×
×

شهرکریمه – مثبت شدن ۷۵ درصد نمونه‌گیرهای کرونایی در قم

  • کد نوشته: 35388
  • [ad_1] استفاده از ماسک در مراکز خرید قم ۷۴ درصد کاهش داشته است/مثبت شدن ۷۵ درصد نمونه‌گیرهای کرونایی به گزارش شهرکریمه سیامک محبی ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در محل سالن کرامت استانداری برگزار شد، با بیان این که آمار بستری و فوتی ها در […]

    شهرکریمه – مثبت شدن ۷۵ درصد نمونه‌گیرهای کرونایی در قم
  • [ad_1]

    استفاده از ماسک در مراکز خرید قم ۷۴ درصد کاهش داشته است/مثبت شدن ۷۵ درصد نمونه‌گیرهای کرونایی

    استفاده از ماسک در مراکز خرید قم ۷۴ درصد کاهش داشته است/مثبت شدن ۷۵ درصد نمونه‌گیرهای کرونایی

    به گزارش شهرکریمه سیامک محبی ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در محل سالن کرامت استانداری برگزار شد، با بیان این که آمار بستری و فوتی ها در قم از آمار کشوری بالاتر است، اظهار داشت: از اوایل مهر ماه تاکنون روند بستری ها و مرگ و میرها در استان قم با شیب صعودی بالایی روبرو بوده است لذا باید سریع تر این روند را کنترل کرد.

    وی با بیان اینکه شتاب ابتلای به بیماری کرونا در قم رو افزایشی دارد، بیان کرد: از یک هزار و ۴۵۱ نفر نمونه گرفته شده ۷۵ درصد آن مثبت بوده است، وضعیت کنونی استان قم بحرانی و نگران کننده است و در روزهای آتی باید شاهد روند افزایش مرگ و میرها باشیم.

    کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی اصناف و ادارات

    معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی دستگاه‌های اجرایی و ادارات و اصناف گفت: وضعیت رعایت شیوه نامه های بهداشتی هم از سوی ادارات و دستگاه‌های اجرایی و هم چنین اصناف و صنایع کاهش یافته است، بانک‌ها که تا دیروز تا ۷۵ درصد این پروتکل ها را رعایت می کردند امروز به این شیوه نامه ها تا اندکی بی وفا شده اند.

    استفاده از ماسک در مراکز خرید ۷۴ درصد کاهش داشته است

    محبی افزود: در زمینه استفاده از ماسک هم در مراکز خرید و بانک ها ۷۴ درصد روند کاهشی را نشان می دهد و شاغلین در ادارات مختلف هم ۵۲ درصد کاهش یافته است، طبق آمار هر کجا که اصول و پروتکل های بهداشتی کاهش یافت باید شاهد روند افزایشی میزان ابتلا و مرگ ومیرها باشیم.

    به گفته وی، طی هفته های گذشته نظارت ها و بازدیدها هم شدت یافته است در هفته گذشته ۲۰ واحد متخلف پلمپ شده است، بازرسین مرکز بهداشت هم ظرفیتی برای بازدید و نظارت دارند و باید نسبت به حفظ شرایط مطلوب تلاش کرد.

    اماکن ورزشی خود را ملزم به رعایت مسائل بهداشتی می‌دانند

    همچنین رسول منعم ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در محل سالن کرامت استانداری برگزار شد، با بیان این که رعایت پروتکل و مصوبات ستاد استانی مبارزه با کرونا در همه اماکن ورزشی به طور کامل رصد می شود، اظهار داشت: رعایت مسائل بهداشتی در اماکن ورزشی قم به صورت مستمر نظارت و در این راستا تاکنون حدود یک هزار بازرسی از اماکن ورزشی صورت گرفته است.

    به گفته این مسئول به منظور هماهنگی و پایش مستمر وضعیت رعایت مسائل بهداشتی در مراکز ورزشی قم، جلسه ستاد مبارزه با کرونا در ورزش استان تاکنون هفت جلسه برگزار و تصمیم های مقتضی را مرتبط با شرایط استان گرفته است.

    وی عنوان کرد: بیش از ۲۵۰ بازدید مشترک از سوی مرکز بهداشت، هیئت پزشکی ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان وهم چنین از شروع بحران کرونا تا بهمن سال گذشته ۷۲۰ بازرسی از سوی نماینده اداره کل ورزش و جوانان صورت گرفته‌ است.

     مدیرکل ورزش و جوانان استان قم افزود: از یک هزار بازرسی انجام شده، به ۱۰۱ باشگاه تذکر شفاهی و اخطار کتبی و با ۳۸ مرکز نیز بر اساس بازرسی های انجام شده است و در سطح مراکز ورزشی استان، تاکنون هشت باشگاه نیز به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب شدند.

    در ادامه این جلسه محسن رمضان بیگی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش استان قم گفت: مبنای آموزش و پرورش مصوبات ستاد بوده در این زمینه مبنای آموزش را به سمت مجازی برای حفظ جان و سلامت دانش آموزان هدایت کردیم.

    وی افزود: در حالی که مدارس برای رعایت سلامت دانش آموزان تعطیل شده است دانش آموزان با تعطیلی مدارس به سمت مشاغل پرخطر یعنی گیم نت ها هدایت کرده و حضور آنها را در گیم نت ها افزایش داده است.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.