×
×

شهرکریمه – حمایت از اصناف آسیب‌دیده نیازمند تمهیدات در سطح کلان است

  • کد نوشته: 36878
  • [ad_1] حمایت از اصناف آسیب‌دیده نیازمند تمهیدات در سطح کلان است به گزارش شهرکریمه بیژن سلیمان‌پور در سی و یکمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی و کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با کرونا در سالن کرامت استانداری اظهار داشت: در جهت اجرای کامل طرح محدودیت‌ها در آذرماه نیاز به اطلاع‌رسانی شفاف داریم. معاون استانداری […]

    شهرکریمه – حمایت از اصناف آسیب‌دیده نیازمند تمهیدات در سطح کلان است
  • [ad_1]

    حمایت از اصناف آسیب‌دیده نیازمند تمهیدات در سطح کلان است

    حمایت از اصناف آسیب‌دیده نیازمند تمهیدات در سطح کلان است

    به گزارش شهرکریمه بیژن سلیمان‌پور در سی و یکمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی و کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با کرونا در سالن کرامت استانداری اظهار داشت: در جهت اجرای کامل طرح محدودیت‌ها در آذرماه نیاز به اطلاع‌رسانی شفاف داریم.

    معاون استانداری قم افزود: اجرای طرح هوشمند مدیریت محدودیت‌ها با همراهی مردم امکان‌پذیر است و باید مردم از طرح به‌خوبی اطلاع کسب کنند و ابهامات برطرف شود.

    وی تصریح کرد: یکی از مسائل مهم تعدد طرح‌ها است، در یک ماه گذشته طرح‌های مختلفی مطرح ‌شده است که گاهی موجب سردرگمی و ابهام شهروندان می‌شود.

    سلیمان‌پور عنوان کرد: در حال حاضر طرح ملی مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در قم و سراسر کشور اجرا می‌شود و این طرح پوشش‌دهنده همه طرح‌های قبلی است.

    وی خاطرنشان کرد: وظیفه شورای اطلاع‌رسانی این است که به‌صورت مختصر و مفید در چند سطر این طرح را به مردم منتقل کنند و اصحاب رسانه نیز وارد میدان شوند.

    معاون استانداری قم افزود: در حوزه ترددها نیز نیروی انتظامی ورود پیدا می‌کند، هرچند کلیت طرح ایجابی است و بنا نداریم به‌صورت قهری این طرح را عملیاتی کنیم و در رأس امور تکریم و احترام به مردم در روند اجرای طرح اهمیت زیادی دارد.

    طرح سردار شهید سلیمانی در حمایت از اقشار ضعیف با رویکرد خانواده و محله محور اجرایی می‌شود

    وی بیان کرد: در این ایام طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز در حمایت از اقشار ضعیف با رویکرد خانواده و محله محور اجرایی می‌شود که تا حدی می‌تواند به افراد آسیب‌دیده خدمات خوبی را ارائه دهد.

    رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان قم گفت: بنابر تصمیمات ستاد مقابله با کرونا، تعداد افراد بستری به دلیل کرونا در جمعیت ۱۰۰ معیار تشخیص مناطق زرد، نارنجی و قرمز است که عدد ۴ نفر بستری در این جامعه آماری، وضعیت منطقه را زرد و ۶ نفر نارنجی و ۱۰ نفر وضعیت منطقه را قرمز می‌نماید.

    وی افزود: با توجه به بستری بودن ۶۰۰ نفر از شهروندان در مراکز درمانی قم، در وضعیت قرمز به سر می‌بریم و باید این طرح به‌صورت جدی اعمال شود، چراکه موضوع جان مردم در میان است.

    سلیمان پور عنوان کرد: گروه اول در اجرای این طرح نظام اداری است که دو دسته خدمات اضطراری و غیرضروری ارائه می‌دهند که تأمین آب و برق و گاز و مدیریت شهری و خدمات مهم جزء این خدمات به شمار می‌رود و باید ۵۰ درصد از نیروهای این سازمان‌ها حضور داشته باشند.

    وی بیان کرد: مشاغل و اصناف نیز در گروه دوم هستند که طبق طرح کلیه اصناف و مشاغل به تعطیلی کامل درمی‌آید جز آن‌هایی که نیاز مبرم وجود دارد همانند داروخانه‌ها و مراکز آتش‌نشانی و امدادی و بانک‌ها و نانوایی‌ها و سوپرمارکت‌ها که باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعال بمانند.

    رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان قم تصریح کرد: گروه‌های آموزشی همچون مدارس و حوزه و دانشگاه‌ها نیز به‌طور کامل در این طرح تعطیل می‌شوند و آموزش کاملاً مجازی است، همچنین فعالیت مراکز فرهنگی و اجتماعی و سمینارها و همایش‌ها نیز تعطیل می‌شوند.

    وی گفت: با فرهنگ غنی دینی و انقلابی شهروندان در این مدت توفیقات نسبی خوبی داشتیم و هدف برخورد قهری و انتظامی نیست و نگاه باید ایجابی باشد.

    سلیمان پور افزود: رصد وضعیت قم به‌صورت روزانه و هفتگی یا در طول ماه باید مشخص باشد و علوم پزشکی قم آن را به‌خوبی تبیین کند، همچنین باید شرایطی را در نظر بگیریم که مردم با جدیت نکات بهداشتی را رعایت کنند.

    وی خاطرنشان کرد: تعداد بستری‌ها زمانی به ۶۹ نفر رسید اما به‌واسطه عدم رعایت دوباره افزایش یافت که امیدواریم با اجرای دقیق این طرح دوباره به وضعیت عادی برسیم.

    معاون استانداری قم عنوان کرد: تعدادی از افراد به دلیل شغل خود ساکن قم یا تهران هستند و در این مسیر تردد دارند که باید شناسایی شوند.

    وی اظهار داشت: جهت حمایت از اصناف آسیب‌دیده در خصوص اجرای طرح‌های متعدد و محدودیت‌ها، پیگیر تمهیدات در سطح کلان هستیم.

    انتهای پیام / ۱۰۶

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید