم […]

[ad_1]

ترویج سبک زندگی مهدوی راهی برای رفع معضلات فرهنگی و اجتماعی است

ترویج سبک زندگی مهدوی راهی برای رفع معضلات فرهنگی و اجتماعی است

به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام‌ حبیب‌الله فرحزاد طی سخنانی در حرم مطهر بانوی کرامت که ظهر امروز از شبکه استانی نور پخش شد، اظهار کرد: ثواب زیارت این بانوی بزرگوار معادل بهشت است و در این ایام بیماری کرونا زیارت از دور هم ثواب خودش را دارد و نباید نسبت به این مسئله غفلت نماییم.

وی افزود: ماه ربیع‌الثانی متعلق است به امام حسن عسکری(ع) و ولادت سرتاسر نور این امام بزرگوار در این ماه قرار دارد و مناسب است در این ماه فضائل این امام معصوم بیان شود.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: امام حسن عسکری(ع) تمام برنامه‌های زمان غیبت را فرموده‌اند و در بیان نورانی خودشان وظیفه شیعیان را در زمان غیبت گوشزد نموده‌اند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: بر اساس روایت، امام زمان(عج) گرچه غائب هستند اما حضور دارند و در میان عامه مردم تردد دارند و کسی حضرت را نمی‌شناسد و تعبیر روایت این است که حضرت در موسم حج تمتع امیر قافله حجاج است و در عرفات و مروه و… حضور فیزیکی دارند اما حجاج حضرت را نمی‌شناسند.

وی یادآور شد: بر اساس تصریح روایت، حضرت حتی در بازار نیز تردد دارند به همین خاطر حضور حضرت امری غیرقابل‌انکار است و ایشان فقط از انظار غائب هستند و ایشان به فکر مردم بوده و به مشکلات مردم نیز رسیدگی می‌کنند و مردم را فراموش نمی‌کنند.

فرحزاد در ادامه گفت: تدبیر امور عالم به اذن خداوند در دستان امام است و به برکت حضرت، خداوند به عالم رزق و روزی می‌رساند و حضرت واسطه فیض هستند و حجت خدا مظهر قیومت عالم هستی است.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) افزود: پیام مهم امام حسن عسکری(ع) برای عصر غیبت در راستای نجات از گمراهی و هلاکت این است که انسان عاجزانه از خداوند بخواهد دین و ایمان را تثبیت کند و دائماً در حال دعا برای فرج امام و یاد حضرت باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این هجمه‌ها و شبیخون فرهنگی که تمام شیاطین جن و انس دنیا بسیج شده‌اند که انسان‌ها را از مسیر الهی جدا کنند فقط خداوند و اولیاء الهی  می‌توانند حافظ انسان باشند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: ریزش‌ها و رویش‌ها دینی در عصر غیبت بسیار زیاد است و باید از خداوند بخواهیم در دین ثابت‌قدم بمانیم و دائماً به یاد حضرت باشیم.

فرحزاد ترویج سبک زندگی مهدوی را راهکاری برای رفع معضلات فرهنگی و اجتماعی دانست و یادآور شد: توسعه فرهنگ مهدوی و سبک زندگی مهدوی می‌تواند کارگشا باشد و ارتباط معنوی انسان با امام زمان را برقرار نماید.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]