×
×

شهرکریمه – کاهش ۱۱ درصدی نمونه‌های مثبت کرونا در قم

  • کد نوشته: 37358
  • [ad_1] کاهش ۱۱ درصدی نمونه‌های مثبت کرونا در قم/ مراکز سالمندان دارای کم‌ترین پروتکل‌های بهداشتی به گزارش شهرکریمه سیامک محبی ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری؛ هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری که در سالن کرامت استانداری برگزار شد اظهار داشت: طبق گفته رئیس دانشگاه علومم پزشکی استان قم؛ روند بستری‌های ما کاهش‌یافته […]

    شهرکریمه – کاهش ۱۱ درصدی نمونه‌های مثبت کرونا در قم
  • [ad_1]

    کاهش ۱۱ درصدی نمونه‌های مثبت کرونا در قم/ مراکز سالمندان دارای کم‌ترین پروتکل‌های بهداشتی

    کاهش ۱۱ درصدی نمونه‌های مثبت کرونا در قم/ مراکز سالمندان دارای کم‌ترین پروتکل‌های بهداشتی

    به گزارش شهرکریمه سیامک محبی ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری؛ هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری که در سالن کرامت استانداری برگزار شد اظهار داشت: طبق گفته رئیس دانشگاه علومم پزشکی استان قم؛ روند بستری‌های ما کاهش‌یافته است بستری اورژانس‌ها از ۲۰۳ نفر به ۱۴۹ نفر کاهش و بستری‌های بیمارستانی نزولی شده است.

    کاهش نمونه‌های مثبت به همراه افزایش روند بیماریابی در قم

    رئیس مرکز بهداشت استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش روند بیماریابی با اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی و هم‌چنین گیت‌های سریع عنوان کرد: در هفته جاری بیماریابی را افزایش دادیم، این روند با اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی و با گیت‌های سریع نمونه‌گیری در منازل در حال انجام و یک هزار و۵۱۱ نمونه رسیده است، روند بیماریابی ما ۸۵ درصد افزایش‌یافته است.

    به گفته این مسئول؛ از یک هزار و۵۱۱ نمونه گرفته‌شده ۱۶۴ مورد مثبت بوده درحالی‌که هفته گذشته ۲۳ درصد نمونه‌ها مثبت بوده در این هفته میزان نمونه‌های مثبت به ۱۱ درصد کاهش‌یافته است.

    محبی افزود: گیت‌های استفاده‌شده به‌صورت پی سی آر یا به‌صورت گیت سریع در مرکز بهداشت ۱۱۲مورد و ۵۲ مورد در بیمارستان‌ها نمونه گرفته‌شده و در کل ۶۸ درصد نمونه‌ها در مراکز بیماریابی انجام‌شده است، ۷ مرکز جامع را انتخاب کردیم و با شروع بیماریابی از ۳۰ شهریور تا اواخر آذرماه رکورد ۴ هزار نفر هم داشتیم اما طی هفته‌های اخیر به ۱۰۰۰ نفر کاهش‌یافته است.

    وی در ادامه تصریح کرد: در۲۹ آذرماه مناطق قرمز کم‌تر شده است، در طرح قاسم سلیمانی خدمات بیشتر با شدت بیشتری در این مناطق صورت گرفته است.

    کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات

     طبق گزارش رئیس مرکز بهداشت در این جلسه طی هفته گذشته با کاهش محدودیت‌ها رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی ادارات و مردم کاهش‌یافته است، وی دراین‌باره بیان کرد: تا ۳۰ آذرماه رعایت پروتکل‌ها بهداشتی در ادارات و سازمان‌ها روند کاهشی داشته وبه ۷۲ درصد رسیده که در این زمینه ۱۷ اخطار داده‌شده است .

    محبی بیان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دفاتر پیشخوان تا ۷۴ درصد افزایش‌یافته است واز جمله  محدود دستگاه‌هایی هستند که هم گزارش کار داده و خود هم بررسی و اخطار می‌دهند هم‌چنین صنایع و اصناف ۶۲ درصد کاهش‌یافته و ۷ اخطار داده‌شده باید برخوردی از سوی سازمان صمت صورت گیرد .

    نگرانی از وضعیت نامطلوب مراکز نگهداری سالمندان

    رئیس مرکز بهداشت استان قم در ادامه گفت: مراکز نگهداری سالمندان فقط ۵۰ درصد خود را ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌دادند این در حالی است که سالمندان افراد پرخطری هستند که بیشتر در معرض این ویروس هستند اگر یک  نفر مبتلا شود برای کل استان دردسرساز خواهد شد که بهزیستی باید نسبت به این موضوع رسیدگی کند.

     به گفته وی؛ داروخانه‌ها ۶۲ درصد، مطب‌ها ۶۰ درصد و هم‌چنین  ۸ اخطار هم داده‌شده است، مراکز جراحی محدود و بیمارستان خصوصی ۵۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید