[ad_1] نامگذاری فرزندان به نام اهل بیت (ع) نشانه ای از ولایت است به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام علی اصغر قائمی در جمع عزاداران حسینی مسجد امیرالمؤمنین (ع) قم اظهار کرد: روایت است که روزی حضرت رسول الله (ص) از اصحاب خویش درباره مستحکم ترین دستگیره ایمان پرسیدند و هر یک از اصحاب پاسخ هایی […]

[ad_1]

نامگذاری فرزندان به نام اهل بیت (ع) نشانه ای از ولایت است

نامگذاری فرزندان به نام اهل بیت (ع) نشانه ای از ولایت است

به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام علی اصغر قائمی در جمع عزاداران حسینی مسجد امیرالمؤمنین (ع) قم اظهار کرد: روایت است که روزی حضرت رسول الله (ص) از اصحاب خویش درباره مستحکم ترین دستگیره ایمان پرسیدند و هر یک از اصحاب پاسخ هایی مانند نماز و روزه دادند، اما پیامبر خدا در ادامه فرمودند مستحکم ترین دستگیره ایمان، دوستی برای خدا و دشمنی برای خداست.

وی در ادامه افزود: به همین دلیل است که به ما توصیه شده تا هر روز زیارت عاشورا را بخوانیم، چراکه این زیارت سرشار از مفهوم «الحبّ فی الله» و «البُغض فی الله» یا همان دوست داشتن برای خدا و دشمن داشتن برای خداست.

نویسنده کتاب «اصول اعتقادات در ۴۰ درس» با اشاره به اینکه شرکت در مجالس ذکر اهل بیت (ع) نیز نوعی از همین دوستی با دوستان خدا برای خدا و دشمنی با دشمنان خدا برای خداست تصریح کرد: معصومین (ع) به ما توصیه کرده اند تا فرزندان و حتی نوه و نتیجه خود را به نام مبارک اهل بیت (ع) نامگذاری کنیم، تا آن جا که حضرت رسول الله (ص) در این باره شخصا نام های بد افراد را تغییر می دادند و به مردم می فرمودند اگر کسی می خواهد حاضرم برای فرزندانش نام نیکو انتخاب کنم.

وی اضافه کرد: در متون دینی ما، بیش از ۲۰ خاصیت برای دوستی برای خدا و دشمنی برای خدا آمده که این فواید در طول زندگی انسان، زمان مرگ، عالم برزخ و همچنین در قیامت به کار خواهد آمد.

 

ولایت اهل بیت (ع) سرمایه ای که باید حفظ شود

مُدرّس اخلاق و علوم تربیتی در حوزه علمیه قم با اشاره به حکایتی از زمان امام باقر (ع) گفت: نقل است که روزی پیرمردی به خدمت امام باقر (ع) رسید و در حالی که گریه می کرد به حضرت چنین گفت که من شما را دوست و دوستان شما را نیز دوست می دارم و البته بُغض دشمنان شما را هم با نیت الهی در دل دارم. همچنین مواظب حلال و حرام خدا و منتظر امر فرج هم هستم و سپس از حضرت پرسید آیا من اهل نجات و عاقبت بخیری خواهم بود.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امام باقر (ع) در پاسخ به این فرد فرمودند که اگر تا مرگ بر همین شیوه باقی بمانی، آن گاه اهل بیت (ع) را در هنگام مرگ زیارت خواهی کرد و چشمانت روشن خواهد شد و در قیامت هم نزد ما خواهی بود.

حجت الاسلام قائمی همچنین عنوان کرد: این روایت نشان می دهد که باید این سرمایه را حفظ و البته اگر نیاز به جبران گذشته ها هم وجود داشته باشد، آن را جبران کرد.

وی سپس با اشاره به کتاب «سیاحت غرب» آقانجفی قوچانی و مسائل مربوط به مرگ و پس از آن گفت: بدانیم که ما بین مرگ و قیامت، در عالَم برزخ خواهیم بود و در این عالَم است که پرونده انسان از زمان بلوغ به بعد مورد بررسی قرار می گیرد و هر جا انسان به درستی رفتار کرده باشد، در برزخ هم در راحتی و آسایش خواهد بود و هر جای زندگی که به درستی رفتار نکرده باشد، در برزخ نیز در ناراحتی و عذاب خواهد بود.

قائمی ادامه داد: به بیان دیگر انسان در برزخ فراز و نشیب خواهد داشت و در قیامت است که اعمال پرونده انسان یکسره و تکلیف نهایی او مشخص خواهد شد.

وی دنیا را بر اساس روایات، «دریایی عمیق» خواند که فقط با کشتی ولایت اهل بیت (ع) می توان از آن نجات پیدا کرد، از این رو باید به این ولایت الهی چنگ زنیم و بدانیم که معصومین (ع) از خود ما نسبت به ما مهربان ترند.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]