[ad_1] رتبه ۲۹ قم در آمار بستری شدگان کرونایی به گزارش شهرکریمه محمدرضا قدیر که در نشست امروز ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان سخن می گفت با تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین (س)، ضرورت تکریم مادران و همسران شهدای مدافع سلامت را یادآور شد و بیان داشت: وضعیت فعلی […]

[ad_1]

رتبه 29 قم در آمار بستری شدگان کرونایی

رتبه ۲۹ قم در آمار بستری شدگان کرونایی

به گزارش شهرکریمه محمدرضا قدیر که در نشست امروز ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان سخن می گفت با تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین (س)، ضرورت تکریم مادران و همسران شهدای مدافع سلامت را یادآور شد و بیان داشت: وضعیت فعلی استان قم در موضوع کرونا، وضعیتی نسبتا ثابت است.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۱۰۰ بیمار بستری کرونایی در بیمارستان های استان داریم که حدود ۶ نفر از آنان بدحال هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین به آمار جانباختگان کرونایی در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: متوسط روزانه فوتی های کووید۱۹ در استان قم و در هفته اخیر بین صفر تا یک نفر بوده است.

قدیر ادامه داد: آمار بستری شدگان کرونایی استان در صد هزار نفر جمعیت، در انتهای جدول کشور یعنی در رتبه سی و یکم بود، اما فعلا استان قم بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رتبه بیست و نهم قرار دارد که سبب بازگشت برخی نگرانی هاست.

وی اضافه کرد: بدیهی است تا آماده شدن واکسن و واکسیناسیون، مهم ترین نکته برای همه مردم و در جهت جلوگیری از شیوع و پیشگیری از ابتلا به کرونا، رعایت شیوه نامه های بهداشتی خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین گفت: مسؤولان دستگاه ها و نهادهای استانی نباید از یاد ببرند که تجمع ها حتی الامکان برگزار نشود و البته اگر ضرورتی هم به برگزاری باشد، این امر باید با حضور حداقل افراد انجام شود.

قدیر به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: پاسداشت دهه فجر و عظمت آن ضروری است، اما با رعایت همه شیوه نامه های بهداشتی و پایبندی به همه مصوّبات.

وی در ادامه لزوم مراقبت برای جلوگیری از شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی را یادآور شد و گفت: سیاست ما، بحث پیشگیری و البته رهگیری بیماران کرونایی و اطرافیان آن ها، بویژه با انجام نمونه گیری های وسیع در بین افراد مشکوک است، ضمن آن که خط مقدم جبهه سلامت، رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط همه مردم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم درباره پروتکل های مربوط به وضعیت آبی نیز بیان داشت: تاکنون دستورالعمل واضحی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره وضعیت آبی ابلاغ نشده است.

قدیر همچنین هشدار داد: بررسی اخیر در کشور آلمان نشان می دهد حدود ۵۰۰ نفر از کودکان و نوجوانان ۵ تا ۱۴ سال، مبتلایان به کرونا و البته بدون علامت خاص بوده که به عنوان ناقل بسیار قوی عمل کرده اند.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]