[ad_1] ساخت نخستین بوتیک هتل در قم به‌گزارش شهرکریمه علیرضا ارجمندی در بازدید از روند ساخت اولین هتل بوتیک استان، اظهار کرد: این هتل بوتیک با بازسازی و تغییر کاربری بخشی از خانه تاریخی سلامتی‌ها با حجم سرمایه‌گذاری ۱۸۰ میلیارد ریال توسط شرکت ایوان مهر زیما گستر آریا ایجاد می‌شود. مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی […]

[ad_1]

ساخت نخستین بوتیک هتل در قم

ساخت نخستین بوتیک هتل در قم

به‌گزارش شهرکریمه علیرضا ارجمندی در بازدید از روند ساخت اولین هتل بوتیک استان، اظهار کرد: این هتل بوتیک با بازسازی و تغییر کاربری بخشی از خانه تاریخی سلامتی‌ها با حجم سرمایه‌گذاری ۱۸۰ میلیارد ریال توسط شرکت ایوان مهر زیما گستر آریا ایجاد می‌شود.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم با بیان این‌که بخشی از خانه تاریخی سلامت‌های قم بازسازی و الباقی تحت نظارت شورای‌فنی میراث‌فرهنگی قم به هتل بوتیک تبدیل می‌شود، افزود: این طرح، ۱۷۹۳ متر زیربنا دارد و برای ۱۷ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

ارجمندی ادامه داد: آثار و خانه‌های‌تاریخی میراث با ارزشی هستند که باید در صیانت از آنها تلاش کرد و یکی از راه های مقابله با از بین رفتن این آثار، مرمت، بازسازی و تغییر کاربری آنها است.

وی گفت: خانه سلامتی‌ها در سال ۱۳۸۴ به شماره ۱۲۵۴۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید و دارای ارزش تاریخی و فرهنگی بود که در سال ۹۷ مالک بدون استعلام از این اداره کل آن را تخریب کرده بود.

ارجمندی تصریح کرد: هتل بوتیک به هتل‌هایی گفته می‌شود که دارای معماری خاصی هستند که علاوه بر محل اقامت از نظر ساخت، زیبایی و چیدمان هنری برای مهمانان قابل توجه است.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]