[ad_1] دانش‌آموزان قمی نگران نمرات امتحانات پایان سال تحصیلی نباشند به گزارش شهرکریمه حمیدرضا شیخ‌الاسلام در گفت‌وگو با خبرنگاران، عدم حضور دانش‌آموزان در فضای آموزشی را بزرگ‌ترین مشکل به وجود آمده در آموزش‌وپرورش به دلیل شیوع کرونا عنوان کرد و اظهار داشت: دانش آموزان و اولیای آن‌ها به همراه معلمان دست‌به‌دست هم داده و این […]

[ad_1]

دانش‌آموزان قمی نگران نمرات امتحانات پایان سال تحصیلی نباشند

دانش‌آموزان قمی نگران نمرات امتحانات پایان سال تحصیلی نباشند

به گزارش شهرکریمه حمیدرضا شیخ‌الاسلام در گفت‌وگو با خبرنگاران، عدم حضور دانش‌آموزان در فضای آموزشی را بزرگ‌ترین مشکل به وجود آمده در آموزش‌وپرورش به دلیل شیوع کرونا عنوان کرد و اظهار داشت: دانش آموزان و اولیای آن‌ها به همراه معلمان دست‌به‌دست هم داده و این فضا را به‌خوبی مدیریت کردند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم با اشاره به برگزاری امتحانات حضوری ویژه دانش‌آموزان پایه نهم و دوازدهم گفت: به‌احتمال‌زیاد در پایه نهم تا اواخر خردادماه امتحانات به پایان می‌رسد اما امتحانات پایه دوازدهم تا هفدهم تیرماه ادامه دارد و به‌غیراز این دو پایه، تمام دوره‌های تحصیلی دوره ابتدایی متوسطه اول و متوسطه دوم انجام‌شده است.

وی با بیان اینکه آموزش در یک فرآیند در حال انجام است، ابراز کرد: از خانواده‌ها و دانش آموزان می‌خواهیم که نگران نمرات پایان سال تحصیلی نبوده و استرس نداشته باشند چراکه فقط نمره خردادماه تحت عنوان امتحان فضای مجازی لحاظ نشده و فرایند آموزش مهم است.

شیخ‌الاسلام بیان کرد: در استان قم با توجه به تجربه‌ای که همکاران آموزش‌وپرورش، در ستاد استانی مبارزه با کرونا داشتند یک پروتکلی را در استان لحاظ کردیم مبنی بر‌اینکه قبل از حضور دانش آموزان در سطح مدارس جهت رفع اشکال، تمامی مدیران مدارس را ملزم به برقراری ارتباط با اولیای دانش آموزان کردیم و یک کلاس‌بندی مجدد صورت گرفت.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قم با بیان اینکه حداکثر حضور دانش آموزان در هر کلاس کمتر از ۱۰ نفر بود، تصریح کرد: در دوره ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم حضور دانش آموزان در مدارس متفاوت بوده اما به‌طور میانگین بیش از ۲۰ درصد دانش آموزان برای رفع اشکال در مدارس حضور پیدا کردند.

وی ضمن قدردانی از حضور دانش آموزان، معلمان، دبیران و مدیران در برنامه شاد عنوان کرد: استان قم در سه محور ازجمله ورود مدارس به برنامه شاد رتبه نخست را از آن خود کرد که این وفاق و همدلی برای همگی حائز اهمیت است.

شیخ‌الاسلام با بیان دستورالعمل‌های پیش‌بینی‌شده برای امتحانات سراسری دانش‌آموزان اظهار داشت: برگزاری امتحانات سراسری مربوط به دانش آموزان پایه دوازدهم است که دانش‌آموز دوازده سال تلاش خود را به منصه ظهور می‌گذارد، در این رابطه سناریوهای مختلفی را داشتیم که در نهایت موفق شدیم ۲۰ درصد باقی‌مانده کتب را که از اول اسفندماه تا پایان سال تحصیلی تدریس نشده بود را تکمیل کنیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم مطرح کرد: برگه امتحانی که به کلیه دانش آموزان دادیم ۱۶ نمره داشت و چهار نمره هم به‌صورت انتخابی برای دانش‌آموز لحاظ کردیم که این ۴ نمره می‌توانست از ۲۰ درصد باقی‌مانده کتب باشد که باز دانش آموزان مختار بودند هم از ۸۰ درصد و هم از ۲۰ درصد باقی‌مانده کتب به سؤالات پاسخ ندهند.

انتهای پیام/۱۱۱

[ad_2]