[ad_1] سیاست‌گذاری‌های غلط دلیل افزایش قیمت لوازم‌خانگی است به گزارش شهرکریمه غلامرضا تفتی عوامل مختلفی را در افزایش قیمت‌های لوازم‌خانگی دخیل دانست و اظهار داشت: عدم قیمت‌گذاری به‌موقع، افزایش دستمزد در بخش تولید لوازم‌خانگی و کمبود مواد اولیه ازجمله عوامل مهم افزایش قیمت‌ لوازم خانگی در کشور هستند. رئیس اتحادیه لوازم‌خانگی قم رشد ۲۵ درصدی […]

[ad_1]

سیاست‌گذاری‌های غلط دلیل افزایش قیمت لوازم‌خانگی است

سیاست‌گذاری‌های غلط دلیل افزایش قیمت لوازم‌خانگی است

به گزارش شهرکریمه غلامرضا تفتی عوامل مختلفی را در افزایش قیمت‌های لوازم‌خانگی دخیل دانست و اظهار داشت: عدم قیمت‌گذاری به‌موقع، افزایش دستمزد در بخش تولید لوازم‌خانگی و کمبود مواد اولیه ازجمله عوامل مهم افزایش قیمت‌ لوازم خانگی در کشور هستند.

رئیس اتحادیه لوازم‌خانگی قم رشد ۲۵ درصدی دستمزدها در بخش تولید را موردتوجه قرار داد و گفت: گرانی کالا هیچ زمانی به نفع مصرف‌کننده و کسبه نبوده و مصرف‌کننده به دلیل بالا رفتن قیمت مواد اولیه و هزینه‌های تولید مجبور است کالا را گران بخرد.

وی اضافه کرد: نمی‌توان کل کالاهای موردنیاز را در بخش خانگی در داخل تولید کرد چراکه ظرفیت پایین بوده و آنچنان توان تولید نداریم، از طرف بسیاری از کارخانه‌ها کالا به میزان درخواست نیاز بازار برای تحویل ندارند در نتیجه توزیع کالا به‌صورت سبدی شده است.

تفتی ادامه داد: از طرف دیگر ولع خرید کاذب در میان عده‌ای ایجادشده و برخی اعتقاد به خرید جنس خارجی دارند و این کالاها به‌صورت غیررسمی وارد کشور می‌شود، وقتی قیمت بالا می‌رود تأثیر مستقیم روی واردات کالاها گذاشته و تولیدکنندگان مجبور به عرضه کالا به‌صورت قطره‌چکانی در بازار شده و به قیمت گران می‌فروشند.

رئیس اتحادیه لوازم‌خانگی قم با تأکید بر عدم وجود تفاوت بین کالاهای ایرانی و خارجی ابراز کرد: بسیاری از کالاهای ساخت ایران قابلیت صادرات داشته و می‌توان آن را به کشورهای دیگر صادر کرد اما مردم کمتر اعتماد می‌کنند و بیشتر مایل به خرید کالاهای خارجی هستند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل نبود تنوع در کالاهای داخلی، درگذشته مردم ترجیح می‌دادند کالاهای خارجی بخرند اما امروزه بسیاری از برندهای ایرانی قابلیت صادرات دارد اما همچنان این بی‌اعتمادی در میان وجود داشته و ترجیحشان خرید کالاهای خارجی است. 

تفتی با بیان اینکه امروزه به دلیل وجود رقبای بیشتر در بازار کیفیت کالاها هم بالاتر رفته است، تأکید کرد: کیفیت کالا و به‌روز بودن و خدمات پس از فروش مشکلاتی بوده که درگذشته وجود داشت اما این مشکل حل‌شده و کیفیت کالاها بالاتر رفته است.

رئیس اتحادیه لوازم‌خانگی قم با تأکید بر لزوم تبلیغ کالاهای خوب ایرانی گفت: به دلیل عدم وجود رقیب در عرضه برخی کالاها در بازار برخی از تولیدکنندگان سوءاستفاده می‌کنند درحالی‌که برای رسیدن به جهش تولید واقعی باید اقدام به تولید کالاهایی که نداریم کرده و باید تولیدکننده باشیم.

وی با تأکید بر لزوم اتخاذ زنجیره‌ای از تصمیمات برای حل مشکل گرانی لوازم‌خانگی در بازار عنوان کرد: به دلیل سیاست‌گذاری‌های ناصحیح از سوی مسئولان شاهد این وقایع در کشور هستیم.

تفتی همچنین وجود نقدینگی سرگردان در جامعه را یکی دیگر از علت‌های به وجود آمدن مشکلات در بازار برشمرد و گفت: باید نقدینگی را به سمت تولید هدایت و با اعتمادسازی در میان مردم آنان را تشویق به سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی کرد.

رئیس اتحادیه لوازم‌خانگی قم در پایان با تأکید بر اینکه درج قیمت‌ها در سامانه ۱۲۴ هیچ تأثیر نداشته و نتیجه عکس داده است، خاطرنشان کرد: وجود تفاوت قیمت در بازار و سامانه سبب بیشتر شدن شکایات از سوی مردم شده است.

انتهای پیام/۱۱۱

[ad_2]