[ad_1] مراجعه‌کنندگان به بانک‌ها و دفاتر پیشخوان دولت قم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند به گزارش شهرکریمه محمدرضا گروسی امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در سالن کرامت استانداری، به ارائه گزارشی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی پرداخت و اظهار داشت: دستگاه‌های ضعیف در پایش نخست شناسایی و برخی […]

[ad_1]

مراجعه‌کنندگان به بانک‌ها و دفاتر پیشخوان دولت قم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند

مراجعه‌کنندگان به بانک‌ها و دفاتر پیشخوان دولت قم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند

به گزارش شهرکریمه محمدرضا گروسی امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در سالن کرامت استانداری، به ارائه گزارشی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی پرداخت و اظهار داشت: دستگاه‌های ضعیف در پایش نخست شناسایی و برخی از دستگاه‌ها در پایش دوم با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی رشد داشتند.

معاون توسعه و منابع انسانی استانداری قم افزود: با توجه به همکاری خوب حوزه‌های بهداشت و درمان، مجموعه بازرسی استانداری و اداره کل ارزیابی عملکرد استانداری مؤید این بودند که برخی دستگاه‌ها در رعایت پروتکل‌ها اهتمام لازم را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه برخی مدیران بانک‌ها و مجموعه‌های آموزشی دقت بیشتری نسبت به گذشته در رعایت اصول بهداشتی داشته‌اند، گفت: برخی مجموعه‌ها که نسبت به پایش اول افت داشتند که تذکرات لازم را به‌صورت مکتوب به مجموعه‌ها داده‌ایم.

گروسی تصریح کرد: مجموعه‌هایی که در رعایت پروتکل‌ها کوتاهی داشته‌اند عنوان کرده‌اند که در تهیه اقلام و نحوه گرفتن ماسک دچار مشکل هستیم؛ طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با فرمانداری مقرر شد از طریق کمیته توزیع در فرمانداری این کار انجام شود.

معاون توسعه و منابع انسانی استانداری قم با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی دستگاه‌های اجرایی گفت: متأسفانه جامعه هدف در بانک‌ها و پیشخوان دولت این پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند.

گروسی بیان کرد: بانک‌های صادرات، ملی و ملت در پایش اول رشد قابل قبولی داشته‌اند، در این پایش برخی بانک‌ها هم مثل اقتصاد نوین، رسالت، تجارت و مهر ایران به دلایل مختلف و محدودیت‌های لازم ضعف داشتند که در حال حاضر نسبت به پایش اول رشد داشته‌اند.

معاون توسعه و منابع انسانی استانداری قم در پایان خاطرنشان کرد: ادارات استان مثل مجموعه کانون پرورش فکری، ایثارگران، ورزش و جوانان و جهاد کشاورزی رعایت کامل پروتکل‌ها را داشته‌اند.

بیژن سلیمان‌پور نیز در این جلسه، با تأکید بر لزوم بازنگری و تغییر در شیوه اطلاع‌رسانی و مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: بازگشایی‌های مجدد بعد از پیک اول کرونا، سبب عادی‌سازی شرایط کرونا شده و این امر عاملی برای افزایش تعداد بیماران و بستریان در استان شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم افزود: الآن جلسات شورای اطلاع‌رسانی به‌صورت هفتگی برگزار و در آن بیش از ۱۵ بند مصوبه داشته‌ایم و راهکارهای دقیق و بعضاً نو را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی یکی از این مصوبات را استفاده از تمام ظرفیت‌های خبری عنوان و تأکید کرد: برای هرکدام از دستگاه‌ها شرح وظایف تعیین و در قالب یک بسته پیشنهادی آن را به استانداری داده‌ایم تا در این جلسه مصوب شده و ابلاغ کنیم.‌

سلیمان پور با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌ها باید مکلف به اجرای این مصوبات و دستورالعمل‌ها باشند، خاطرنشان کرد: اکثر مصوبات اجرایی شده و برای این بسته پیشنهادی نیازمند مدد گرفتن از ظرفیت همه دستگاه‌ها هستیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم بهره‌گیری از شیوه‌های نوآورانه و سازمان‌های مردم‌نهاد در اطلاع‌رسانی را مورد تأکید قرارداد و گفت: از همه شخصیت‌های هنری و خیرین استان درخواست کرده‌ایم که در این زمینه پیشنهادات خود را به ما ارائه دهند.

وی اضافه کرد: در حمل‌ونقل عمومی هیچ‌گونه خبررسانی نداشتیم از شهرداری می‌خواهیم که از این ظرفیت استفاده کند، همچنین باید از ظرفیت کانون‌های مساجد در محلات و در عمق بافت‌های مسکونی استفاده کرده و از شیوه‌های نوآورانه در اطلاع‌رسانی بهره بگیریم.

سلیمان‌پور با تأکید بر لزوم بومی‌سازی تمام تصمیمات و روش‌های نو تأکید کرد: افکار عمومی حساسیت بالای خود را ازدست‌داده و نوعی عادی شدن مسائل رخ‌داده که لازم است شورای اطلاع‌رسانی اقدامات تاثیرگذارانه در این زمینه انجام دهد.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]