×
×

شهرکریمه – مدیرکل بیمه سلامت قم: ۲۵ میلیارد تومان حق بیمه مراکز درمانی استان پرداخت شده است

  • کد نوشته: 32542
  • [ad_1] مدیرکل بیمه سلامت قم: ۲۵ میلیارد تومان حق بیمه مراکز درمانی استان پرداخت شده است به گزارش شهرکریمه محمدرضا فخاریان قمی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات بیمه سلامت استان برگزار شد اظهار داشت: ۱۴ مرکز بهداشتی درمانی روستایی و ۳۵ مورد مراکز بهداشتی درمانی شهری در ارتباط با خدمات بیمه […]

    شهرکریمه – مدیرکل بیمه سلامت قم: ۲۵ میلیارد تومان حق بیمه مراکز درمانی استان پرداخت شده است
  • [ad_1]

    مدیرکل بیمه سلامت قم: ۲۵ میلیارد تومان حق بیمه مراکز درمانی استان پرداخت شده است

    مدیرکل بیمه سلامت قم: ۲۵ میلیارد تومان حق بیمه مراکز درمانی استان پرداخت شده است

    به گزارش شهرکریمه محمدرضا فخاریان قمی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات بیمه سلامت استان برگزار شد اظهار داشت: ۱۴ مرکز بهداشتی درمانی روستایی و ۳۵ مورد مراکز بهداشتی درمانی شهری در ارتباط با خدمات بیمه سلامت در قم فعال هستند.

    وی با بیان اینکه آمار بیمه‌شدگان شامل ۳۱۵ هزار و ۷۰۸ نفر در قم است افزود: که در این میان ۶۱ هزار و ۹۱۴ نفر کارمندی و ۷۷ هزار و ۳۹۲ نفر سایر اقشار و ۵۳ هزار و ۹۵۵ نفر روستائیان و ۳ هزار و ۷۶۹ نفر اتباع و ۱۰۰ هزار و ۲۲۶ نفر بیمه همگانی سلامت هستند.

    مدیرکل بیمه سلامت استان قم تصریح کرد: همچنین یک هزار و ۲۳۷ نفر بیمار خاص تحت پوشش خدمات شامل ۵۳ نفر هموفیلی، ۸۹ نفر تالاسمی، ۴۴۴ دیالیزی، ۱۶۴ پیوندی و ۴۸۷ نفر ام‌اس هستند.

    فخاریان قمی بیان کرد: در این میان طرف قرارداد با ۱۴۹ پزشک، ۸ فلوشیب، ۱۱۸ پزشک متخصص، ۲۶ پزشک فوق تخصص، ۱۴۳ داروخانه، ۲۵ آزمایشگاه، ۳۷ فیزیوتراپی، ۶ مرکز جراحی، ۱۱ بیمارستان و ۱۸ تصویربرداری هستیم.

    وی با تأکید بر اینکه یک رادیوتراپی، ۲۵ دندانپزشک، ۱۷ درمانگاه خصوصی، ۲ درمانگاه دولتی دانشگاهی، ۸ درمانگاه تخصصی، ۳ درمانگاه دولتی غیردانشگاهی، ۱۲ درمانگاه خیریه و ۳ مرکز ترک اعتیاد طرف قرارداد بیمه سلامت در قم هستند، گفت: حق بیمه از کارمندان دولت بر اساس قانون ۷ درصد حقوق و مزایا و شاغلین دو درصد و بازنشستگان ۱.۷ درصد است.

    مدیرکل بیمه سلامت استان قم عنوان کرد: هزینه پرداختی سال ۹۸ بابت خدمات درمانی ۱۶۷میلیارد تومان بوده و از ابتدای امسال نیز ۴۰ میلیارد تومان هزینه به مراکز طرف قرارداد پرداخت‌شده است، همچنین ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بابت هزینه‌های سال ۹۸ تا به این لحظه پرداخت شد.

    وی با اشاره به اینکه حق بیمه بیمارستان‌های دولتی و بیمارستان‌های غیردولتی  پرداخت‌شده است، حق بیمه داروخانه‌های خصوصی، آزمایشگاه، جراحی محدود، پزشکان و دندان‌پزشکان تا اردیبهشت پرداخت‌شده است.

    فخاریان قمی تصریح کرد: نسخه‌نویسی الکترونیکی گامی در هوشمند سازی و تحقق دولت الکترونیک و یکی از سیاست‌های دولت است که به دستگاه‌ها تکلیف شده و افراد با ارائه کارت ملی، ابتدا استحقاق سنجی و احراز هویت می‌شوند و با اعتبار بیمه‌نامه در سامانه امید، مورد معاینه قرار می‌گیرد و خدمات همراه با کد پیگیری و صرفه‌جویی کاغذ است.

    مدیرکل بیمه سلامت استان قم بیان کرد: ۱۸۴ مطب و ۸۶ مرکز به نسخه‌نویسی الکترونیکی مجهز هستند و ۱۱۸ مطلب و ۱۰۱ مرکز باقی‌مانده که اطلاع‌رسانی شده است و در پایان تیرماه سیستم پذیرش دیگر دستی نیست.

    وی عنوان کرد: افراد از طریق ارسال کد ملی به کد دستوری *۱۶۶۶# می‌توانند پایان اعتبار بیمه خود را بدانند ضمن اینکه شماره ۱۶۶۶ برای انتقال گزارشات و شکایات به‌صورت ۲۴ ساعته ساماندهی شده است.

    فخاریان قمی گفت: با درخواست بیمه از سوی متقاضیان، اطلاعات به وزارت تعاون و کار رفاه اجتماعی ارسال و بر اساس اطلاعات، دهک‌ها مشخص می‌شود و افراد در دهک یک تا سه رایگان بیمه می‌شوند.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.