×
×

شهرکریمه – هیچ‌گونه پیاده‌روی اربعین و تجمعات برای عزاداری در قم برگزار نمی‌شود

  • کد نوشته: 35321
  • [ad_1] هیچ‌گونه پیاده‌روی اربعین و تجمعات برای عزاداری در قم برگزار نمی‌شود به گزارش شهرکریمه بهرام سرمست در حاشیه ویدئوکنفرانس جلسه ستاد ملی کرونا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این جلسه گزارشی از وضعیت استان‌ها ارائه شد که نشان می‌دهد میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اغلب استان‌ها و در قم روند کاهشی دارد. وی […]

    شهرکریمه – هیچ‌گونه پیاده‌روی اربعین و تجمعات برای عزاداری در قم برگزار نمی‌شود
  • [ad_1]

    هیچ‌گونه پیاده‌روی اربعین و تجمعات برای عزاداری در قم برگزار نمی‌شود

    هیچ‌گونه پیاده‌روی اربعین و تجمعات برای عزاداری در قم برگزار نمی‌شود

    به گزارش شهرکریمه بهرام سرمست در حاشیه ویدئوکنفرانس جلسه ستاد ملی کرونا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این جلسه گزارشی از وضعیت استان‌ها ارائه شد که نشان می‌دهد میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اغلب استان‌ها و در قم روند کاهشی دارد.

    وی با بیان اینکه به دلیل عدم توجه به رعایت دستورالعمل‌ها، در سطح استان‌ها شاهد افزایش شیوع بیماری و فوت هستیم، افزود: در قم مردم نسبت به قبل، توجه کمتری نسبت به رعایت ضوابط بهداشتی دارند و همین امر تعداد ابتلا و بستری در بیمارستان‌ها و فوتی‌ها را افزایش داد.

    استاندار قم تصریح کرد: در این شرایط مردم باید همانند موج نخست و دوم همراهی کنند تا از پیک سوم عبور کنیم، طبق برآورد اخیر ۵۰ درصد از مردم قم این دستورالعمل‌ها را رعایت می‌کنند و این رقم شایسته مردم فهیم قم نیست.

    وی با تأکید بر اینکه با توجه به افزایش شیوع کرونا، نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تشدید می‌شود، گفت: دراین‌باره کمیته‌ای که قبلاً تشکیل‌شده بود با جدیت بیشتر امر نظارت را رصد می‌کند و با متخلفین نیز برخورد می‌شود و در ستاد ملی یک سری اختیار برای اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی به ستاد استانی داده شد و باید از این ظرفیت در مدیریت بیماری استفاده کنیم.

    سرمست ادامه داد: با توجه به این وضعیت، مراکز آموزشی و دانشگاهی و مدارس و حوزه غیرحضوری می‌شود و مراکز آمورشی همانند فنی حرفه‌ای که جنبه کلاسی دارند و محل تجمع بوده تعطیل می‌شوند.

    وی خاطرنشان کرد: برخی از صنوف پرخطر و گروه‌های شغلی بنا به تشخیص ستاد ملی با محدودیت و تعطیلی به مدت یک هفته مواجه می‌شوند، در کنار این محدودیت‌ها، نقش مردم برای مهار بیماری مهم است و باید از ظرفیت علما، مراجع، بزرگان، صداوسیما برای ارتقای سطح آگاهی مردم استفاده شود.

    استاندار قم با بیان اینکه امیدواریم مردم همانند موج نخست و دوم مدیریت استان را یاری کنند و مشارکت لازم را در رعایت ضوابط بهداشتی داشته باشند، اضافه کرد: در پیک نخست میزان رعایت مردم در قم بیش از سایر استان‌ها بود، انتظار می‌رود رکورد را حفظ کنند و مراقبت سلامتی خود باشند.

    وی با اشاره به اینکه طبق دستورالعمل هیچ‌گونه پیاده‌روی اربعین و یا تجمعات برای عزاداری برگزار نمی‌شود، چه در ستاد عراق و یا داخل کشور راهپیمایی نداریم و برای جلوگیری از شیوع کرونا، محدودیت اعمال می‌شود، افزود: ممنوعیت برگزاری راهپیمایی به هیئت‌های مذهبی ابلاغ‌شده و سازمان تبلیغات دراین‌باره عهده‌دار نظارت است، در این زمینه توصیه بزرگان و علما مورد استدعاست تا در این دوره به مهار بیماری برسیم و اجازه ندهیم سلامتی مردم مورد خدشه واقع شود.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.