[ad_1] شهرهای مبدأ سفر بیشتر در معرض خطر شیوع کرونا هستند به گزارش شهرکریمه باقر محمودی امروز با بیان اینکه تعداد فوتی‌های بیماری کرونا در روزهای اخیر کمی کاهش پیدا کرده است، اظهار کرد: به نظر می‌رسد که یک روند کاهش بیماری در استان وجود دارد و اکنون در وضعیت قرمز هستیم اگرچه با وضعیت […]

[ad_1]

شهرهای مبدأ سفر بیشتر در معرض خطر شیوع کرونا هستند

شهرهای مبدأ سفر بیشتر در معرض خطر شیوع کرونا هستند

به گزارش شهرکریمه باقر محمودی امروز با بیان اینکه تعداد فوتی‌های بیماری کرونا در روزهای اخیر کمی کاهش پیدا کرده است، اظهار کرد: به نظر می‌رسد که یک روند کاهش بیماری در استان وجود دارد و اکنون در وضعیت قرمز هستیم اگرچه با وضعیت زرد فاصله زیاد است.

وی با اشاره به هشدار به مردم در وضعیت قرمز گفت: مردم باید پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها را رعایت کرده و از مسافرت‌های غیرضروری پرهیز کنند. مسافرت به مناطق پرخطر و فوق قرمز برای استان می‌تواند خطرناک باشد و روند کاهش شیوع بیماری را به روند افزایشی تبدیل می‌کند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم عنوان کرد: شهر مبدأ کسانی که به مسافرت می‌روند بیشتر در معرض خطر است تا شهرها و مناطقی که به عنوان مقصد سفر انتخاب می‌کنند بنابراین اگر مسافرت‌ها به استان‌های دیگر افزایش پیدا کند می‌تواند این خطر را داشته باشد که این روند کاهشی متوقف شود و حتی روند افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه اخیرا بیشتر انتقال‌ بیماری در سطح خانواده‌ها اتفاق می‌افتد، گفت: در جمع‌های خانوادگی و فامیلی زمانی که یک فرد مبتلا شد؛ دیگران را نیز درگیر بیماری می‌کند بنابراین توصیه اکید می‌شود که در محیط خانواده پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

محمودی خاطرنشان کرد: اگر هر فرد یک مکان خاص برای استراحت، نشستن و نماز خواندن برای خود داشته باشد؛ سبب می‌شود که انتقال ویروس بین افراد کمتر اتفاق افتد.

وی با بیان اینکه شست‌وشوی مرتب و صحیح دست‌ها توصیه می‌شود، گفت: از برگزاری میهمانی و دورهمی‌ها باید در این روزها خودداری شود زیرا سبب می‌شود شیوع و انتقال بیماری بیشتر صورت گیرد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم تصریح کرد: تنها برای یک سوم ظرفیت تالارها و رستوران‌ها اجازه فعالیت داده شده ولی حتی الامکان مردم نباید به این مراکز مراجعه داشته باشند تا زنجیره انتقال قطع شود و وضعیت قرمز کاهش پیدا کند و به کمترین مقدار برسد.

وی با اشاره به پلمب صنوف و مراکز متخلف گفت: نظارت بر فروشگاه‌ها و ادارات مختلف از سوی مرکز بهداشت صورت می‌گیرد و به مراکز متخلف تذکر و اخطار داده می‌شود و در صورت رعایت نکردن تذکرات پلمب می‌شوند.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]