[ad_1] شب قدر فرصت تصمیم ها و تقدیرهای بزرگ است به گزارش شهرکریمه آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری که بامداد امروز در مراسم إحیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مسجد جمکران قم سخن می گفت با اشاره به برخی آیات سوره مبارکه زمر بیان کرد: یکی از آیات این سوره، آیه «قل یا […]

[ad_1]

شب قدر فرصت تصمیم ها و تقدیرهای بزرگ است

شب قدر فرصت تصمیم ها و تقدیرهای بزرگ است

به گزارش شهرکریمه آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری که بامداد امروز در مراسم إحیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مسجد جمکران قم سخن می گفت با اشاره به برخی آیات سوره مبارکه زمر بیان کرد: یکی از آیات این سوره، آیه «قل یا عبادی الذین اسرفوا علی انفسهم …» است که در روایات ما از آن به آیه ای که بزرگ ترین بشارت ها را دارد تعبیر شده است.

وی افزود: خداوند در این آیه به افرادی که از مدار حق خارج شده اند بشارت می دهد که از رحمت الهی مأیوس نشوند، چراکه خداوند تمام گناهان را می آمرزد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی اضافه کرد: بنابراین می توان چنین نتیجه گرفت که گذشته انسان نباید مانع رو آوردن او به خدا باشد، چراکه خداوند همه گناهان و بر اساس برخی روایات، حتی شرک را می آمرزد و آن گاه است که این انسان آمرزیده، از رحمت خاص الهی هم بهره مند می شود.

وی با بیان این که واسع ترین رحمت الهی به عنوان رحمت موصوله، وجود مبارک حضرت رسول الله (ص) و اهل بیت آن حضرت است اظهار کرد: تردیدی نیست که هرکه از این در رحمت به خدا متصل شود، ناامید بر نمی گردد و مأیوس نخواهد شد.

استاد حوزه و دانشگاه سپس به آیه دیگر سوره زمر توجه داد و خاطر نشان کرد: خداوند در آیه بعد این سوره، سه دستور به انسان می دهد که یکی از این امرها، إنابه به سوی خدا به معنای رجعت مُکرّر به اوست، ضمن آن که تسلیم شدن در برابر حق و همچنین تبعیت و پیروی از قرآن و اهل بیت (ع) نیز به عنوان دستورهای دیگر این آیه قابل بحث و بررسی است.

آیت الله میرباقری در ادامه شب قدر را شب تسلیم شدن انسان در برابر خدا و امام زمان (عج) معرفی و اذعان کرد: اگر انسان در شب قدر تصمیم به پیروی از قرآن و اهل بیت (ع) بگیرد، آن گاه باید شیوه این تبعیت و پیروی را بیاموزد، ضمن آن که اگر کسی از این فرصت شب قدر استفاده نکند، قطعا حسرت خواهد خورد، همچنان که آیه بعد سوره زمر نیز با تعبیر «فی جَنب الله» به همین حسرت به دلیل کوتاهی در حضور در جوار الهی اشاره می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری سپس «فی جنب الله» را مقام رفیع اهل بیت (ع) عنوان کرد و یادآور شد: باید بدانیم که دنیا روزی از ما جدا خواهد شد، اما امام معصوم (ع) به عنوان رحمت موصوله الهی از ما جدا نمی شود، پس ما هم نباید از امام معصوم (ع) جدا شویم، چراکه ایشان در مقام جوار و جنب الهی قرار دارد.

میرباقری افزود: انسان می تواند از متن همین دنیای ظاهری، در جوار خداوند و در مقام «عند ملیک مقتدر» قرار گیرد.

وی همچنین شب قدر را فرصت تقدیرها و تصمیم های بزرگ خواند و تصریح کرد: انتخاباتی در پیش است که نیاز به تصمیم سیاسی بزرگ دارد و از این رو باید از امام زمان (عج) در این زمینه کمک بگیریم.

استاد حوزه علمیه قم در عین حال شب قدر را ظرفِ زمانی حضرت بقیت الله الاعظم (عج) دانست و بیان داشت: این گفته به آن معناست که ورود به حقیقت شب قدر، نیاز به اذن دخول دارد، چراکه حقیقت شب قدر، وادی ولایت امام زمان (عج) است.

وی ابراز امیدواری کرد در شب قدر بهترین تقدیرهای فردی و اجتماعی برای همه مؤمنان شکل بگیرد.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]