×
×

شهرکریمه – تلاش شهرداری برای بالا بردن زمان ماندگاری زائران در قم

  • کد نوشته: 36837
  • [ad_1] تلاش شهرداری برای بالا بردن زمان ماندگاری زائران در قم به گزارش شهرکریمه محسن رنجبر در نخستین نشست و امضا تفاهم نامه شهرداری های شهرهای زیارتی در حوزه گردشگری که ظهر امروز در شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد:گردشگری مذهبی آداب مخصوص به خود دارد که نمونه آن را در پیاده روی  اربعین می […]

    شهرکریمه – تلاش شهرداری برای بالا بردن زمان ماندگاری زائران در قم
  • [ad_1]

    تلاش شهرداری برای بالا بردن زمان ماندگاری زائران در قم

    تلاش شهرداری برای بالا بردن زمان ماندگاری زائران در قم

    به گزارش شهرکریمه محسن رنجبر در نخستین نشست و امضا تفاهم نامه شهرداری های شهرهای زیارتی در حوزه گردشگری که ظهر امروز در شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد:گردشگری مذهبی آداب مخصوص به خود دارد که نمونه آن را در پیاده روی  اربعین می توان مثال زد.

    وی افزود: همه ساله شاهد هستیم که مشتاقانی از سراسر جهان در راهپیمایی اربعین حضور پیدا می کنند و برای زیارت اباعبدالله (ع) به عراق می روند که این مسئله نمونه گردشگری مذهبی است.

    معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم بیان کرد: برگزاری این مراسم برای جوانانی که مسلمان نیستند، سوالاتی را ایجاد می کند که چه جاذبه ای موجب می شود تا این تعداد از انسان ها در گروه های سنی مختلف در این مسیر قدم بردارند و همین مسئله موجب می شود که بسیاری از افراد مسلمان شوند و این رویداد مهم از نتایج پتانسیل های گردشگری مذهبی محسوب می شود.

    وی اضافه کرد: امیدواریم تفاهم نامه ای که به صورت نمادین امضا می شود وحدتی ایجاد کند تا برای گردشگری مذهبی گام های اساسی برداشته شود و برای تبدیل شدن این  رویداد فرهنگی به یک مبدأ باید به این موضوع مهم به صورت شایسته توجه کرد تا عملیاتی شود.

    رنجبر در ادامه به بخشی از ظرفیت های قم اشاره و بیان کرد: اگر در قم ۲۰ میلیون زائر وارد می شود و ماندگاری آنها زیر ۲ روز است باید برنامه هایی را در سطح شهر داشته باشیم که ماندگاری زائر را بیشتر کرده و بتوانیم از این فرصت برای انتقال و تبادل فرهنگی بهره ببریم.

    وی با اشاره به اقدامات شهرداری برای بالا بردن زمان اقامت زائران در قم، تصریح کرد: به این منظور تلاش شده است تا زیرساخت های حضور زائر در مدت زمان بیشتر در شهر قم  فراهم شود که از آن جمله می شود به ساخت هتل در بلوار پیامبر اعظم اشاره کرد. همچنین ایجاد باغ پرندگان در قم نیز از دیگر اقدامات شهرداری است که می تواند در ماندگاری زائران در قم موثر باشد.

    معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم اضافه کرد: ارزیابی اینکه در هر شهر به چه صورتی می شود شمار گردشگران را بیشتر کرد و همچنین ایجاد بستری برای انتقال فرهنگ و انتقال هنجار آن شهرها می تواند به ارتقاء فرهنگ در شناخت زندگی افراد موثر باشد.

    وی تصریح کرد: استفاده از پتانسیل های نرم افزاری، سخت افزاری با شاخص گزاری می تواند بار بیشتری به عنوان خروجی ایجاد کند و انعقاد این تفاهم نامه می تواند منشاء خیر و برکت باشد.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید