[ad_1] تسهیلات ۱۵۰ میلیاردی برای بیمارستان مادر قم به گزارش شهرکریمه محسن بهشتی با اشاره به شرایط ایجاد شده در زمان شیوع ویروس کرونا در استان قم اظهار داشت: این ویروس تمام دنیا را تحت تأثیر قرار داده و بدون داشتن پیشینه درمانی و تاریخی، کشورها را وارد مرحله درمان و مبارزه با این ویروس […]

[ad_1]

تسهیلات ۱۵۰ میلیاردی برای بیمارستان مادر قم

تسهیلات ۱۵۰ میلیاردی برای بیمارستان مادر قم

به گزارش شهرکریمه محسن بهشتی با اشاره به شرایط ایجاد شده در زمان شیوع ویروس کرونا در استان قم اظهار داشت: این ویروس تمام دنیا را تحت تأثیر قرار داده و بدون داشتن پیشینه درمانی و تاریخی، کشورها را وارد مرحله درمان و مبارزه با این ویروس شدند.

وی به تشکیل ستاد بحران در ساعت اولیه تأیید شیوع ویروس کرونا در کشور و در شهر قم اشاره کرد و افزود: نخستین دستور استاندار قم به‌عنوان رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، اطلاع‌رسانی دقیق به مردم و حضور تمام مسئولان و مدیران شهر و استان در جلسات ستاد مقابله با کرونا و ستاد مدیریت بحران بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم، با اشاره به ممنوعیت فعالیت بخش‌های مختلف در استان و کشور گفت: با شیوع ویروس و اعلام تعطیلی بسیاری از فعالیت‌ها اقتصادی، حوزه عمران نیز تحت تأثیر قرارگرفته و بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی و عمرانی در شهر متوقف شد.

وی با تاکید بر اینکه ارائه بعضی از خدمات مانند آب و برق غیرقابل توقف است، گفت: باوجود توقف بسیاری از فعالیت‌ها، بعضی بخش‌ها به‌صورت شبانه‌روزی ارائه خدمات کرده و هیچ مشکلی در بخش‌هایی مانند آب که مصرف آن به علت رعایت نکات بهداشتی بالا رفت در قم نداشتیم.

بهشتی با اشاره به بهره برداری از دو بیمارستان فرقانی و شهدا در سال‌های گذشته گفت: ساخت دو بیمارستان خاتم (هزار تخت خوابی) و فوق تخصصی نور آغاز و در حال اجرا است اما بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) با ۹۰ درصد پیشرفت و بیمارستان مادر با ۹۵ درصد پیشرفت به دلیل مشکلات مالی و اعتباری متوقف‌شده بود.

معاون استاندار اعتبار موردنیاز برای تکمیل و راه‌اندازی بیمارستان امیرالمؤمنین را بالغ‌بر ۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: پس از اختصاص بودجه لازم، با کمک دانشگاه علوم پزشکی، ظرفیت خیرین استان و نیروهای جهادی تکمیل و راه‌اندازی بیمارستان آغاز و از ۱۷ تیرماه به‌صورت رسمی و با همه ظرفیت وارد چرخه درمان استان قم شد.

وی با اشاره به برآورد ۱۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل بیمارستان مادر در منطقه پردیسان گفت: تا امروز دو مرحله از تسهیلات بانکی به مبلغ بیش از ۵۰ میلیارد تومان تخصیص داده‌شده و عملیات ساخت از حدود یک ماه و نیم پیش بعد از نخستین تخصیص مجدد آغازشده و به‌زودی با اتمام بیمارستان مشکلات درمانی منطقه پردیسان نیز حل خواهد شد.

گفتنی است بیمارستان مادر قم توسط بخش خصوصی در منطقه پردیسان ساخته شده و ظاهراً آخرین مراحل آماده سازی را طی کرده که در صورت آغاز فعالیت ۲۲۰ تخت به ظرفیت بیمارستانی قم اضافه خواهد کرد.

انتهای پیام / ۱۳۷

[ad_2]