[ad_1] خود اصلاحی مهمترین راهکار برای رفع اختلافات خانوادگی به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد طی سخنرانی در مراسم عزاداری شب هجدهم ماه محرم در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: ذکر شریف صلوات یک توسل کوتاه به نبی گرامی اسلام است و در حقیقت ذکر صلوات کار استغفار را می‌کند و پاک‌کننده معاصی و غفران […]

[ad_1]

خود اصلاحی مهمترین راهکار برای رفع اختلافات خانوادگی

خود اصلاحی مهمترین راهکار برای رفع اختلافات خانوادگی

به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد طی سخنرانی در مراسم عزاداری شب هجدهم ماه محرم در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: ذکر شریف صلوات یک توسل کوتاه به نبی گرامی اسلام است و در حقیقت ذکر صلوات کار استغفار را می‌کند و پاک‌کننده معاصی و غفران ذنوب را به دنبال دارد و تاریکی قلب را از بین می‌برد.

وی افزود: کثرت صلوات گناهان را منهدم می‌کند و طبق روایت وارده از حضرت علی علیه‌السلام باعث طرد شیاطین خواهد شد.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: پرداختن به نفس امر بسیار مهمی است و پرداختن به دیگران و غفلت از نفس امری مذموم است چراکه ابتدا انسان باید خود را اصلاح نماید تا بتواند جامعه و دیگران را اصلاح کند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: اگر زوجین مدام به همدیگر تذکر دهند و از اخلاق و رفتار همدیگر عیب‌جویی کنند اما از رفتار و اخلاق خود غفلت کنند، کارها درست نخواهد شد.

وی اظهار کرد: انسان باید ابتدا خود را از آتش جهنم نجات دهد سپس برای نجات دیگران تلاش نماید و این اشتباه بزرگی است که از نفس غافل شویم و به اصلاح و هدایت دیگران بپردازیم.

فرحزاد یادآور شد: تا انسان نتواند خودش را پاکیزه کند نمی‌تواند افراد دیگر و جامعه را اصلاح کند و توصیه آیات قرآن کریم این است که انسان ابتدا باید به نفس خودش بپردازد.

وی تأکید کرد: بعضی از انسان‌ها دچار کینه می‌شوند و اصلاً میانه‌ای با فراموشی بدی دیگران ندارند درحالی‌که خداوند بخشنده و مهربان است و از خطای بندگان چشم می‌پوشد اما بندگان از خطای همدیگر نمی‌گذرند درحالی‌که انسان مؤمن طبق روایت کینه به دل نمی‌گیرد.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها در ادامه گفت: کودکان بارها با همدیگر دعوا و نزاع می‌کنند اما در یک‌لحظه فراموش کرده و مجدداً با همدیگر دوست شده و به بازی ادامه می‌دهند اما عده‌ای از مردم کینه به دل می‌گیرند و سال‌ها یک خطا را فراموش نمی‌کنند.

فرحزاد خاطرنشان کرد: خدا نکند یک عکس یا تصویری از یک انسان مشهور دست کسی بیافتد، چند دقیقه بعد در کل فضای مجازی پخش می‌شود و عده‌ای فقط نشسته‌اند که مطلبی غیرواقع و اخبار دروغ در فضای مجازی را منتشر نمایند.

وی افزود: مواظب باشیم در فضای مجازی آبروی دیگران را نبریم که آبروی ریخته شده قابل‌برگشت نیست.

فرحزاد گفت: مؤمن باید آیینه مؤمن باشد و عیوب همدیگر را درملأعام فریاد نزنند بلکه فقط به خود شخص گوش‌زد کنند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: اشتباه ما این است که خودمان مشکل‌داریم و مدام فرافکنی می‌کنیم و به همسر و فرزندان خود تذکر می‌دهیم باید اخلاق و رفتارشان را اصلاح کنند درحالی‌که خودمان بیشتر مشکل‌داریم.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اگر کسی خود را اصلاح کند طبق روایت می‌تواند در عالم تأثیرگذار باشد اما اگر نتواند خود را اصلاح کند حتی قدرت اصلاح یک نفر را نخواهد داشت.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]