مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز قم از برنامه‌ریزی صدا و سیما برای پوشش مراسم و برنامه‌های روز قم خبر داد و گفت: کاروان نمادین ورود حضرت معصومه(س) به قم به صورت زنده از شبکه نور پخش می‌شود.

[ad_1]

پخش زنده کاروان نمادین ورود حضرت معصومه(س) به قم از سیمای نور

پخش زنده کاروان نمادین ورود حضرت معصومه(س) به قم از سیمای نور

به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام حسین مبینی با اشاره به اینکه همزمان با ۲۳ ربیع‌الاول سالروز ورود پر خیر و برکت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به قم که روز قم نامیده شده است صدا و سیمای قم برنامه‌های مختلفی را برنامه‌ریزی کرده است، اظهار کرد: مراسم خطبه خوانی خادمان حرم مطهر در صبح پنجشنبه و مراسم قرائت دعای ندبه در صبح روز جمعه به صورت زنده از سیمای نور پخش می‌شود.

وی ادامه داد: سیمای قم صبح روز شنبه حرکت کاروان نمادین ورود حضرت معصومه(س) به قم را از میدان معصومیه تا حرم مطهر به صورت زنده منعکس می‌شود.  

مدیر روابط عمومی صدا و سیمای استان قم افزود: مستند شکوه مقدس با موضوع معماری حرم مطهر در سه قسمت روزهای شنبه، یک شنبه و دوشنبه ساعت ۱۵:۳۰، مستند درب شماره ۱۷ سه شنبه ساعت ۱۵:۳۰ و مستند بهشت حرم روز چهارشنبه همین ساعت از سیمای نور پخش خواهند شد.

مبینی از پخش ویژه برنامه زنده «گلباران» از رادیو قم خبر داد و گفت: بیان سیر تاریخی و مسیر حرکت حضرت معصومه سلام الله علیها از مدینه تا قم، وقایع شیوه استقبال از ایشان و روزهای حضور آن حضرت در قم، بیان ویژگی‌های اخلاقی و فضایل و صفات کریمه اهل بیت علیهم السلام، بیان جایگاه و شخصیت والای آن حضرت در کلام و سیره رفتاری ائمه اطهار علیهم السلام و تبیین برکات حضور حضرت معصومه سلام الله علیها در قم از موضوعات بخش کارشناسی این برنامه است که با حضور اساتید و اندیشمندان حوزه و دانشگاه تبیین می‌شود.

وی گفت: معرفی «بیت النور» محل زندگی حضرت معصومه سلام الله علیها در محله تاریخی میدان میر قم، انعکاس زنده مراسم نمادین استقبال از ورود کریمه اهل بیت به قم و حال و هوای شادی مردم در این روز و خطبه خوانی خادمان حرم مطهر، کتابشناسی حضرت معصومه سلام الله علیها، شعر و منقبت خوانی با حضور شاعران برجسته آئینی کشور دنبال می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۰۶

[ad_2]

منبع