×
×

شهرکریمه – سازوکار اجرایی شدن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی فراهم شود

  • کد نوشته: 26120
  • [ad_1] سازوکار اجرایی شدن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی فراهم شود به گزارش شهرکریمه آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید سعید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیات همراه ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها، یاد شهید سپهبد قاسم سلیمانی را گرامی داشت. نایب رئیس […]

    شهرکریمه – سازوکار اجرایی شدن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی فراهم شود
  • [ad_1]

    سازوکار اجرایی شدن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی فراهم شود

    سازوکار اجرایی شدن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی فراهم شود

    به گزارش شهرکریمه آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید سعید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیات همراه ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها، یاد شهید سپهبد قاسم سلیمانی را گرامی داشت.

    نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به رابطه حوزه علمیه و شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود:  امیدوارم شورای عالی حوزه و شورای عالی انقلاب فرهنگی به واسطه شورای تخصصی حوزوی که خدمات بسیاری تاکنون در این زمینه داشته‌اند، زمینه همکاری و اقدامات اثرگذار بیشتری بین این دو نهاد ارزشمند ایجاد شود.

    دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه مقوله فرهنگ را یک مقوله کیفی دانست و افزود: وقتی یک موضوع کیفی باشد ارزیابی آن سخت‌تر می‌شود و نیاز است که بررسی و توجه دقیقی نسبت به همه جوانب آن به عمل آید و به تعبیر طلبگی باید مقتضی موجود و موانع مفقود باشد تا موضوعات فرهنگی تحقق پیدا کند که البته در این مسئله موانع بسیاری وجود دارد.

    نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  ضمن اشاره به تبلیغات و هجمه‌های فرهنگی غرب به فرهنگ جامعه افزود: یکی از مسائلی که نباید از آن غافل شویم بحث الگوپذیری و ارائه اسوه در جامعه است که می‌بینیم در این زمینه ما خوب عمل نکرده‌ایم و حتی گاهی در رسانه‌ها به جای مقابله صحیح و اثرگذار می‌بینیم به همان روش غربی‌ها الگوهایی را با رنگ و لعاب دینی به جامعه عرضه می‌کنند اما چون روش درست نیست نتیجه مطلوب به دست نمی‌آید.  باید به فطرت خداجو و توحیدی مردم توجه شود و افرادی متخلق و صادق شناسایی و در جامعه به عنوان شاخص مطرح شوند.

    آیت الله حسینی بوشهری در ادامه این جلسه افزود: کارکردهای نهادهای نظام اسلامی در همه بخش‌ها در هم تنیده شده است و روی هم تأثیرگذار است و این تأثیر را در نوع رفتار و اعتقاد مردم نیز می‌توان مشاهده کرد که اگر معیشت مردم در تنگنا قرار گیرد در باورهای آن‌ها نیز به مراتب اثرات منفی خود را به همراه دارد و هر جا ضعفی باشد به خاطر این در هم تنیدگی اثرات منفی خود را در نگاه و اقدام مردم می‌توانیم ببینیم.

    دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به جایگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی و نقش قانون‌گذاری آن بیان کرد: در شورای انقلاب فرهنگی مصوبات اثرگذار و راهگشایی دیده می‌شود اما در مرحله اجرا و نظارت این مصوبات به آن نتیجه مطلوب و مورد نظر نمی رسد و امید است در مرحله اجرا و نظارت  سازوکاری پیش‌بینی و ارائه شود تا شاهد اجرای مصوبات ارزشمند این شورا در سطح جامعه و در نتیجه  پیشرفت و ارتقا هر چه بیشتر فرهنگ کشور باشیم. البته چه بسا این موضوع در نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد اما گزارش دقیقی ما از آن نداشته باشیم که لازم است اطلاع‌رسانی در این زمینه نیز انجام شود.

    شایان‌ذکر است در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف این مجموعه ارائه نمود و اظهار امیدواری کرد که حوزه علمیه بتواند این شورا را در دستیابی به اهداف متعالی که در دستور کار دارد یاری و همراهی کند

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.