×
×

شهرکریمه – قرائت‌خانه شبانه‌روزی درقم احداث شود

  • کد نوشته: 25577
  • [ad_1] قرائت‌خانه شبانه‌روزی درقم احداث شود به گزارش شهرکریمه بهرام سرمست روز چهارشنبه درشورای تخصصی سیاستگذاری کتابخانه‌های تخصصی قم، عدم وجود چنین مرکز شبانه‌روزی را یکی از کمبودهای اصلی استان به ویژه دررابطه با دانش آموزان پشت کنکوری و عموم مردم دانست که امکان مطالعه کافی را درمنازل خود ندارند. وی اضافه کرد: فقدان قرائت‌خانه […]

    شهرکریمه – قرائت‌خانه شبانه‌روزی درقم احداث شود
  • [ad_1]

    قرائت‌خانه شبانه‌روزی درقم احداث شود

    قرائت‌خانه شبانه‌روزی درقم احداث شود

    به گزارش شهرکریمه بهرام سرمست روز چهارشنبه درشورای تخصصی سیاستگذاری کتابخانه‌های تخصصی قم، عدم وجود چنین مرکز شبانه‌روزی را یکی از کمبودهای اصلی استان به ویژه دررابطه با دانش آموزان پشت کنکوری و عموم مردم دانست که امکان مطالعه کافی را درمنازل خود ندارند.

    وی اضافه کرد: فقدان قرائت‌خانه شبانه‌روزی درحالی در قم احساس می‌شود که فضاهای استعمال دخانیات و رستوران‌ها درتمام ساعت‌های شبانه روز فعال و آماده خدمات رسانی به مردم هستند.

    وی ظرفیت‌های بخش کتاب استان را یادآور شد و تاکید کرد: قم از نظر نشر کتاب‌های معارف دینی رتبه اول و در نشر کتاب های عمومی رتبه دوم کشور را دارد.

    سرمست بیان داشت: این استان درمقام نشر و کتابخانه‌های تخصصی و عمومی جایگاه بسیاری ویژه‌ای داشته و قم از منابع و مخازن اصلی اطلاعات درسطح کشور برخوردار است.

    وی تصریح کرد: تعداد کتابخانه‌های خصوصی دراستان قم از میانگین کشوری بالاتر است.

    استاندار قم گفت:‌کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی به عنوان یکی از کتابخانه‌های مادر کشور از ظرفیت‌های مهم استان است  که باید استفاده بهتری از صورت بگیرد.

    وی ظرفیت های نشر استان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: قم از نظر غنا و دسترسی به منابع دسته اول از اعتبار و تشخص خاصی برخوردار است.

    ظرفیت های فرهنگی کتابخانه های قم در تولید ثروت هدایت شود

    سرمست گفت: کمیته ای برای تبدیل ظرفیت‌های فرهنگی کتابخانه‌های تخصصی به ظرفیت‌های اجتماعی و اقتصادی و افزایش فرهنگ و سرانه های مطالعه تشکیل و راه اندازی گردد.

    وی در ادامه تاکید کرد: در رابطه با ظرفیت‌های کتاب و منابع درقم حلقه‌های مفقوده فراوانی احساس شده و ظرفیت‌های موجود به مرحله بهره‌برداری و تولید علم و ثروت منتهی نمی‌شود.

    وی گفت:‌وجود کتاب‌هایی با عناوین مشترک در بین نهاد کتابخانه‌های استان فراوان بوده و باید مجمع «مکتا» نسبت به اشتراک گذاری و اتصال آن به منابع قابل دسترسی برای علاقه مندان اقدام کند.

    سرمست خاطرنشان کرد: مجمع  کتابخانه های تخصصی استان درمسیر تبدیل ظرفیت‌های فرهنگی کنونی خود به سرمایه های اجتماعی و ظرفیت‌های اقتصادی گام بردارد.

    وی افزود:‌نهاد کتابخانه‌های تخصصی استان در راستای تبدیل ظرفیت‌های فرهنگی و علمی خود به عنوان سرمایه‌های نمادین قدم بردارد.

    وی تاکید کرد: اتصال بین منابع کتابخانه‌های تخصصی و خصوصی به یکدیگر از ظرفیت‌های پنهان و مغفول مانده عرصه نشر و کتاب استان می باشد.

    کتابخانه های تخصصی قم به تکنولوژی های نوین مجهز شوند

    استاندار قم در ادامه عنوان کرد: نهاد کتابخانه‌های تخصصی برای دسترسی بیشتر پژوهشگران به منابع دست اول در مسیر تکنولوژی‌های نوین و در بستر فضای سایبر حرکت کند.

    وی گفت:‌با توسعه فضاهای مجازی مفاهیمی مانند جغرافیا و تاریخ در بسیاری از عرصه‌ها از بین رفته ودسترسی به اطلاعات درکوتاه‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.

    وی عنوان کرد: قم از نظر سرانه مطالعه وضعیت مطلوب‌تری نسبت به شهرهای دیگر دارد اما با این وجود هنوز سرانه مراجعه و مطالعه کتاب وضعیت معنادار و مطلوبی نیست.

    سرمست گفت:‌ملتی که با فرهنگ کتاب و کتابخوانی بیگانه باشد نمی‌تواند مسیر توسعه پایدار و متوازن را به درستی طی کند.

    انتهای پیام/۱۱۱

     

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.