[ad_1] ۱۲۰۰ واحد خدماتی در شهرک خودرویی احداث می‌شود به گزارش شهرکریمه علیرضا مظفری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای راه‌اندازی شهرک خودرویی، اظهار داشت: یکی از رسالت‌های اصلی سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم است در همین راستا از سال ۹۵ در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی […]

[ad_1]

۱۲۰۰ واحد خدماتی در شهرک خودرویی احداث می‌شود

۱۲۰۰ واحد خدماتی در شهرک خودرویی احداث می‌شود

به گزارش شهرکریمه علیرضا مظفری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای راه‌اندازی شهرک خودرویی، اظهار داشت: یکی از رسالت‌های اصلی سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم است در همین راستا از سال ۹۵ در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی با مشارکت بخش خصوصی احداث شهرک خودرویی در دستور کار قرار داده شد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم افزود: شهرک خودرویی در زمینی به مساحت ۳۳۰ هزار مترمربع و با زیربنای ۱۵۰ هزار مترمربع در مجاورت میدان میوه و تره‌بار و گمرک قم، واقع در بلوار شهید رجایی در حال احداث است.

مظفری با اشاره به اینکه پروژه شهرک خودرویی در ۶ فاز اجرایی، می‌شود، تصریح کرد: حدود دو هزار واحد صنفی مرتبط با خودرو به‌غیراز نمایشگاهی در سطح شهر فعال هستند که هزار و ۲۰۰ واحد در شهرک خودرویی برای انتقال این صنوف در حال آماده‌سازی است.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرک خودرویی، تصریح کرد: با توجه به تعداد بیشتر اصناف خودرویی در سطح شهر به نسبت واحدهای شهرک خودرویی نیاز به ایجاد مکان دیگری در محدوده جنوب غرب یا غرب شهر برای دسترسی راحت‌تر مردم این محدوده به مشاغل خودرویی نیز احساس می‌شود.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم از بررسی‌ها برای جانمایی این مکان دوم استقرار مشاغل خودرویی هم خبر داد و تصریح کرد: قبل از هرگونه تصمیم‌گیری برای مکان دوم باید کار شهرک خودرویی به نتیجه برسد و بعدازآن نسبت به راه‌اندازی مکان دوم برنامه‌ریزی شود.

مظفری بابیان اینکه در سازمان زمینه فروش واحدها در شهرک خودرویی به اهداف خود رسیده است، تصریح کرد: بااطلاع رسانی‌های صورت گرفته ۸۰ درصد واحدها واگذارشده است و نمایندگی‌ها در حال ساخت‌وساز هستند.

وی با اشاره به اینکه آمار مشاغل خودرویی از سطح مناطق هشتگانه جمع‌آوری‌شده است تأکید کرد: فرم‌هایی استخراج‌شده است که تمام رسته‌های شغلی مشاغل خودرویی، محل قرارگیری، نوع مالکیت و موانع آن جمع‌آوری‌شده است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم افزود: امیدوار هستیم که طی یک پروسه زمانی با اخطارهایی که در قالب بند ۲۰ می‌دهیم یک سری از صنوف واقعاً مزاحم شهری به‌خصوص صافکاری‌ها و آن‌هایی که با مواد شیمیایی سروکار دارند و یا با ایجاد آلودگی صوتی مخل آسایش مردم هستند در شهرک خودرویی مستقر شوند.

مظفری با اشاره به اهمیت ارتقای یکدست همه مناطق شهری در راستای عدالت اجتماعی، تصریح کرد: با انتقال و ساماندهی صنوف مزاحم به سطح آسایش همه نقاط شهر افزایش پیدا خواهد کرد و از این طریق جنوب و شمال و شرق و غرب شهر چندان تفاوتی نخواهد داشت و شرایط اقتصای و اجتماعی به‌صورت همزمان رشد می‌کند.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]