×
×

شهرکریمه – سلامت محوری رویکرد اصلی کشاورزی قم است

  • کد نوشته: 26778
  • [ad_1] سلامت محوری رویکرد اصلی کشاورزی قم است به گزارش شهرکریمه عباس پورمیدانی بیان کرد: تامین امنیت غذایی شهروندان با تولید محصولات سالم و باکیفیت،‌ راهبرد اساسی بخش کشاورزی استان است که با همکاری کشاورزان و کارشناسان این عرصه در سطح باغات و مزارع قم با جدیت دنبال می‌شود. وی ادامه داد: توسعه کمی زمین‌های […]

    شهرکریمه – سلامت محوری رویکرد اصلی کشاورزی قم است
  • [ad_1]

    سلامت محوری رویکرد اصلی کشاورزی قم است

    سلامت محوری رویکرد اصلی کشاورزی قم است

    به گزارش شهرکریمه عباس پورمیدانی بیان کرد: تامین امنیت غذایی شهروندان با تولید محصولات سالم و باکیفیت،‌ راهبرد اساسی بخش کشاورزی استان است که با همکاری کشاورزان و کارشناسان این عرصه در سطح باغات و مزارع قم با جدیت دنبال می‌شود.

    وی ادامه داد: توسعه کمی زمین‌های کشاورزی بدون توجه به کیفیت محصولات تولیدی درآن،‌ در مدیریت کشاورزی قم جایگاهی ندارد و به همین علت نظارت‌ کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی بر روی سطح سلامت محصولات باغی و زراعی استان افزایش‌ یافته‌است.

    وی افزود: توسعه کمی باغات و مزارع استان مستلزم تامین آب و سایر نهاده‌های مورد نیاز است که در قم با محدودیت‌هایی روبه‌روست، به همین دلیل درجایی که ضرورت نداشته باشد از انجام این کار جلوگیری به عمل خواهد آمد و به‌جای آن برافزایش سطح کیفیت محصولات زمین‌های کشاورزی موجود تمرکز خواهد شد.

    پورمیدانی گفت:‌ افزایش کیفیت محصولات کشاورزی استان علاوه بر تامین امنیت غذایی شهروندان،‌ موجب فروش بهتر این محصولات در بازارهای داخلی و صادراتی می‌شود و این مساله افزایش درآمد کشاورزان قمی را درپی دارد.

    وی بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی قم برای تولید محصولات غذایی سالم در این استان،‌ برنامه‌های گسترده‌ای برای آموزش جدیدترین روش‌های کشت و مراقبت از گیاه را تدارک دیده‌است که توسط کارشناسان این سازمان به کشاورزان ارائه می‌شود.

    وی ادامه داد: همچنین کار نظارت بر باغات و مزارع استان به‌صورت مستمر دنبال می‌شود و مشورت‌های لازم برای بهبود سطح کیفیت محصولات تولیدی آن‌ها به‌صورت عملیاتی در اختیار بهره‌برداران قرار می‌گیرد.

    بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.

    طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، قم دارای ۱۲۷ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ تن است که در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار زندگی می‌کنند.

    در بخش کشاورزی کل زمین‌های قابل‌کشت قم برابر ۱۰۵ هزار و ۷۳۰ هکتار است که این رقم ۴۶ صدم درصد کل اراضی قابل‌کشت کشور هست؛ مجموع کشت سبز استان شامل ۲۱ هزار هکتار باغ و ۴۴ هزار هکتار زراعت است.

    میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۷۴۶ هزار تن شامل ۴۲۵ هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و ۵۰۰ تن آبزیان و ۳۲۰ هزار تن محصولات دامی است.

    انتهای پیام/۱۱۱

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.