×
×

شهرکریمه – رئیس جامعه مدرسین: آیت‌الله یزدی سمبل مقاومت، انسانی مسئولیت‌پذیر و از مدافعان ولایت بود

  • کد نوشته: 37348
  • [ad_1] رئیس جامعه مدرسین: آیت‌الله یزدی سمبل مقاومت، انسانی مسئولیت‌پذیر و از مدافعان ولایت بود به گزارش شهرکریمه آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز با حضور در بیت آیت‌الله یزدی(ره) و دیدار با خانواده این عالم فقید اظهار داشت: ایشان پدری معنوی برای حوزه‌های علمیه و طلاب بودند و وجود ارزشمند ایشان قبل و […]

    شهرکریمه – رئیس جامعه مدرسین: آیت‌الله یزدی سمبل مقاومت، انسانی مسئولیت‌پذیر و از مدافعان ولایت بود
  • [ad_1]

    رئیس جامعه مدرسین: آیت‌الله یزدی سمبل مقاومت، انسانی مسئولیت‌پذیر و از مدافعان ولایت بود

    رئیس جامعه مدرسین: آیت‌الله یزدی سمبل مقاومت، انسانی مسئولیت‌پذیر و از مدافعان ولایت بود

    به گزارش شهرکریمه آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز با حضور در بیت آیت‌الله یزدی(ره) و دیدار با خانواده این عالم فقید اظهار داشت: ایشان پدری معنوی برای حوزه‌های علمیه و طلاب بودند و وجود ارزشمند ایشان قبل و بعد از انقلاب اسلامی، نشان‌گر تکلیف گرایی او در تمامی عرصه‌ها بود.

    رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: برای ایشان ظواهر و قیودات دنیوی ارزشی نداشت و همه عمر را در ساده‌زیستی را پیشه کرد.

    وی تصریح کرد: آیت‌الله یزدی سمبل مقاومت، انسانی مسئولیت‌پذیر و از مدافعان ولایت و نظام جمهوری اسلامی بود و برمبنای تکلیف گرایی می‌دانست که در کجا سکوت کند و در چه زمانی فریاد بزند.

    آیت‌الله حسینی بوشهری بیان کرد: ایشان در زمان حیات امام خمینی(ره) و چه در زمان مقام معظم رهبری با آبرومندی جامعه مدرسین را به‌خوبی اداره کرد و سلوک انقلابی در امور داشت و به‌عنوان شخصیتی تأثیرگذار به رسالت خود جامه عمل پوشاند.

    وی اظهار داشت: آیت‌الله یزدی در روشنگری و بیان حقیقت همچون عمار بود و زمانی که فتنه‌ها شکل گرفت وعده‌ای راه را از بی‌راه گم کردند با روشنگری نقش عمار را در زمان امام علی(ع) ایفاء می‌کرد.

    عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ایشان در دوران فتنه‌ها، مانند عمار جایگاه ولایت و رهبری را به‌خوبی تبیین می‌کرد و با هوشمندی و مسئولیت‌پذیری به دفاع از ولایت می‌پرداخت.

    وی تصریح کرد: امروز نیز جامعه مدرسین با ادامه سیره و عمل انقلابی بزرگان و علمایی چون حضرت آیت‌الله یزدی، راه خود را با جدیت ادامه می‌دهد و با تأکید بر ویژگی‌های انقلابی و تأثیرگذاری به هدایت حوزه‌های علمیه خواهد می‌پردازد.

    آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: آثار علمی و فقهی حضرت آیت‌الله یزدی بسیار ارزشمند و فاخر است و باید از سیره و سلوک ایشان، شرح‌حالی تدوین و تمامی مراحل زندگی‌شان در دوران تحصیل و تدریس و مبارزات سیاسی و انقلابی‌شان گردآوری شود.

    وی افزود: طلاب و نسل جوان طلبه ما به الگویی خوب و مفید همچون آیت‌الله یزدی نیاز دارد، بسیاری از بزرگان همچون ایشان تا زمانی که در قید حیات به سرمی برند برای مردم شناخته‌شده نیستند و وقتی از دنیا بروند جامعه متوجه می‌شود که چه عالمی را ازدست‌داده است.

    رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: ما امیدواریم فرزندان ایشان راه پدر را ادامه دهند و به‌ویژه در رابطه با مدرسه محمدیه که موقوفه آن مرحوم برای تربیت نیروهای کارآمد و متخصص در اداره جامعه اسلامی است ، نقش مهمی ایفاء نمایند.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید