×
×

شهرکریمه – رفع تصرف بیش از ۱۳ هزار هکتار از اراضی ملی در قم

  • کد نوشته: 33758
  • [ad_1] رفع تصرف بیش از ۱۳ هزار هکتار از اراضی ملی در قم به گزارش شهرکریمه ابوالفضل عباسی امروز با بیان اینکه طی دو ماه اخیر اجرای حکمی که با رأی قاضی باشد نداشته اما با توجه به تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت در چندین مورد اقدام به رفع تصرف کرده‌ایم، اظهار کرد: قانون […]

    شهرکریمه – رفع تصرف بیش از ۱۳ هزار هکتار از اراضی ملی در قم
  • [ad_1]

    رفع تصرف بیش از 13 هزار هکتار از اراضی ملی در قم

    رفع تصرف بیش از ۱۳ هزار هکتار از اراضی ملی در قم

    به گزارش شهرکریمه ابوالفضل عباسی امروز با بیان اینکه طی دو ماه اخیر اجرای حکمی که با رأی قاضی باشد نداشته اما با توجه به تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت در چندین مورد اقدام به رفع تصرف کرده‌ایم، اظهار کرد: قانون به عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی اجازه داده است تا اگر تصرف به اراضی ملی برای محرض شود به صورت مستقیم می‌توانند اقدام به رفع تصرف اقدام کنند که حکم مربوط به این موضوع در تاریخ ۳۱ خردادماه برای سال جاری توسط مقام قضایی صادر شده است.

    وی اضافه کرد: اگر این افراد مشاهده کنند که اراضی ملی درحال تخریب و تصرف است در همان زمان اقدام به جلوگیری می‌کنند تا تصرف و تخریب افزایش نیابد و این موضوع نیاز به تشکیل پرونده ندارد درحالی‌که تشکیل پرونده هزینه‌های سنگینی برای دولت و اشخاص به دنبال دارد.

    جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: در ماه گذشته ۱۲ مورد تصرف با ۸ هزار و ۱۰۱ متر مربع مساحت و در مردادماه نیز ۹ مورد با ۹ هزار و ۵۰۸ متر مربع مساحت رفع تصرف داشته‌ایم.

    وی خاطرنشان کرد: طی مردادماه در سلفچگان یک مورد رفع تصرف با ۴۴۷ متر مربع مساحت، در جعفریه یک مورد با دو هزار و ۱۱۷ متر مربع مساحت و در کهک هفت مورد با ۶ هزار و ۹۴۴ متر مربع مساحت و همچنین در تیرماه نیز یک مورد در کهک با هزار و ۵۳۳ متر مربع مساحت و ۱۱ مورد در سلفچگان با ۶ هزار و ۵۶۸ متر مربع مساحت رفع تصرف داشته‌ایم.

    عباسی گفت: این تصرف‌ها بیشتر توسط اشخاص با پی‌کنی، دیوارکشی و فنکس‌کشی انجام شده که نیروهای حفاظت با گشت و مراقبت روزانه، تخلف‌ها را شناسایی و برخورد لازم را انجام داده‌اند.

    وی گفت: امسال ۳۲ مورد رفع تصرف با مساحتی بیش از هفت هکتار و ۹ هزار و ۲۴۷ متر مربع به صورت مستقیم توسط نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم و همچنین ۱۱ مورد رفع تصرف با ۵ هکتار و هشت هزار و ۵۱۷ متر مربع مساحت با اجرای حکم قاضی با حضور نیروهای یگان حفاظت، نماینده دادستانی و عوامل ناجا انجام شده است.

    عباسی تصریح کرد: از فروردین تا مردادماه سال گذشته، ۱۵ مورد اجرای احکام به مساحت ۱۱ هکتار ۷ هزار و ۵۷۷ متر مربع و هشت مورد رفع تصرف با مساحت ۱۰ هزار و ۶ هزار و ۲۴۸ متر مربع به صورت مستقیم توسط نیروهای یگان انجام شده است.

    جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با بیان اینکه از فروردین تا مردادماه سال گذشته ۲۳ مورد رفع تصرف با ۲۲ هکتار و ۳ هزار و ۸۲۵ متر مربع مساحت داشته‌ایم، گفت: طی همین بازه زمانی در سال جاری، در مجموع ۴۳ مورد رفع تصرف با ۱۳ هکتار و هفت هزار و ۷۶۴ متر مربع مساحت انجام شده است.

    عباسی گفت: مردم در صورت مشاهده هر گونه تصرف اراضی می‌توانند گزارش تخلف را به سامانه ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.